sebastianen Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/telemark/1.7887700 Er det mulig, jeg er helt målløs , hvem gjør sånn ? Det er vel antagelig noen som kjenner henne og , ellers ville de jo ikke vite dette . De har jo sikta seg inn og skrevet på flere bilder og greier . Jeg håper politiet finner dem , jeg vet ikke hva strafferammen for dette er , men jeg håper de bruker maksimumstraffen . 8
Gjest Dorey Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Hvem er det som gjør sånne ting? Uff, jeg får helt vondt i hjertet. Men det er ikke akkurat overraskende at politiet har henlagt saken. Desverre.
sebastianen Skrevet 25. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2011 Hvem er det som gjør sånne ting? Uff, jeg får helt vondt i hjertet. Men det er ikke akkurat overraskende at politiet har henlagt saken. Desverre. Har de det ja, jeg så ikke det jeg , tragisk .
Gjest *Røyskatt* Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Det var for ressurskrevende for politiet å finne ut hvem som sto bak.. Er ikke det bare å kontakte fb, og be om ip? Det er så krevende? 2
sebastianen Skrevet 25. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2011 Det var for ressurskrevende for politiet å finne ut hvem som sto bak.. Er ikke det bare å kontakte fb, og be om ip? Det er så krevende? Skulle jo tro det går ann ja, men jeg vet ikke .
Gjest imli Skrevet 25. november 2011 #8 Skrevet 25. november 2011 Så grusomt Men mobbing av ungar med downs syndrom tykkjer eg nesten me har her på graviditetsforumet (og lignande forum) - "alle" er jo ekstremt opptekne av nakkefoldar og "testing for downs" - som om det er det verste som kan skje ungen! Sjølvsagt ynskjer alle seg ein frisk unge, men eg forstår ikkje dette enorme fokuset på downs syndrom. Du kan få ein unge som er "grønsak" og knapt vil oppleva eittårsdagen, men det er det visst ingen som tenkjer på, det einaste folk uroar seg for, er downs syndrom. Eg fattar det ikkje... 16
Gjest Nuppdupp Skrevet 25. november 2011 #9 Skrevet 25. november 2011 (endret) ja, det var unødvendig å si det på den måten.. man kan få vite ganske tidlig i svangerskapet at de har dette.. så hvorfor gjør de ingenting? får de et bra liv, tro? jeg skjønner meg ikke på damer som vil dette Endret 25. november 2011 av Nuppdupp 1
Gjest ghjjg Skrevet 25. november 2011 #10 Skrevet 25. november 2011 Hva vil du at de skal gjøre, Kupp?
Gjest imli Skrevet 25. november 2011 #12 Skrevet 25. november 2011 ja, det var unødvendig å si det på den måten.. man kan få vite ganske tidlig i svangerskapet at de har dette.. så hvorfor gjør de ingenting? får de et bra liv, tro? jeg skjønner meg ikke på damer som vil dette No er det slik at det kun er kvinner over 38 som får tilbod om slike testar, og dama i artikkelen var nok godt under den alderen. Dessutan skjer det ofte at dei ikkje oppdagar noko som helst viss det berre er snakk om ultralyd. Eg vil tru ein person med downs syndrom utan spesielle skader/sjukdommar i tillegg, absolutt vil få eit bra liv. Mange av dei greier seg jo nesten åleine som vaksne, og kan til og med ha jobb. Levealderen har og auka dei siste åra. Som sagt, veldig mykje anna som kan vera gale med ungen, som er hundre gonger verre. Eg kjenner ungar med sterk CP, som er nesten blinde, sit i rullestol, er lamme i armar og bein og ikkje kan løfte hovudet ein gong, og i tillegg har ein masse ekstra vanskar som kraftige epilepsianfal fleire gonger i døgnet. Då kan du snakke om å ha fått ein sjuk unge. DS blir jo ein bagatell i forhold. 11
Malum Skrevet 25. november 2011 #13 Skrevet 25. november 2011 ja, det var unødvendig å si det på den måten.. man kan få vite ganske tidlig i svangerskapet at de har dette.. så hvorfor gjør de ingenting? får de et bra liv, tro? jeg skjønner meg ikke på damer som vil dette Hvorfor skulle de ikke få et bra liv, utifra sine forutsetninger? Du kan jo ikke sammenligne med dine, mener jeg. 10
Gjest Delphina Skrevet 25. november 2011 #14 Skrevet 25. november 2011 (endret) ja, det var unødvendig å si det på den måten.. man kan få vite ganske tidlig i svangerskapet at de har dette.. så hvorfor gjør de ingenting? får de et bra liv, tro? jeg skjønner meg ikke på damer som vil dette Oh yes. Ikke glem hjerneskader som kan oppstå under fødsel, ikke glem autisme, alvorlig epilepsi, diverse andre syndromer som gjør det vanskeligere å leve et "normalt" liv, og som man ikke finner under duotestene. Hva skal man gjøre med dem da? I tillegg er det bare kvinner over 38 eller kvinner med DS i familien som får duotesten. Jeg kunne like så gjerne fått en datter med DS, og ikke fått vite det før etter hun var født, rett og slett fordi jeg ikke går inn under de to gruppene. Tenkt over det? Skal jeg da ta knekken på en nyfødt, siden hun da ville ha vært en belastning for samfunnet? --- TS: Jeg blir regelrett kvalm når jeg leser sånt. Drøyt og dårlig gjort. Endret 25. november 2011 av Delphina 8
Gjest Wanted Skrevet 25. november 2011 #15 Skrevet 25. november 2011 ja, det var unødvendig å si det på den måten.. man kan få vite ganske tidlig i svangerskapet at de har dette.. så hvorfor gjør de ingenting? får de et bra liv, tro? jeg skjønner meg ikke på damer som vil dette Æsj og fysj. Sett deg litt mer inn i hvordan ting fungerer før du kommer med en slik simpel uttalelse! 12
mufi Skrevet 25. november 2011 #16 Skrevet 25. november 2011 Det er så grovt! Det er så sykt! Blir helt kvalm jeg. Og enig med flere over, det er utrolig hvordan mange synes å tenke at DS er det verste som kan ramme dem. Det er fult mulig å leve et godt og innholdsrikt liv med Downs Syndrom! Og de innleggene om foreslått abort... Er det mulig?? Har noen tenkt på at barnet som baby kan reagere på en vaksine feks, og få varig hjerneskade av dette? Det er fullt mulig. Ingen av delene gjør barnet mindre verdt. 1
Sophie-Ann Skrevet 25. november 2011 #17 Skrevet 25. november 2011 Jeg for min del kunne aldri født et barn med downs, men jeg har full respekt for de som gjør det. Jeg syns mobbing av denne sorten er rett og slett helt forkastelig. Syns det er helt sykt av FB at de ikke vil hjelpe politiet i denne saken. 6
Gjest "gjest" Skrevet 25. november 2011 #18 Skrevet 25. november 2011 Fått i skapningen som gjorde der her og vedkommende hadde fått bank.
Gjest gjest Skrevet 25. november 2011 #19 Skrevet 25. november 2011 Jeg for min del kunne aldri født et barn med downs, men jeg har full respekt for de som gjør det. Jeg syns mobbing av denne sorten er rett og slett helt forkastelig. Syns det er helt sykt av FB at de ikke vil hjelpe politiet i denne saken. De aller fleste som får barn med DS vet det ikke før etter fødselen. Hva skulle du gjort da? Gitt bort ungen? Avlivet den? 2
Sophie-Ann Skrevet 25. november 2011 #20 Skrevet 25. november 2011 Jeg hadde tatt abort hvis det ble oppdaget i svangerskapet, og seff beholdt hvis det ikke ble oppdaget, men jeg hadde vært bunnløs fortvilet. Men det hadde nok gått det også, som alt annet. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå