Gå til innhold

foreldre og penge rettigheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg lurer på om det er noen som vet hvor mye man har rett på å få utbetalt fra nav dersom mannen går på aap og får ca 10.000 i måneden og mor har 2.500 i fra nav?

Hvilke rettigheter har vi?

er det noen andre som er i samme situasjon? Hva har dere i mnd inntekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Dere kan kanskje søke om bostøtte? :)

Skrevet

Ojojoj... snakk om å rote seg bort økonomisk og forvente at samfunnet skal ta ansvaret og forsørge dere...

• Liker 16
Skrevet

Huff da. Kjedelig situasjon.

Hvor gammelt er barnet?

far som går på AAP har vel krav på barnetilegg på 70 kr dagen...

Det har du også, om du går på dagpenger.

Utover det har dere vel ikke rettigheter utover mulig bostøtte og evt. kontantstøtte.

Skrevet

herregud. Kan ikke en av dere få dere jobb?

• Liker 5
Skrevet (endret)

herregud. Kan ikke en av dere få dere jobb?

Herregud. Kan du ikke lese? AAP og arbeidsledighet. Hva tror du sistnevnte prøver på?

TS: Prøver dere, er dere gravide nå, eller har dere allerede et barn? Det var litt uklart.

Endret av Harlekin
  • Liker 1
Skrevet

Mannen min har aap og jeg er arbeidsledig (høyst ufrivillig, så ikke gidd å bitche om det!). Vi får dekket nesten hele barnehagen, utover det ingenting (annet enn barnetillegg til aap).

Skrevet

Mannen min har aap og jeg er arbeidsledig (høyst ufrivillig, så ikke gidd å bitche om det!). Vi får dekket nesten hele barnehagen, utover det ingenting (annet enn barnetillegg til aap).

Dere får dekket nesten hele barnehageplassen i tillegg til trygd. Det er mye mer enn hva vi som faktisk jobber og forsørger oss selv får. Forventer du at vi også skal forsørge dere?

Å leve på trygd skal ikke være lukrativt, å dere må basere dere på en enklere levestandard. Dere må først se på hvor dere kan og bør skjære ned på kravene også leve deretter.

• Liker 4
Skrevet

Jeg føler absolutt ikke at vi får for lite altså, det var på ingen måte sånn ment. Jeg er overlykkelig over at vi bor et sted der vi faktisk ikke er fullstendig ødelagt økonomisk sett nå som jeg er arbeidsledig og mannen er syk. Vi er utrolig heldige, men vi lever også på et absolutt minimum nå. Det er ikke lukrativt å være arbeidsledig eller syk, man får ikke dekket barnehageplassen med mindre man trenger det.

Når det er sagt; jeg hadde ikke engang nølt med å ta hva som helst av jobber, også dersom noe måtte være mindre betalt enn det jeg får i dag (men det går vel neppe an), bare for å få jobbe. Dessverre er arbeidsledigheten veldig stor i kommunen jeg bor i (ca 1000 reellt arbeidsledige av 17.000 innbyggere, som inkluderer barn, ungdom, voksne og eldre) pga. en bedrift nettopp ble lagt ned her. Jeg har ikke førerkort, så jeg kan ikke pendle, og uten jobb, har jeg heller ikke råd til å ta førerkort. Det blir dessverre en ond sirkel.

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler absolutt ikke at vi får for lite altså, det var på ingen måte sånn ment. Jeg er overlykkelig over at vi bor et sted der vi faktisk ikke er fullstendig ødelagt økonomisk sett nå som jeg er arbeidsledig og mannen er syk. Vi er utrolig heldige, men vi lever også på et absolutt minimum nå. Det er ikke lukrativt å være arbeidsledig eller syk, man får ikke dekket barnehageplassen med mindre man trenger det.

Når det er sagt; jeg hadde ikke engang nølt med å ta hva som helst av jobber, også dersom noe måtte være mindre betalt enn det jeg får i dag (men det går vel neppe an), bare for å få jobbe. Dessverre er arbeidsledigheten veldig stor i kommunen jeg bor i (ca 1000 reellt arbeidsledige av 17.000 innbyggere, som inkluderer barn, ungdom, voksne og eldre) pga. en bedrift nettopp ble lagt ned her. Jeg har ikke førerkort, så jeg kan ikke pendle, og uten jobb, har jeg heller ikke råd til å ta førerkort. Det blir dessverre en ond sirkel.

Jeg har litt likt som deg, mannen er syk og jeg sliter med å finne fast jobb. Jeg har heller ikke førerkort og verken penger eller tid til å ta det. Det er en vrien situasjon, og på ingen måte lukrativt. Spesielt festlig er det heller ikke når man får fordommer og kommentarer på en situasjon man er helt uskyldig i.

Skrevet

Dere får dekket nesten hele barnehageplassen i tillegg til trygd. Det er mye mer enn hva vi som faktisk jobber og forsørger oss selv får. Forventer du at vi også skal forsørge dere?

Å leve på trygd skal ikke være lukrativt, å dere må basere dere på en enklere levestandard. Dere må først se på hvor dere kan og bør skjære ned på kravene også leve deretter.

Hvilke krav synes du de skal skjære ned på? Har det blitt presentert noen krav her? Sier de at de regnet med at det skulle være lukurativt? Hva vet du om levestandarden deres og om ikke den allerede er på et absolutt minimum? Hvorfor gir du råd som går på ting som ikke blir nevnt i innlegget? Maken til forutinntatthet...

• Liker 1
Skrevet

Hvilke krav synes du de skal skjære ned på? Har det blitt presentert noen krav her? Sier de at de regnet med at det skulle være lukurativt? Hva vet du om levestandarden deres og om ikke den allerede er på et absolutt minimum? Hvorfor gir du råd som går på ting som ikke blir nevnt i innlegget? Maken til forutinntatthet...

I alle dager. Jeg har vel like stor rett til å skrive her som det du har.

Du burde ikke bruke din "status" til å være ufin mot andre. Du har et visst ansvar å burde veie det du skriver her.

Å hva er forresten galt med å gi råd om måtehold? Det er noe vi alle må om vi i en periode sliter økonomisk.

• Liker 3
Gjest badeand1
Skrevet

Er det gode bussforbindelser der du bor da? Du kan jo ta buss og pendle til jobb.

Skrevet

Er det utenkelig å flytte til et sted hvor det er lettere å få jobb?

• Liker 1
Skrevet

Engangsstønad, barnetrygd.

Skrevet

Jeg er ikke TS men første AB som sa jeg var i samme situasjon som TS. Å flytte for å få jobb går ikke for oss, fordi vi er avhengige av barnehageplass, og det er vanskelig å få akkuurat når man trenger det. Mannen kan ikke passet barnet alene 8 timer på dagtid, dessverre. :tristbla:

Skrevet

Jeg tror det er omtrent like vanskelig å få jobb over hele landet nå.

Arbeidsledigheten er stor og jeg tror landet er i en nedgangstid på arbeidsmarkedet. Vi vil nok få se stor ledighet i tiden framover, så de som har en jobb bør ikke si opp denne før de har kontrakt på ny jobb.

Skrevet (endret)

Å hva er forresten galt med å gi råd om måtehold? Det er noe vi alle må om vi i en periode sliter økonomisk.

Men tror du personer som lever på så lite som denne familien virkelig trenger råd om måtehold? Det tror jeg jammen de allerede vet om, gitt, all den tid de lever midt oppi det.

Det er helt andre personer som trenger råd om måtehold.

Endret av Harlekin
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er omtrent like vanskelig å få jobb over hele landet nå.

Arbeidsledigheten er stor og jeg tror landet er i en nedgangstid på arbeidsmarkedet. Vi vil nok få se stor ledighet i tiden framover, så de som har en jobb bør ikke si opp denne før de har kontrakt på ny jobb.

Jeg tror også det. Jeg har aldri hatt problemer med å få meg jobb før, derfor var en et stort "sjokk" å se hvor vanskelig og tidkrevende det var.

Skrevet

oj oj, her ble det heftig diskusjon hehe, nei vi har ikke barn enda. jeg har vært i jobb men har blitt syk som gjør at jeg ikke er i stand til å jobbe på en gooood stund noe jeg ikke kan gjøre noe med,jeg har jobbet deltid i noen år men har ikke opptjent nok til dagpenger. mannen har en god grunn til å at han går på aap. siden jeg ikke finner noe informasjon på nettet om dette så tenkte jeg at jeg like godt kunne spørre her :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...