Gjest Bandit Skrevet 1. desember 2011 #41 Skrevet 1. desember 2011 Jeg synes at selve definisjonen er det mest interessante i en slik diskusjon. Det TS mener med kjedelig, behøver ikke være det jeg mener med kjedelig. Derfor kan man se spennende mennesker som er sammen med kjedelige mennesker. Det er allikevel ikke sikkert det spennende mennesket synes det kjedelige mennesket er kjedelig.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #42 Skrevet 1. desember 2011 Ekte kjedelige mennesker? Du får det til å høres nesten gullkantet ut? hah, ser åssen det kunne se ut slik nå i etterkant, men det jeg mener med en "ekte kjedelig person" er en som er gjennomført kjedelig, ikke en person som bare er kjedelig av og til, slik de fleste normale mennesker er.
Steinar40 Skrevet 1. desember 2011 #43 Skrevet 1. desember 2011 hah, ser åssen det kunne se ut slik nå i etterkant, men det jeg mener med en "ekte kjedelig person" er en som er gjennomført kjedelig, ikke en person som bare er kjedelig av og til, slik de fleste normale mennesker er. Og hva er så en ekte kjedelig person ifølge deg?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #44 Skrevet 2. desember 2011 Og hva er så en ekte kjedelig person ifølge deg? En som er gjennomført kjedelig, hver eneste dag.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #45 Skrevet 2. desember 2011 Og hva er så en ekte kjedelig person ifølge deg? En som er innadvent og som ikke snakker så mye eller gir mye av seg selv(eller tørr å gi av seg selv). En som er sjenert/sosial angst/deperimert. En som sliter med kognitive ferdigheter og ikke har så lett for å få venner. En person som ikke har noen fiender, men som blir mislikt av sine venner.
Gjest Tirkes Skrevet 2. desember 2011 #46 Skrevet 2. desember 2011 Dersom kjedelig er en "grå mus" (ikke nødvendigvis lite attraktiv, men stille og litt veggpynt) så kan det tenkes at han/hun blomstrer opp sammen med færre mennesker, kanskje de traff noen gjennom jobben, kanskje de traff en litt pågående som så et glimt i øyet og tok stillheten og alt det kjedelige innpakningspapiret som en utfordring? Kanskje han oppdaget en varm, lojal person inni der, kanskje hun tødde opp og ikke er kjedelig? Uten definisjon så blir diskusjonen litt fåfengt. Rene gjetteleken der alle svar på hvordan hvemsomhelst kan muligens finne en kjæreste blir helt riktig svar. 2
LeaMichele Skrevet 2. desember 2011 #47 Skrevet 2. desember 2011 hmm... jeg er en kjedelig person, men har fortsatt samboer.så da kan han ikke synes jeg er kjedelig.. så det er vel sånn " kjedelige " mennesker får seg kjæreste.
Steinar40 Skrevet 2. desember 2011 #48 Skrevet 2. desember 2011 En som er gjennomført kjedelig, hver eneste dag. En som er innadvent og som ikke snakker så mye eller gir mye av seg selv(eller tørr å gi av seg selv). En som er sjenert/sosial angst/deperimert. En som sliter med kognitive ferdigheter og ikke har så lett for å få venner. En person som ikke har noen fiender, men som blir mislikt av sine venner. Jeg vil si at en kjedelig person er en person som man ikke har noe som helst usnakket med. Men det betyr ikke at denne personen er kjedelig for andre.
LeaMichele Skrevet 2. desember 2011 #49 Skrevet 2. desember 2011 En som er innadvent og som ikke snakker så mye eller gir mye av seg selv(eller tørr å gi av seg selv). En som er sjenert/sosial angst/deperimert. En som sliter med kognitive ferdigheter og ikke har så lett for å få venner. En person som ikke har noen fiender, men som blir mislikt av sine venner.
danbanan Skrevet 3. desember 2011 #51 Skrevet 3. desember 2011 Folk kan skrive hva de vill her inne, men sannheten er at 90% ønsker først å fremst å bli kjent med de som IKKE fremstår som "kjedelige" For mange kvinner, vill det si menn som er; -populære(god sosial omkrets) -er morsom -har høy sosial status(som henger litt sammen med første punktet) -god jobb, som krever en del kompetanse(folk kan ofte dessverre dømme folk etter hvordan jobb de har) -veltalende -har et mål -handy ...for å nevne de viktigste punktene Tror nok dessverre at det er en god del lettere for en "kjedelig" jente å få seg kjæreste, så lenge hun har utseende med seg;) For oss menn, så er saken annderledes dessverre, for er jo tross alt vi som oftest må stå for skjekkingen! Jeg snakker bare nå ut av egen erfaring, for jeg tørr påstå at jeg har utssende med meg, men jeg er kanskje litt "kjedelig" og lite utadvent og er verken populær eller har høy sosial status! Da er det dessverre MEGET vanskelig å fremstå som interessant for en stor andel kvinner:(
Steinar40 Skrevet 3. desember 2011 #52 Skrevet 3. desember 2011 Folk kan skrive hva de vill her inne, men sannheten er at 90% ønsker først å fremst å bli kjent med de som IKKE fremstår som "kjedelige" For mange kvinner, vill det si menn som er; -populære(god sosial omkrets) -er morsom -har høy sosial status(som henger litt sammen med første punktet) -god jobb, som krever en del kompetanse(folk kan ofte dessverre dømme folk etter hvordan jobb de har) -veltalende -har et mål -handy ...for å nevne de viktigste punktene Tror nok dessverre at det er en god del lettere for en "kjedelig" jente å få seg kjæreste, så lenge hun har utseende med seg;) For oss menn, så er saken annderledes dessverre, for er jo tross alt vi som oftest må stå for skjekkingen! Jeg snakker bare nå ut av egen erfaring, for jeg tørr påstå at jeg har utssende med meg, men jeg er kanskje litt "kjedelig" og lite utadvent og er verken populær eller har høy sosial status! Da er det dessverre MEGET vanskelig å fremstå som interessant for en stor andel kvinner:( Holder det ikke med å være interessant for ei kvinne altså?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #53 Skrevet 3. desember 2011 Holder det ikke med å være interessant for ei kvinne altså? Selvfølgelig holder det. Jeg tror ikke du tok poenget hans. Å treffe den ene blir vanskelig hvis man ikke er spesielt utadvent/får vist seg frem, noe kjennetegner kjedelige mennesker.
Steinar40 Skrevet 3. desember 2011 #54 Skrevet 3. desember 2011 Selvfølgelig holder det. Jeg tror ikke du tok poenget hans. Å treffe den ene blir vanskelig hvis man ikke er spesielt utadvent/får vist seg frem, noe kjennetegner kjedelige mennesker. Tja, jeg kan love deg en annen ting; og det er at veldig utadvendte folk også kan bli veldig kjedelige. Tro meg. 2
PanLi Skrevet 3. desember 2011 #55 Skrevet 3. desember 2011 Jeg vil si at en kjedelig person er en person som man ikke har noe som helst usnakket med. Men det betyr ikke at denne personen er kjedelig for andre. Hehehe. Noen som liker en utfordring hvertfall Enig i at de "alltid korrekte" mennesker kan være litt kjedelig, men de har nå ofte kjæreste likevel. Jeg har litt tro på "situasjon over person" perspektivet jeg da. At ikke det er personen som er gjennomført kjedelig, men kanskje situasjonen som gjør at personen har vanskelig for å tre ordentlig frem Min erfaring er at antatt kjedelige (def. stille/sjenerte/forsiktige) mennesker også kan være veldig morsomme! De som er litt fåmælte f.eks kan ofte være slik at når de først sier noe, så er det veldig treffende og helt uventet. Eller, helt motsatt, at de bommer helt på tema, og en lurer på "hva i verden?". Begge deler er morsomt&gøy! ..og hvis de har litt glimt i øyet da, er de langt fra kjedelig
Steinar40 Skrevet 3. desember 2011 #56 Skrevet 3. desember 2011 Jeg har litt tro på "situasjon over person" perspektivet jeg da. At ikke det er personen som er gjennomført kjedelig, men kanskje situasjonen som gjør at personen har vanskelig for å tre ordentlig frem Mye enig med deg i dette. Min erfaring er at situasjon, og ikke minst hvilke andre mennesker som finnes der, betyr alt. Med noen har man en god personkjemi, mens med andre er det bare helt dødfødt.
Gjest SemperFi Skrevet 3. desember 2011 #57 Skrevet 3. desember 2011 Mitt spm er hvor de "kjedelige" kvinnfolka befinner seg?
Gjest Michelle82 Skrevet 3. desember 2011 #58 Skrevet 3. desember 2011 såkalte 'kjedelige' mennesker har jeg funnet ut at ofte er like fulle av liv som utadvendte bare man blir godt nok kjent med de.
Gjest SemperFi Skrevet 3. desember 2011 #59 Skrevet 3. desember 2011 såkalte 'kjedelige' mennesker har jeg funnet ut at ofte er like fulle av liv som utadvendte bare man blir godt nok kjent med de. Samme erfaring har jeg, men vanskelig å finne de "kjedelige" kvinnfolka.
Gjest Michelle82 Skrevet 3. desember 2011 #60 Skrevet 3. desember 2011 Samme erfaring har jeg, men vanskelig å finne de "kjedelige" kvinnfolka. Vil du ha et 'kjedelig' kvinnefolk?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå