Gå til innhold

Gynekologen brukte ikke hansker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos andre gynekologer og de har tatt på seg hansker med en gang undersøkelsen begynner. Denne gynekologen tok celleprøver, UL og sjekket livmorhalsen med en tangdings uten hansker. Han tok på seg en hanske når han skulle kjenne på livmoren og eggstokkene for da måtte han ta en finger langt inn.

Jeg satt såpass oppreist at jeg så hendene hans, uten hansker.

Er dette vanlig?

Jeg skjønner at han ikke er direkte nær meg ved bruk av instrumenter, men fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært hos andre gynekologer og de har tatt på seg hansker med en gang undersøkelsen begynner. Denne gynekologen tok celleprøver, UL og sjekket livmorhalsen med en tangdings uten hansker. Han tok på seg en hanske når han skulle kjenne på livmoren og eggstokkene for da måtte han ta en finger langt inn.

Jeg satt såpass oppreist at jeg så hendene hans, uten hansker.

Er dette vanlig?

Jeg skjønner at han ikke er direkte nær meg ved bruk av instrumenter, men fordet.

Virket veldig rart. Aldri opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert på det! Hanskene gjør en slik undersøkelse mer klinisk og "sykehuspreget", og er lettere å takle. Kan være vanskelig nok at noen skal ta seg frem der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Jeg har bare hatt to forskjellige, men ingen av dem har brukt hansker når de driver med instrumentene. Trodde det var vanlig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert på det! Hanskene gjør en slik undersøkelse mer klinisk og "sykehuspreget", og er lettere å takle. Kan være vanskelig nok at noen skal ta seg frem der nede.

Nemlig, det var det jeg også tenkte på. Det skaper en distanse mellom lege og pasient.

Jeg synes fortsatt det var rart, men jeg turte ikke å si noe da.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...