Gå til innhold

Hva liker mammaer å få til jul av voksne barn?


Chiyo

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært på Hamley's kjøpt et fjernstyr helikopter til min far. Han elsker sånt. Men det betyr at mine foreldres gave blir separert i år. Jeg pleier å gi dem noe i lag. Så nå må jeg kjøpe en gave til mamma, og det bør være noen hundre kroner ettersom pappa fikk et helikopter (det var ikke akkurat billig). Jeg kan jo ikke drive å kjøpe dyre ting til han og billig til mamma.

Hva skal jeg kjøpe? Er det noe jeg kan kjøpe i England som vi ikke har i Norge? Reiser hjem 14 Desember, så jeg har litt tid å få tak i noe engelsk noe.

Hva liker mammaer å få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av personlige gaver til mamma kjøper jeg gjerne parfyme som jeg vet hun liker, øreringer (hun er ei jåle), noen ganger gavekort på beste butikkene hennes, eller jeg sponser hoppyen hennes. Hun liker å sy, så bøker om emnet, stoff i farger hun liker osv.

Er jo egentlig som å kjøpe gaver til en venninne. :) Men jeg bruker gjerne en del mer på mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma er veldig glad i bøker, både skjønnlitterære og hobbygreier (spesielt strikking, da). Sånn sett kan kanskje kokebok være aktuelt og litt engelsk.

Velværeprodukter kanskje. Eller gavekort på behandlinger og sånt.

Hmm, jeg vet ikke helt, mye avhenger jo av personlighet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun liker å lese da. Krim og sånn, men det har ikke jeg peiling på. Er det en ny bok som kommer snart eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Parfyme og eksklusive hudkremer/øyekremer pleier slå godt ann.

Hva med en skikkelig lekker cashmere-genser ? Hvis du ikke ha en engelsk gave så kan du kanskje sterkke deg så langt at du kjøper en skotsk gave ? (ref. cashmere-genseren)

Og vil du "toppe" det så stikker du innom Hermes-butikken på Heathrow og finner en silkeskjerf som passer til genseren :)

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører hun bil også? I så fall kanskje noen krimbøker på lydbok?

(Digger det selv, men jeg pendler og bruker over en time i bilen hver dag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noe jeg kan kjøpe i England som vi ikke har i Norge? Reiser hjem 14 Desember, så jeg har litt tid å få tak i noe engelsk noe.

Hva liker mammaer å få?

Masse - fra Clarins, MD, osv som mammaer bruker som er halv pris der i forhold til her...

Shortbread, deilig engelsk te, pølser, bacon, puddinger og julekaker *yammie*

Du vet hvordan hun kler seg - alt er billigere der enn her, finn et merke hun liker, en stil hun trives i og slå deg løs...

Gå på jakt etter et skilt, konfekt - ting vi ikke nødvendigvis har her hjemme og som ikke tar så veldig plass i kofferten..

Når vi er i UK har vi alltid tom koffert bort og full koffert hjem..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vil du "toppe" det så stikker du innom Hermes-butikken på Heathrow og finner en silkeskjerf som passer til genseren :)

De flyr bare til Bergen fra Gatwick. :snurt: Men jeg tror ikke min mor ville likt Hermes anyways. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager sånne på hobbybasis:

Min lenke

Min lenke

og har fått klar beskjed av min mor at hun skal ha en sånn til jul :fnise: Nå må jeg bare finne ut hva slags dyr jeg skal lage til dem :)

Kjøpe ting til mødre er jo håpløst vanskelig. De liker å få hjemmelagde ting de :jepp: Er det noe du er god på å lage? Alt fra pynteting, til kanskje karameller eller konfekt på et fint lite glass?

Endret av Envy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager sånne på hobbybasis:

Min lenke

Min lenke

og har fått klar beskjed av min mor at hun skal ha en sånn til jul :fnise: Nå må jeg bare finne ut hva slags dyr jeg skal lage til dem :)

:rodmer: Ååååh, så søte. Aldeles 110% off topic, men hvor finner du "oppskrift" på de der. *ser for seg ny hobby*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å få dyre gaver av sønnene mine. Er nok litt lik mine egne foreldre - de ville helst ha noe selvlaget, og ihvertfall aldri kostbare gaver.

Dersom du vil ha tips fra meg så vil jeg si bodylotion, håndkrem, fotkrem, deilig sjokolade, en flaske vin el ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: Ååååh, så søte. Aldeles 110% off topic, men hvor finner du "oppskrift" på de der. *ser for seg ny hobby*

Tusen takk, jeg er veldig glad i dem :happy: Sniker meg innom med et 110% off topic svar: Vet ikke om jeg er så god på å forklare, men her er ihvertfall en tutorial jeg har laget på de.

Link til del 2 av den ligger i forklaringen under. :)

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreldrene mine sier at de gjerne vil ha noe jeg har lagd selv, så jeg har malt et bilde:) det er ikke noe om koster penger da...

du kan jo kjøpe en fin boks og fylle den med småting som kaffe,te, sjokolade, gavekort, cd, liten parfymeflaske,... andre forbruksvarer som kanskje har et fint design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bare ha noe som viser at hun har tenkt på meg jeg - da hun bodde i Skottland sendte hun meg Nigella Lawsons kokebok derfra og jeg ble så glad.

I år har hun kjøpt julekalender til mammaen sin, så jeg har gitt ordre om at det må bli noe veldig enkelt til jul. Alle pengene hennes skal ikke brukes på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

"Taler som forandret verden" er en utrolig fin bok, men denne ønsker jeg meg selv da og jeg er ikke en mamma.

Men siden moren din liker krim og sånn, vil jeg anbefale Bernard Cornwell- Agincourt. Denne boken er utrolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil bare minne om at det er litt risikabelt å kjøpe bøker til krim-elskere, rett og slett pga at de kanskje har lest den eller til og med har den i bokhylla hjemme.

Mamma setter utrolig stor pris på kaffe og te. Whittard er jo helt fantastisk, så om du har noen du skal kjøpe gave til som er glad i kaffe/te, så vil jeg virkelig anbefale det. Eller for all del til deg selv. Jeg bruker å hamstre når jeg er i London :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest London-frelst

ååh, Gatwick har jo en helt herlig tax-free da! Du kunne jo kjøpt parfyme, sminke e.l.. Var i London i begynnelsen av november, herregud så sinnssykt mye jeg lengter tilbake! :D

Men tilbake til tips:

På Tax-free'en kan du jo kjøpe både vin, sminke, parfymer, div snop som ferrero rocher.. ;)

I London er det jo så mye herlig å få kjøpt! Kjøp mye rart og fyll opp ei lita eske f.eks.. (skinn)hansker, skjerf, parfyme, hudkrem, vin, ferrero rocher, øredobber, smykker, armbånd, veske, lommebok.. er vel strengt tatt ikke grenser for hva man kan kjøpe bare du vet hva hun liker! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parfyme og eksklusive hudkremer/øyekremer pleier slå godt ann.

Hva med en skikkelig lekker cashmere-genser ? Hvis du ikke ha en engelsk gave så kan du kanskje sterkke deg så langt at du kjøper en skotsk gave ? (ref. cashmere-genseren)

Og vil du "toppe" det så stikker du innom Hermes-butikken på Heathrow og finner en silkeskjerf som passer til genseren :)

Signerer, skotsk ull er himmel :rodmer: Min mor får sølvøredobber fra Rennie Mackintosh, det er veldig hennes stil :) Må bare bestemme meg for hvilket par...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...