Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mannen har heldigvis ferie fra i morgen :) og jeg sa det var greit, så er vel ikke hans feil, men det er han det går ut over selvsagt ;) jaja :) merkelig nok er jeg fortsatt ikke lei, men nå har jo ikke jeg kommet så langt som dere andre har da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese her hver dag, nå! Gratulerer masse til dere som har fått, og lykke til til dere som er i gang eller fortsatt venter!

Jeg passerte termindatoen i går, det var en kjei dag, for jeg oppdaget plutselig at jeg hadde fått noen ekle hemoroider.. Æsj, det er ikke veldig plagsomt enda, men fy så ekkelt.. Og så er jeg redd det blir verre etter fødsel. Er det noen her som har erfaringer de vil dele? Beklager å dra inn slike ekle ting her :forvirret:

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempespennende, Chaya!

Stakkars Angelou, veldig slitsomt når en ikke er så pigg, og har småtasser å ta seg av alene. Håper du kom sånn rimelig greit fra det i dag!

Jeg merker også det er veldig slitsomt å ha gutten vår alene nå, ryggen verker, har lyst å være sofadyr, og så er det hele tida noe når jeg tenker å hvile litt, hente mer drikke, ordne mer mat, tørke opp en av de to tingene jeg nettopp henta, og lage til nytt... Får mye avlasting av mannen nå, han tar med lille litt ut så jeg kan slappe av hjemme alene, og ha mer energi til gutten. Men merker det godt når mannen skal på jobb/ut på lange ærend og slik.

Begynner å bli utålmodig nå, skjønner ikke hvordan disse ni månedene har gått så fort, og så føles det så tregt nå ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt greit når ungene er i barnehagen, men i dag så jobba han fra 10-18, og det blir lenge både for dem og meg :) men, men :) heldigvis utevær da, siden jeg ikke hadde bil heller, for den har han solgt... Sånn er det å være sammen med en bilselger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LOGAN

Her går det fint etter forholdene. Jeg har blitt satt igang med ballong, veldig ubehagelig synes jeg- hvertfall med engang. Det var ikke tegn til modning og er 10 dager over nå. Skal gå med denne til i morgen tidlig også tilbake til sykehuset da for ny sjekk. Da skal de i utgangspunktet starte med hormonpiller- tvi tvi! Håper alle dere andre slipper dette, jeg mener man overlever jo så klart. Men venting får en nye mening her.....!

Uansett så satser jeg på at tirsdag er DAGEN! Lykke til resten også :))) tvi tvi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka 00:04 ble vi foreldre til verdens nydeligste jente, jeg er helt bergtatt :) Det gikk med andre ord raskt for seg.. Nå er barnepleier og pappa ute og måler henne, mens jeg må ligge i ro enn så lenge.. Kommer tilbake med fødehistorie senere :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ot-kontroll på ullevål på fredag. da er jeg 41+1. Etter retningslinjene blir jeg da satt i gang i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer chaya :hoppendeglad:

gleder meg til historien

MiniMjau: jeg har hørt mange som må vente lenger dersom sykehuset har for mye å gjøre den dagen de etter retningslinjene skulle vært satt igang. men er det ikke 11 dager over som er maks før igangsetting? (blir vel 41+6 dager?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Chaya og masse lykke til Logan :klem:

MiniMjau: tror aldri de setter igang i helga, hørt om flere som da måtte vente til mandag selv om max tiden har passert til og med.

For noen år siden ble en venninne satt igang på dag 17(!!!) fordi de måtte vente til over helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til Chaya!

Logan: Jeg ble og satt i gang med ballongkateter sist, det er lenge å vente.

Mye spennende lesning inne her om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De setter forresten i gang på sykehuset her i byen hvis det er dag 11, uavhengig om det er helg eller ikke. Men det er klart at de foretrekker å gjøre det på ukedager, akkurat som med planlagte KS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle dere som har fått nå! Så herlig. Håper alle andre som går med magen fortsatt er i god form. :) Her kjenner jeg at gutten har festet seg med hodet ned, og jeg kjenner et ganske tungt press når jeg går rundt..Vi holder på å ordne nytt soverom og stelleplass til gutten, og det blir fint! Men det er så mye mer å gjøre! Gleder meg til mannen henter seg hjem fra jobben og kommer i gang, jeg kan jo ikke gå å løfte på svæææære plater fra ikea nå :P

Så jeg sitter å syr sprinkelbeskytter til sengen til lillegutt. :) Nå går jeg bare å gleder meg og gud så spennende det skal bli å føde..Men jeg begynner å grøsse litt ved tanken på å presse ut en så stor gutt..herregud tenk at det skal gå! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Chaya, du var effektiv å oppdatere oss! :)

Morsomt nå på slutten, når permisjonene starter og vi går og venter, masse oppdatering på denne tråden! :)

Å jeg er så spent på mageboeren, blir han som broren, ligner han litt, eller har han eget utseende og lynne mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var raskt oppdatert Chaya. Grattis igjen :)

Lykke til LOGAN, håper du er ferdig nå :hjerte:

MiniMjau: en venninne av meg ble på Ullevål satt i gang en fredag da siste "godkjente" overtidsdag var på søndagen. Handlet visst om at de ville sette i gang på hverdag, og de hadde kapasitet den dagen... Håper du får beskjed om det samme!

Skal til JM i morgen, spent på hva som sies om modning etc. Termin på torsdag. :strix: Veksler mellom å glede meg og grue meg til fødselen skal starte... Men er så klar for å få en kropp som fungerer litt bedre :sminkedokke:

Aud, jeg tenker på det samme, selv om jeg ikke har noen søsken å sammenligne ham med. Er han lik meg eller mannen? Hvilke farger har han, hva slags lynne osv osv.

Må bare si at jeg synes det er så gøy med oppdateringer her inne! MÅ liksom innom flere ganger hver dag, det kan jo ha skjedd noe siden sist :fnise:

Bare legge til: Lurer også på Nienna... Flere dager siden oppdatering lover jo godt :fnise:

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min permisjon i gang :hoppendeglad: og jeg kan gjøre hva jeg vil (idag sov jeg til kl. 11)

Så rart å tenke på at ting kan skje når som helst, men jeg vil helst vente et par uker til.

Kjempe spennende med alle fødene her inne nå. Logan og Nienna er kanskje mødre :smilorange: Jeg også tenker mye på hvordan den lille tulla ser ut. Noen ganger ser jeg babyer i blader og tenker at "sånn tror jeg hun ser ut"! :rodmer:

Har også begynt å tenke mer på selve fødselen, hvordan starter den, og hvor lenge vil den vare, vil jeg bli satt i gang osv. Var hos jordmor i går og hodet er festet, så jeg unngår setefødsel.. Hun sa også at hun tvilte på at jeg gikk på overtid siden jeg hadde så masse modningstegn. Er det noen her som har hatt masse tegn og gått på overtid likevel???? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...