Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Gjest LOGAN

Gratulerer alle dere med babyer som har forstått veien ut ;) HAHA!

Her er det fortsatt på stedet hvil - hadde mye stikking og nedpress osv i går men det har gått helt over igjen. Jeg skal på sykehuset igjen nå på mandag, da settes det igang på meg å.. Jeg er sååå spent nå, frem til termin tenkte jeg fint lite på alt som skulle skje men alle dagene nå over :sjokkbla: Enten jeg vil eller ikke så tenker man på når, hvor, hvordan, hva skjer, kan skje, skal skje, ikke skje! Hodet går av seg selv og jeg kjenner jeg våkner småsur hver dag uten action...!

Jeg er samtidig ikke så utålmodig, bare spent nå og lei kroppen!

Spent på deg nå Nienna - lykke til, det høres jo ut som noe bør være i gang her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye, Totta! Gleder meg så inderlig til jeg kan komme med gode nyheter fra denne kanten, håper det skjer snart. God lørdagskveld, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Skuffa! Riene ble tettere og tettere, og når vi la oss holdt de på med 7 min mellomrom. Lå noen timer men klarte jo da ikke å sove, så sto opp og gikk litt rundt, de ble tettere og tettere, men ikke så kjempevonde. Tilslutt var de nede på 3 min mellom og sambo ble veldig stressa og ville vi skulle dra inn på sykehuset. Sa da ringte vi og dro inn for en sjekk 06.30 i morges. Knapt 2 cm åpning, 2 cm livmorhals igjen som måtte avflates og livmorhalsen ligger fremdeles baktil! :(:( Masse vondter for svært lite altså. Riene ga seg ikke, og var dønn stabile med 3 min mellom. 2 jordmødre prøvde å få fortgang i ting, vi gikk en times tid osv, prøvde akupunktur, med resultat 1 cm kortere livmorhals og 0,5 cm mer åpning. Fremdeles hyppige rier. Tror ikke de helt visse hva mer de skulle gjøre, så de sendte oss hjem med en sovepille og oxynorm. Syns selv de kunne satt inn et ballongkateter før de sendte meg hjem, men det ville de ikke.. Så da dro vi hjem og prøvde å sove litt og nå er riene så godt som borte... Er redd dette blir en sånn 4 døgns fødselsgreie :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig Nienna!!

Krysser fortsatt alt jeg har for at det skal skje noe mere SNART!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOTIVASJON TIL SLITNE, FØDEKLARE MAMMAER

Hei mamma!

Ville bare si at jeg er her. Kjenner du at jeg sparker litt i deg? Håper det ikke gjør vondt, jeg vil bare gi beskjed om at alt er bra her inne. Av og til glemmer jeg meg av, og sparker deg kanskje

ikke på en stund. Da er det bra at du dytter litt i meg så jeg får si ifra at alt er fint. Jeg skal ikke sparke deg mer når jeg kommer ut, mamma, jeg lover!

Unnskyld for at jeg gjorde sånn at du ble kvalm, mamma, jeg gjorde det ikke med vilje. Skulle ønske jeg kunne trøstet deg når du kastet opp og var dårlig. Jeg er glad for at det endelig er over. Jeg er også lei meg for at bekkenet ditt gjør vondt, mamma, men jeg må jo ut, og det er ikke plass til at jeg skal komme meg gjennom. Jeg syns det er dumt at du blir trøtt og sliten av å ha meg inni magen, men jeg har ikke så mye energi, mamma, så da må jeg låne litt av din, og det er ganske slitsomt å bli til en baby skal jeg si deg.

Jeg tror jeg får den beste mammaen i hele verden... En mamma som går gjennom ni måneder med vondter bare for min skyld. Og som i tillegg sier at hun gleder seg så masse. For jeg har hørt at du og pappa snakker om meg, og at dere allerede er glad i meg og gleder dere til å treffe meg. Jeg er så glad for at du har pappa. Snille pappaen min som trøster deg når du gråter uten å helt vite hvorfor. Hjelper det hvis jeg kiler deg litt? Blir du glad da? For jeg hører at du plutselig begynner å le litt når jeg beveger meg...

Vi må være flinke å hjelpe hverandre gjennom fødselen, for jeg tror det kommer til å være ganske vondt for begge. Men så når vi får se hverandre å ligge tett inntil hverandre så blir alt bare bra igjen! Alt vi har å se frem til, du og jeg, mamma...

Ukjent

Nå har vi ikke lenge igjen, hold ut! :klemmer:

Endret av Blåmor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så søte dere er :hjerter_rundt: Takk for alle heiarop og lykkeønskninger! Her går vi bare og venter på at ting skal ta seg opp igjen..

Lykke til til alle andre ventere, håper dere får en bedre start enn meg..!

Endret av Nienna83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Totta :strix:

Håper det tar seg opp Nienna! Høres slitsomt ut :(

LOGAN da er du jo snart i mål :hjerte:

Heia heia!

Håper å komme etter snart :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin den var Blåmor! Utrolig kort tid igjen nå, ja! :) Er så utålmodig, siden førstemann kom 17 dager før termin ;). Håper det tar seg opp i en siste finalerunde, Nienna, og at det skjer snart! Får du spart litt krefter mens du venter?

Nå er det skikkelig opplading til fødsel her. Veksler mellom å ha meg en god hvileøkt hver dag, en treningsøkt hver 2/3 dag - rolig - helst vanngym og å spise masse mat. I tillegg drikker jeg masse vann. En av favorittmåltidene gjennom svangerskapet har vært makrell i tomat og melk... Er ikke så glad i å drikke melk ellers, men nå "tørster" kroppen etter det innimellom. I tillegg blir det litt fet mat og søtsaker innimellom, selv om jeg prøver å stagge/kompensere med frukt og nøtter og slik når jeg blir snopen.

Har hatt feeling flere kvelder nå at ting snart skjer - våkner ofte og "venter" på at vannet skal kneppe, hehe. Litt vel gira. Men det kan jo drøye en måned om jeg går en del over ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Nienna, håper fødselen blir fin selv om opptakten til den virker litt slitsom.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har født på Ullevål nå i sommer? Hvordan er det der? Fullt, kaotisk? Fullt hotell? Er biiittelitt bekymret for dette nå kjenner jeg.... Ser for meg å måtte sitte å vente på en pinnestol til fødestuen er ledig.....

Endret av MiniMjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde time til overtidskontroll idag, og får ikke dra hjem igjen.. Både lege og jordmor var forundret når jeg kom inn med 5 cm åpning :) Nå skal jeg rusle litt rundt her og se om det er noe om skjer før de sjekker meg på nytt om en time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går bra med deg LOGAN! Håper det ikke er for langvarig, kanskje du nærmer deg å være i mål? :babygutt::popcorn:

Chaya: Det er den beskjeden jeg ønsker meg på neste kontroll! Hvordan føler du deg? Heiaheia :popcorn:

Jeg melder meg med glede som neste ut :sjenert: i dag måtte jeg avlyse besøk fordi jeg føler meg så begredelig...sover elendig, hoven i hender og føtter (mister alt mulig i gulvet for tida...) stikkinger og smerter i mage/rygg og oppover i "systemet" Og alt går selvfølgelig ut over humøret. Stakkars mannen (som tross alt bare må holde ut :fnise: )

Håper det er bra med dere, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til totta :smilyblomst:

og masse lykke til chaya...

lykke til logan i dag også.

spenende å følge med nå :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skulle sambo ha første feriedag i dag, men her sitter jeg, hjemme aleine, med to unger, UTEN bil og med kropp som overhodet ikke virker. Sur som ei potte- JA, det kan man TRYGT SI!!!

Men, jeg får vel bare tusle her bakerst i køa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, angelou, hadde ikke vært videre blid om det hadde vært meg. Håper mannen har ferie i morgen!

Heia Chaya, snart har du babyen din i armene :rodmer:

Jeg er så leeeei, har begynt å kaste opp igjen, ikke moro. Kom ut, lille frøken!

Endret av Blåmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

angelou og Blåmor: Stakkars dere, på hvert deres vis! Hadde det vært min mann hadde jeg blitt pottesur også, og jeg har ingen andre å ta hensyn til enn meg selv... Høres ut som en tung og slitsom dag. :troest: Skal du på noen overtidsvurdering snart, Blåmor? Høres utrolig slitsomt ut å kaste opp sånn på slutten :troest:

MiniMjau: Lurer på det samme... var på fødselsforberedende kurs og ble fortalt at de fyller opp med svenske og danske vikarer under ferieavvikling, så skal ikke påvirke kapasiteten. Men er kanskje mange som får barn på denne tiden så kapasiteten sprenges? Mtp å time med barnehageopptak og slikt? Skal du på noe overtidskontroll el.l på Ullevål snart?

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtidskontroll på torsdag, og igangsetting senest neste mandag ift. sykehusets rutiner. Akkurat nå føles en uke som et år, selv om det jo er ingenting med tanke på de 40 ukene jeg allerede har gått.

Prøver å fylle dagene med koselige ting, mannen har ferie og vi koser oss med å gi full oppmerksomhet til lillegutt før det plutselig kommer en sjef nr to i huset. Skulle gjerne hatt litt mer energi nå på slutten, følte meg mye piggere på slutten forrige gang, men hadde jo et generelt mye lettere svangerskap den gangen.

Får leve ut fødetrangen gjennom dere som er i gang med fødsel så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...