Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Hei jenter. Mange som bare venter her nå... må følge med hver dag. :smilorange:

Jeg har siste arbeidsdag i morgen og gleder meg kjempe til å kunne ta dagene mer med ro å bygge rede. rart å tenke på at innen 6 uker er jeg mamma, kan ikke se det helt for meg... fra mandag av er hun ikke prematur om hun blir født, men jeg vil ikke at hun skal komme så lenge før heller. spennende å være så uten kontroll på noe for en gangs skyld :rolleyes:

Lykke til alle ventere og fortell gjerne om fødselen når det har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venter og venter og venter og venter... Virker ikke som kroppen min har skjønt at det er en baby der inne som er på overtid, slipp henne ut..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, overtid høres ikke gøy ut :riste: Håper det skjer noe snart, både LOGAN og Nienna83! (Og at dere oppdaterer oss her inne, om dere orker :hoppe: )

39+1 i dag. Vært hos JM og lillegutt har enda ikke festet seg... Så modning ble ikke sjekket. Ble forespeilet å måtte gå til termin, gitt. Jeg som håpet at det var rett rundt hjørnet, nå :glare: Men ble samtidig fortalt at det kan starte før, er bare ikke så trolig...

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene etter termin er forferdelig lange, det vet jeg alt om fra sist, LOGAN. Tenker på deg :klem: Termin i morgen selv, men litt mer motivert for å gå over denne gangen enn jeg var sist. Bare halvannen uke igjen til noe skjer, tror det går mot igangsetting denne gangen og, men håper alt jeg kan at det setter i gang av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit med overtid. I det lange løp er det bare noen små sukk for de kommer, men nå føles nok timene trege.

Jeg er utålmodig selv, og har mange uker til termin ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille nydelige frøken kom til verden fredag 13.juli (to dager før UL-termin, to dager etter menstermin). Nå er vi hjemme og koser oss masse! Hun er så snill og bare sover og spiser og koser:) Vil bare si GLED DERE!!!

Lykke til alle sammen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye Julibaby! :) En diplomatisk liten dame som kom midt mellom de to terminene! :) Hvordan syns du fødsel gikk - om du vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Julibaby!

Termin og kontroll i dag, men alt var bra og det så ikke ut til at hun kom i dag i alle fall, hodet var fremdeles ikke festet. Bare 11 dager igjen til igangsetting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Julibaby! :duskedame:

Her ventes det fremdeles i spenning, ingenting som har skjedd enda. Men jeg tror det begynner å nærme seg, har hatt mye menssmerter og nedpress de siste par dagene. Forhåpentligvis kommer hun iløpet av de nærmeste par dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Julibaby!!

Blir igangsatt på mandag dersom hun ikke finner veien ut selv før den tid, men må innrømme at jeg har ikke så veldig lyst på igangsetting. Er så redd for at det blir rier uten pauser og operativt inngrep :(

Men nå oppdaget jeg akkurat brun utflod, det er vel et tegn på at noe er på gang vel? Har vært moden en stund, bare uten åpning...

Endret av Nienna83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye Julibaby :strix:

Håper det ikke trenger å ta så mye lenger tid for dere andre (og meg :fnise: ) Høres jo lovende ut for flere over her :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den brune utfloden har fortsatt siden i går kveld, og i 16 tiden i dag begynte jeg å få rier (btw rier er ikke så digg, hvorfor trakter jeg etter de igjen :fnise: ). De kom veldig tett, med 2 min mellomrom i starten, men så kom de lenger og lenger fra hverandre før de dabbet helt av etter et par timer. Så nå har jeg og sambo gått en laaang tur, og kjenner at de kommer innimellom, men ikke noe regelmessigheter enda..

Spent på hva natten bringer :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:0) Her gikk ting plutselig veldig fort! Fødte en fantastisk liten jente mandag 16 juli kl 03:04, altså 12 dager før termin. Alt gikk veldig fort! Hadde noen dager i forveien ganske tyntrennende utflod med litt brunt. Lurte på om det kunne være lekkasje av fostervann, så var en tur på sykehuset på onsdag, men var ikke det. Hadde veldig press ned mot underlivet og stikkinger også. Søndag morgen gikk jeg på toalettet, der hørte jeg et plopp i toalettet, og der lå det en liten klump med slim og blod, så må ha vært slimproppen. Mellom kl 10 og 1430, hadde jeg litt antydning til rier, som et belte som strammet innimellom, ikke gjevnt og ikke veldig vondt. Tok meg en dusj og slappet av i 1430 tiden, etter dette kjente jeg ikke mer vondt etter dette. Samboeren min og jeg bestemte oss for å gå på kino kl 1830, så "What to expect when you're expecting":) Passende:) Den var ferdig 2030, dro hjem, slappet av. Ca 2215 ringte min mor, gikk ut å satte meg på terrassen, da ble det ganske varmt og vått igjennom buksen, og jeg sa til min mor at jeg trodde noe skjedde. Fortsatt ikke vondt! Ringte sykehuset, de sa vi kunne vente med å komme opp, men pga tidligere rask fødsel, fikk vi komme opp. 2250 sjekket de litt aktivitet på rier, ble lagt på et rom jeg og samboeren min, skulle prøve sove. Rier kom sterkere hanske kjapt etter dette. Rundt midnatt var de ganske gjevne, men fortsatt ikke uutholdelig, samboeren begynte å ta tiden rundt kl 01, da hadde jeg rier på ca 40 sek med 4 min mellomrom. Ringte på bjelken til jordmor, hun kom inn, og sa hun ville sjekke meg litt senere. Litt over kl 02, ringte jeg i bjellen igjen, hun kom inn, sjekket åpning som da ba 4 cm, sa hun da ville overføre meg til fødestuen. Kom dit rett før 0230, fra da gikk ting fort og det gjorde vondt! Hadde kraftige rier, bare så vidt jeg hadde pause, 0259, fikk jeg pressrier, hadde to kraftige pressrier, og poff så var hun ute. Rakk ikke få smertestillende, fødselen var kommet for langt. Presset ikke selv, fikk egentlig beskjed om å holde igjen for ikke bra det går så fort, men hadde ikke sjans å holde igjen!! Fødte en vakker datter på 49 cm og 3580g. Alt har gått bra, og vi er nå hjemme fra sykehuset:) Vi er begge stormende forelsket og i lykkerus over vår datter:) Gled dere!! Selve fødselen er selvfølgelig sykt vondt, men er glemt nesten med en gang babyen kommer opp på magen:) Lykke til:)

Endret av Totta72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Totta72 ;) Hørtes ut som en flott fødsel egentlig :jepp:

Krysser videre for deg, Nienna83, og resten som venter i spenning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til julibaby og totta :blomst:

Her går dagene i ett og Lita har blitt to uker alt. Hun vokser og trives, men sliter med magen til tider ( jeg prøver så godt jeg kan å finne ut hva det er hun reagerer på og så langt har jeg kommet frem til at fersken og bløtkake ikke er noe bra og heller ikke for mye sukker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...