Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Vi har Emmaljunga City Cross fra før, og er veldig fornøyd med den. Må bare kjøpe til bag. Må også kjøpe en sportsvogn til, siden vi får to vognbarn, men det er vanskelig å bestemme seg for hvilken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi går for Simo duo som vi har fra før. Gutten vår er nærmere tre år når mini kommer, så enten har vi lille i bagdelen av vogna, og storebror i manduca/meis/handa, eller store i sportsvogn i sjal. Ved behov kan vi ha dem i hver sin vogn. Bruker vogna så sjelden på storebror, så kommer ikke til å kjøpe en dobbelvogn. Når lille blir stor nok, og kan sitte selv, bruker vi sikkert sykkelvogna litt, den har plass til to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Brio Happy Duo! Svart bag-del og brun sitte-del. Aner jo ikke om vi blir fornøyd med den, men den oppfylte de viktigste kriteriene våre pluss at jeg liket utseende veldig godt :jepp:

Har også kjøpt bilstol og litt klær og sengetøy. Tenkte å ta oss en IKEAtur i påsken og se litt hva de har der, lyst til å kjøpe seng der blant annet.

Jeg syns formen er veldig ok om dagen, men nå er jeg 20% sykemeldt også da, og det utgjorde stor forskjell for meg hvertfall..

Ja svangerskapet går virkelig fort altså, både positivt og litt skremmende syns jeg :sjenert:

Rart det at det er skremmende ja. Er første gang her så det er så mye nytt! Er liksom ikke bare seg selv en kan tenke på fra nå av ^^

Men gleder meg virkelig å bli en familie med min kjære osv.. :D

Har kjøpt brukt bilstol fra maxi cosy, får dyne og pute til vogn med ei tante..ellers så har vi vært på salg handel på prinsess der vi har kjøpt pledd og dynetrekk :D fått en del klær fra kommende mor-mor(gleder seg litt trur jeg ja) mangler egentlig bare småting nå<3

Er også sykmeldt 20%(svangerskapspenger) og det har hjulpet mer enn hva jeg trudde det kom til å gjøre med formen :-) håper jeg holder ut med det en god stund til ^^ er ikke slik som klarer å sitte hjemme å ikke gjøre noe... Har nylig flyttet til en ny by siden typen går skole, så er veldig vanskelig å finne på med noe å da når man ikke kjenner nooooen :o

Vet dere noe om man får klyster når man kommer til fødeavdelingen når tiden er inne? Har veldig lyst på det for å slippe å tenke så mye på det når man skal presse.. Men legger meg ikke ned og griner om jeg ikke får det da ,hui:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sinnsykt... På starten gikk tiden AAAALT for tregt! haha

Men nå er man snart i mål, og man føler man nesten ikke rekker alt :fnise:

Noen som har handlet vogn allerede? Isåfall hvilken ? :)

Jeg og min kjære har allerede bestilt oss kombivognen Edge Duo fra Emmaljunga. Er vår første vogn og går å tenker litt på om vi kommer til å angre på det siden den var såppas dyr :sjenert: Men igjen da så er den i en fin brun farge så om det blir jente neste gang så går det fint å bruke den på henne også da :rodmer:

Hvilken brunfarge har du valgt? Jeg har også tenkt på en brun Emmaljunga edge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter.

Jeg er i lykkerus om dagen. På onsdag kjente jeg de første "dyttene" fra magen. Det kjennes ikke ut som spark men dytt eller dunk. Kjempe gøy. I går kjente jeg på magen og på venstre side kjente jeg noe hardt! Må ha vært ryggen eller hodet for det var steinhardt og forsvant etter noen minutter, sambo kjente det også. Helt herlig. :rodmer:

Men jeg som klaget på at vekten ikke gikk opp!!!! Nå vil jeg helst at det skal stoppe... Vet vi er i en veldig vekst periode men 1 kg i uka!!! :kjefte:

Jaja, det blir jo verdt det men trenger ikke gå så fort! :sjenert:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, snartmor, jeg har det akkurat på samme måte med vekten nå! Da jeg var halvveis ville jeg såå at jeg skulle gå opp litt, men nå har det vært 5kg på 5uker og jeg får litt sjokk altså! Hvor skal dette ende liksom??

Så koselig at du begynner å kjenne babyen litt, blir litt mer virkelig da ja :rodmer:

Jeg har begynt å glede meg helt ufattelig til babyen er her, lurer sånn på hvordan hun ser ut og hvordan det blir! (av og til blir jeg skrekkslagen av at jeg skal føde om ca 3måneder da men det er en annen sak :sjenert: )

Håper dere har en fin helg jenter! Jeg har påskeferie og den skal nyyytes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også påskeferie nå :) men ligger rett ut på sofaen med et bekken som i løpet av helga har bestemt seg for å takke for seg... :( fader altså, blir så fortvila :(

Koselig med bevegelse da :) orker ikke tenke på kiloene jeg, pleier ikke gå opp så mye, men har noen å ta av fra før....

God påske alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig dere som har tatt påskeferie alt :) Jeg må nok vente til onsdag midt på dagen, men skal ikke klage når jeg har fri uka etter påske også.

Snartmor, herlig med dytt og dult :rodmer:

Og kiloene, jeg prøver ikke å tenke på dem :sjenert: Jeg regner med at jeg kommer til å komme opp mot 20 ekstra hvis det fortsetter i denne farten. Håper bare de forsvinner igjen etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsekferie er deilig :) Og du må nyte den veldig når det blir din tur pusilus! :jepp:

Masse kilo ekstra her også, og det blir nok ikke noe bedre av et ventende påskeegg som får bein å gå på i påsken.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

Så deilig lesing! ;) Hehe - her har det også "lagt seg" noen ekstra kilo de siste ukene, ca. 1 hver uke i 5 uker - KREMT!!

Men har stoppet opp litt igjen - enn så lenge;)

Hvordan er det ellers med dere? Hvordan er formen?

Jeg er så deppa om dagen og gråter av alt - begynner å bli passe slitsomt og aner ikke hvordan jeg skal komme meg opp å gå igjen! Ellers har jeg ingen problemer om man kan kalle det det - men synes det holder..! Litt frustrert....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått bekkenløsning fra h....... Så har egentlig lyst å legge meg ned å grine en skvett :( skal til kiro i morgen, så håper han kan fikse på noe iallefall. Utrolig frustrerende når formen ellers er ganske bra...

Men, men. Godt med påskeferie er det iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Bugaboo! Vi så lenge på Emmaljunga, og synes de brune er nydelige! Men den er rett og slett for tung for meg for jeg sliter med smerter i skulderen. I tillegg er det praktisk med en liten, nett vogn da vi er storforbrukere av kollektiv transport, og håper Buggisen lever opp til forventningene :jepp:.

Jeg har virkelig begynt å kjenne hormonene herje :sjenert: Blir sur og tverr for ingen ting, og griner for et godt ord :fnise:

Vekta, ja... Den stiger, for å si det sånn :sjenert: Men orker ikke bekymre meg, får ta kampen mot kiloene etter fødsel! Kjenner også at tyngdepunktet endrer seg. Må passe på holdningen når jeg går- ellers får jeg utrolig vondt i ryggen og hoftene.

Er det fler som kjenner "voksesmerter" i magen? Det stikker og strekker så voldsomt! Er det ligamentsmerter, mon tro?

God påske :strix:

Endret av rhubarb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Folkens! Kjipt å høre at noen er i dårlig form. Håper det bedrer seg. :(

I natt satte kattene i gang med noe voldsom remjing uttafor, slik at jeg våknet med et rykk. Og så kjente jeg at mini i magen kastet seg rundt! Kjentes ut som det var panikk både inne i magen og uttapå! Stakar lille baby i magen, og idiotiske kattekrek! I dag tidlig var det pels over alle plantene mine ute..Håper det gikk greit med dyra.

I dag måtte jeg gjøre en skikkelig unnamanøver på jobb, når en fyr rakte ut hånda å skulle klappe meg på magen :P æsj....ingen andre enn mannen som får holde meg på magen nei. Kollegaen min ble skikkelig sur da. ;)

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt "Brown Flowers" :rodmer: Lot faktisk typen bestemme vogn siden jeg stod ganske nøytralt til hvilken vogn han kom til å velge. Men merker på etterkant at han ikke kunnet ha velgt en bedre vogn for oss :fnise: Bor i by, men er ganske ofte hos mine foreldre som bor på landet, og da er det greit å ha noe solid, med skikkelige hjul som tåler tøft terreng :)

Vekta øker i små mengder, men spiser så mye! Er så uvandt at jeg har en slik appetitt som nå.. Har bestandig hatt en liten apetitt, og nå har jeg apetitten som en griiiiis, mihi. Men prøver og holde meg til normale mengder sånn at det ikke blir i fett jeg går opp i vekt med. :snurt:

Noen andre som opplever å ha en slags influensa følelse i kroppen?

Bruker å få det spesielt etter jobb, og om morgenene. Da tenker jeg på at det føles ut som at musklene bare slutter å vil fungere , litt verking i ledd og blir veldig slapp? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg igjen en av kattene som drev å hylte, tror jeg. En av naboene har nemlig en stor hvit og rød hankatt som alltid sitter stolt og vokter hos de. Skikkelig løve-pus med lang lang flott pels. Jeg la merke til at han hadde noen floker i pelsen i dag, så jeg tenker nok at han var en av synderene. Han så veldig fornøyd ut og hilste på meg, så det gikk visst bra med ham. :)

Jeg har vært hos legen og fått høre hjertelyden til babyen igjen. :rodmer: Det var herlig!

Nabie: Jeg har ikke hatt noen tendenser på influensa, men jeg føler meg bestandig full i magen. Og i det siste så får jeg veldig fort vondt i magen også, enten om jeg drikker et glass saft, eller spiser et knekkebrød, så er det vondt i magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag så jeg igjen en av kattene som drev å hylte, tror jeg. En av naboene har nemlig en stor hvit og rød hankatt som alltid sitter stolt og vokter hos de. Skikkelig løve-pus med lang lang flott pels. Jeg la merke til at han hadde noen floker i pelsen i dag, så jeg tenker nok at han var en av synderene. Han så veldig fornøyd ut og hilste på meg, så det gikk visst bra med ham. :)

Jeg har vært hos legen og fått høre hjertelyden til babyen igjen. :rodmer: Det var herlig!

Nabie: Jeg har ikke hatt noen tendenser på influensa, men jeg føler meg bestandig full i magen. Og i det siste så får jeg veldig fort vondt i magen også, enten om jeg drikker et glass saft, eller spiser et knekkebrød, så er det vondt i magen..

Uff den remjinga av kattene er så grusom, hørest av og til ut som de er døden nær pga skrikinga.. Men heldigvis så er de omtrent like hele når du ser de igjen da :fnise:

Det er så betryggende hver gang man hører den, blir bare mer og mer utålmodig på at lille gull skal komme ut sånn at vi får hilst på den lille fremmede :rodmer:

Har det slik her også, nesten litt slitsomt å sitte til tider fordi magen føles så full ut :sjenert:

Har hatt noen ganger noe akutt magesmerter etter jeg har spist også, er sikkert det samme som du har hatt, heldigvis gått over etter noen min? :)

Lurer på hva det kommer av :forvirret:

Tar steget inn til 3.trimester på fredag, kjenner at tyngden på magen begynner å tære på ryggen, bekkenet føles mørbanket ut til tider, men heldigvis ikke hele tiden :frown: Må ta seg en tur til kiropraktoren tror jeg, lenge siden sist nå :)

Noen andre som har fulgt med på beretninger om begynnelser som gikk på tv2?

Synes det var spennende jeg, og synes det var synd at siste episode gikk idag. Vil gjerne se mer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett noe av det, men kjenner jeg tåler det ikke så godt... Blir bare engstelig...

Man kjenner vel godt at man begynner å bli litt framtung ja, håper kiropraktoren kan hjelpe da :) har selv vært der noen runder med låsninger i bekkenet nå og det hjalp iallefall masse :)

Tenk at dere er i 3.trimester da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt "Brown Flowers" :rodmer: Lot faktisk typen bestemme vogn siden jeg stod ganske nøytralt til hvilken vogn han kom til å velge. Men merker på etterkant at han ikke kunnet ha velgt en bedre vogn for oss :fnise: Bor i by, men er ganske ofte hos mine foreldre som bor på landet, og da er det greit å ha noe solid, med skikkelige hjul som tåler tøft terreng :)

Vekta øker i små mengder, men spiser så mye! Er så uvandt at jeg har en slik appetitt som nå.. Har bestandig hatt en liten apetitt, og nå har jeg apetitten som en griiiiis, mihi. Men prøver og holde meg til normale mengder sånn at det ikke blir i fett jeg går opp i vekt med. :snurt:

Noen andre som opplever å ha en slags influensa følelse i kroppen?

Bruker å få det spesielt etter jobb, og om morgenene. Da tenker jeg på at det føles ut som at musklene bare slutter å vil fungere , litt verking i ledd og blir veldig slapp? :S

Det er den fargen jeg også har lyst på, hvilket understell valgte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den fargen jeg også har lyst på, hvilket understell valgte dere?

:tommelsmil:

Sports-understell :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...