Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke å være fritt vilt :riste: , en tante av mannen sa rett frem til meg at jeg bare måtte venne meg til at folk ville ta på magen min nå :sprettoy: Ikke over mitt lik altså, neste gang noen jeg ikke kjenner eller som evt ikke spør om å få ta på magen min så skal jeg ta på deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd at menn jeg jobber med tar på magen min, og da blir jeg virkelig satt ut. Og den ene gangen tok jeg faktisk tilbake :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en gutt på oss!!! :):danse:

Så i dag har jeg handlet masse gutteklær! :shoppe: Kjempestas..Morro å se den lille på ultralyden også. Han sov fremoverlent med det samme, og så satt han å lekte med tærne sine. :D

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh gratulerer lillevill :babygutt: Så utrolig søtt at han lekte med tærne sine :rodmer:

Er jo såå gøy å handle nå som man vet kjønnet! Syns jeg særlig har sett at name it og kappahl har mye fint guttetøy

Endret av Julibaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh gratulerer lillevill :babygutt: Så utrolig søtt at han lekte med tærne sine :rodmer:

Er jo såå gøy å handle nå som man vet kjønnet! Syns jeg særlig har sett at name it og kappahl har mye fint guttetøy

Tusen takk!!! Må si det var rart å få nyheten, da jeg har følt det var gutt hele tiden. :rodmer:

Jaaa, jeg handlet masse på name it :) De har kjempetilbud for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt på vei :strix:

Og den ene gangen tok jeg faktisk tilbake :fnise:

Har store planer om å gjøre det samme, om det blir mye "magetafsing" i mnd framover. :fnise: Frykter bla et bryllup til sommeren, mye familie jeg sjelden ser...men jeg er klar :trampe::ler2:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere begynt å tenke på navn da jenter? Syns det er såå vanskelig altså! Før har jeg alltid tenkt at det skulle bli en lett jobb, men nå er det liksom ingen navn som er fine nok, hehe! Er også litt usikker på hvilke navn som blir veldig populære framover...vil helst unngå at hun heter det samme som mange andre i klassen... Hva tror dere blir de nye Emma/Lea/Lucas/Liam-navnene?

Syns nesten det er lettere med guttenavn, der hadde vi noen favoritter før ul, men det hjelper jo ikke når det kommer ei lita tulle :babyjente:

(Ellers leste jeg på en nettside at når man ammer skal man unngå sjokolade, brus og sterkt krydret mat :sjokkert: dette er jo mye verre enn å unngå spekemat og brie (som vi gjør i graviditeten) for min del hvertfall :grine: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh som jeg gleder meg til jeg kan spise røkelaks og brie igjen, altså ikke samtidig da :fnise:

Sjokolade og brus skal jeg klare å holde meg unna, men er veldig glad i sterkt krydret asiatisk mat...

Navn har vi hatt klar en lang stund, ikke noe problemer med å bli enig her heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke snakket om navn enda vi, men veit fra sist at hvis det blir en gutt så sliter vi ;) jentenavn har vi noen alternativer på, blant annet et som jeg har forelsket meg veldig i :)

Jeg gleder meg mest til spekemat :) og viiiiin :)

Vært hos legen idag på grunn av hodepinen, og jammen fikk jeg ikke høre hjertelyden for første gang :) herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har og bestemt oss for navn, har lenge hatt favorittene klare, så da var det bare å velge og vrake :) Jeg åt både sjokolade og drakk brus mens jeg ammet, opplevde aldri det som noe problem ift. lillegutt. Selvfølgelig kan det være annerledes for andre, men det var i alle fall min opplevelse.

Gleder meg veldig til blå castello, spekemat og et glass vin i ny og ne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusilus: du kan spise røkelaks, bare den er fersk og lenge til utløpsdato.

Jeg gleder meg sinnsykt til spekemat, jeg er veldig glad i det, men spiser det ikke så veldig ofte ellers egentlig, men begge gangene jeg har gått gravid har jeg fått heeeelt hetta og så lyst på det, bare fordi jeg ikke kan spise det... :P

Jeg tror også jeg spiste sjokolade og brus og sterk mat da jeg ammet, uten noen nevneverdige problemer, man må jo se an om barnet reagerer på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tror vi er enige om navn, og bruker det om/på ham. Men begge er åpne for å diskutere alternativer, vi bare har ingen på blokka :gjeiper: Jentenavn var vi enige om før vi begynte å prøve, typisk nok :fnise:

Å, savner muggoster, øl, vin og whiskey, spekemat, ja -egentlig alt som er forbudt. Fantaserer om å ha med spekemat og brie på sykehuset til etter fødsel :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset her så serverer de ikke spekemat og slikt, fordi de som er gravide og til observasjon også spiser samme mat som de på barsel.

Så jeg fikk sambo til å smugle inn ei pakke salami og ei pakke spekepølse til meg :sjenert: Å, det var godt! :fnise:

Husker den ene kvelden så gikk jeg ned i kiosken og kjøpte meg en panini med salami og brie og kosa meg skikkelig på rommet (hadde aleinerom i tre dager med vesla - luksus! )

Jeg har drukket brus, kaffe, spist sjokolade og sterk mat med begge to. De har reagert litt på sterk mat,løk og hvitløk men ellers så har det gått veldig greit og jeg har spist det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Soon, jeg vet jeg kan spise fersk røkelaks -men her tar vi ingen sjanser etter fire år, fire ivf forsøk og to aborter. Jeg klarer å vente til vesla er ute :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det kan gå greit med litt sjokolade og slikt, er min lille svakhet :sjenert:

Oj pusilus, ser at deres vei fram mot graviditeten ikke har vært helt lett, så utrolig bra dere fikk det til nå! Skjønner at du ikke tar noen sjanser nei :klemmer:

God helg jenter, ut å kose seg i sola snart :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i natt lå jeg med tidenes krampe i siden. Som ligament smerter bare ganger 100. Jeg har vært til legen da, og alt er normalt. :)

Det har jeg opplevd også to ganger, første gang gikk det raskt over og var egentlig ikke så plagsomt, tror det bare var at jeg reiste meg raskt. Men i går på jobb varte det så lenge, kanskje en drøy halvtime, og det føltes ganske intenst. Klarte ikke å fungere skikkelig mens det stod på, måtte sette meg ned. Var på ultralyd denne uka, og alt stod bra til, det var veldig godt å høre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg på her :-) jeg og min samboer er enige om at dette er en fin tid å begynne å stifte familie på.. 21 år og har termin 02 juli <3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

et er to ting som jeg begynner å savne veldig - salami - kald salami, romtemperert salami, liten salami, stor salami... Å steke den høres ekkelt ut - vil ha den rå, ja. Men det går greit å vente. Et langt liv å spise salami på senere! :) Ellers hadde det vært deilig med Le rustique - eller hvordan denne grisedeilige, stinkende camenberten heter.

Sist gang lengta jeg mest etter myke oster, denne ganger er det salami ;). Noe som jeg ikke er så heftig til å spise til vanlig ;).

Ellers gleder jeg med til koldtbord og hotellfrokost utover høsten, å bare spise uten å tenke så mye! :)

Dette klarer vi damer, bare noen måneder igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går har vi handlet!

Mannen skulle absolutt kjøpe en blå og morsom kommode til babyen, som ikke passer inn med våre møbler i det hele tatt. I tillegg veier den sikkert 50 kilo, men den skulle han ha til gutten sin ja! :fnise:

Nå har vi stellebord. Blir stas å sette det opp, men tror ikke vi tar det før i juli..:)

Mannen er så søt, og jeg merker jeg blir mer og mer knyttet til ham når jeg ser hvordan han gleder seg og velger ut ting til barnet sitt. :rodmer:

Endret av lillevill
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...