Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Takk for gratulasjoner :) Vesle frøkna vår kom 40+1 ifølge ul termin som er den NAV opererer ut fra, men 40+4 ifølge ivf-termin så hun er nok så punktlig av seg.

:duskedame: på dere som er igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stille dager her inne, driver alle å føder? :popcorn::fnise:

Kanskje noen har sagt noe om det tidligere, men spør likevel: Sjekker JM modning før termin? Evt på oppfordring? Skal til JM på onsdag og er da 38+1, og er så nysgjerrig på om noe kan ha begynt :gjeiper: Har utrolig mye stikkinger oppover i "systemet" og har skikkelig tak i nedre del av magen i perioder. Skulle ønske jeg visste når det skulle skje, er ikke så god på å bare gå og vente :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er forskjell i praksis, jeg har aldri blitt sjekka :)

Jeg driver ikke og føder iallefall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til dere som har født:-)

Jeg er idag 37+5, og nå er jeg skikkelig klar for å komme igang! Stor, tung mage og en god del vann i kroppen, så dette er tungt! Var hos jm igår, og frøkena har lagt seg godt over den øverste stiplede linjen på helsekortet, og jm sa hun har vokst mye den siste uken. Litt engstelig for hvor stor hun er, hun skal jo ut!

Lykke til med fødsel alle sammen, blir spennende å høre historiene etterhvert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

Jeg har ikke fler JM timer og er ikke blitt sjekket. Nå er jeg 40 UKER i morgen og dessverre er jeg fortsatt hjemme..!

Det stikker og knyter seg overalt men ikke "mer" enn det.. Og disse kroppsdelene som stikker ut av magen, jeg skjønner ikke noenting - hehe! Føles som hun er STOR! Men magen er nå normal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye til dere som har fått ut gullene deres! Jeg er 38+2 i dag, og er HELT klar :smilorange:

Lykke til alle som venter, og dere som kanskje er i gang akkurat nå - gleder meg til å høre om flere fødsler snart :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver dessverre heller ikke å føder...

Takk for svar, dere! Var hos JM i dag. Spurte om de sjekker modning og fikk beskjed om at det vil gjøres neste gang jeg kommer, dvs i uke 39. Men ser jo ut til at det er ulik praksis rundt om kring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen baby her heller enda.. Er 40 uker nå, og har time hos JM imorgen, regner med hun sjekker modning da :) Kjenner jeg begynner å bli veldig klar for å få lillefrøken ut, men jeg frykter for at hun trives så altfor godt der inne.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: på dere som har kommet til innspurten.

Her går dagene raskt, eller alt tar så mye lenger tid ;) I dag klarte vi, lita og jeg, og komme oss til helsestasjonen for veiing og pappa'n kom for å hente oss. Hun har tatt igjen fødselsvekten sin med god margin. I natt som kommer er det 7 døgn siden hun kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det går bra med dere pusilus:)

Hos meg er det masse modningstegn på gang, men jeg er jo ikke så tett på termin.... ønsker ikke at hun skal komme for tidlig heller, men jeg vet jo ikke om tegnene trenger å bety at fødselen snart er her heller

symptomene er:

kraftige og vonde kynnere, mange etter hverandre i lang tid, merkes i ryggen og i magen

stikkinger i magen

stikkinger i underlivet

løs mage

andre med symptomer? eller erfaringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fullt sykmeldt for tre uker siden på grunn av vonde, regelmessige kynnere. Nå er jeg 34 uker på vei og det har roet seg en del når jeg er flink til å ta det med ro :) ingen baby enda her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin idag, men intet nytt :) Tror nok ikke hun melder sin ankomst før tidligst neste helg. Har fått time til overtidskontroll mandag om en uke, så vi får se hva som skjer da. Overtidskontrollen er på sykehuset, som er 2 timers kjøring herfra, så jeg håper jeg slipper unna den timen ;)

Merker ikke noenting enda, verken kynnere, nedpress eller noen form for stikninger, så vi får se hvordan dette utarter seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Modningstegn:

kynnere/ryggtak (en-to per dag)

løs mage

litt kvalm nå og da

menssmerter (bare litt)

nedpress/stikkinger innenfra

intens redebygging (hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chaya: Håper det skjer noe før mandagen da! Men virker som at du ikke er utålmodig enda?

Aud: Jeg driver også skikkelig redebygging nå :nigo:

Jeg er 39 uker i dag. Håper det skjer noe snart...

Tegn så langt på at noe forhåpentligvis nærmer seg:

Tak i mage og rygg, særlig på natt.

Virker som at slimproppen er på vei til å gå.

Stikkinger og tidvis mye nedpress.

JM i morgen, spent på ståa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 34+5, men slimproppen min har begynt å gå, jeg har fortsatt vonde kynnere. Men håper og tror at hun holder seg inne iallefall tre uker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bare 34+5, men slimproppen min har begynt å gå, jeg har fortsatt vonde kynnere. Men håper og tror at hun holder seg inne iallefall tre uker til :)

Hvordan ser egentlig denne slimproppen ut? Hvordan vet man at det er den liksom? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg er det masse tjukt slim med blod i... Noen opplever vel at det kommer ut en diger klump, men med meg er det bare litt og litt... Med de to første kom den ikke før under fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg er det masse tjukt slim med blod i... Noen opplever vel at det kommer ut en diger klump, men med meg er det bare litt og litt... Med de to første kom den ikke før under fødselen :)

Okei, greit å være forberedt ;)

Hadde nemlig veldig mye slimete utflod idag, men ikke noe blod, så tror vel det bare var vanlig utflod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

Her skjer det i.n.g.e.n.t.i.n.g og jeg flyr på veggen snart!

41 uker i dag og overtidskontroll i morgen, torsdag..

Tror hun i magen håper på å bli der - og det begynner å bli heavy greier, hvert spark osv er helt sinnsykt nå.

Jeg går turer, spiser bringebærbladkapsler, vasker og rydder hver dag og har t.o.m hatt sex nå! HEHE!

KOM IGJEN - overtid er ikke min greie, tålmodighet er ikke min greie :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...