angelou Skrevet 25. juni 2012 #741 Del Skrevet 25. juni 2012 Jeg har kjøpt brukt pumpe denne gangen, lånte av en venninne de to første gangene, men nå er den ødelagt eller oppbrukt kjøpte elektrisk nå, Avent sin, og ga 500 kroner. Jeg har ikke brukt pumpe noe særlig, så har greid meg fint med manuell, men siden ei jeg kjenner skulle selge sin elektriske så heiv jeg meg på den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 25. juni 2012 #742 Del Skrevet 25. juni 2012 Vi endte med en Buggis, men vi var lenge i tvil :gjeiper: Legger til: Hvor lang tid før termin er det lurt å tenke på/pakke føde-bag? Og hva tenker dere om å kjøpe brystpumpe før fødsel? Er det ok å kjøpe brukt? Jeg orker ikke manuell, og synes det er veldig dyrt med ny elektrisk, særlig om jeg ender opp med ikke å trenge å bruke den... Sto mellom Buggis og Easywalker qtro her, vi endte opp på Qtro da den var på 40% avslag nå i vinter. Er kjempefornøyd og gleder meg til å bruke den! Når det kommer til fødebag'en, så ser jeg noen pakker den allerede i begynnelsen av uke 30 og andre tar det på vei til sykehuset. Jeg har ikke pakket den enda og stresser ikke så mye med det heller. Men nå tar det oss 5 min med bil å kjøre bort til sykehuset omtrent, om det ikke er kø, så om vi skulle glemme noe så er det bare for samboer å dra hjem igjen og hente det vi trenger. Men de som har lang vei til sykehuset burde vel kanskje begynne å tenke på det rundt uke 36-37, ser det er en del som føder så tidlig og da er det greit å ha ting klart. Ja, du kan kjøpe brukt så lenge du koker det godt..? Jeg har enda ikke kjøpt brystpumpe, vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller. Får man ikke i verste fall lov til å låne på føden om det trengs når man er der? Vet helsestasjoner også leier ut pumper faktisk, så det er jo også en mulighet. Er jo ikke sikkert en trenger pumpe, som du sier selv så er det jo ikke billig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julibaby Skrevet 25. juni 2012 #743 Del Skrevet 25. juni 2012 Ååh nabie, jeg føler sånn med deg! Jeg hadde så utrolige bekkensmerter i noen dager etter vi hadde flyttet, men heldigvis har det blitt mye bedre, så håper det blir sånn for deg også (hvile mye på mykt underlag)! Vi har kjøpt Brio HappyDuo, brun her også Er straks 38uker, og jeg har pakket baggen, var litt godt å få gjort det faktisk, ble litt rolig inni meg. Jeg har tenkt å vente med å kjøpe pumpe til jeg ser om jeg trenger. Men vil i såfall kjøpe en ny elektrisk tror jeg. Så har jeg til evt flere barn senere også. Er litt usikker på om vi har nok tøy jeg. Har noen få bodyer og bukser i 50, og ca 8 i 56 tror jeg. Bittelitt i større størrelser(men vil ikke kjøpe inn for mye i større strl tilfelle det viser seg at de så feil og det er en gutt i steden). Har dere andre mye mer? Vet man kan kjøpe etter fødsel også, men vil helst slippe å tenke på det den første tiden siden jeg ikke vet hvordan det blir. Ååå jeg lurer sånn på når babyen kommer, hadde vært så digg om man visste når Den kan jo komme i natt eller om en måned liksom, hehe, jeg liker kontroll! Blir så gøy å høre fra dere når de kommer en etter en! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmor Skrevet 25. juni 2012 #744 Del Skrevet 25. juni 2012 Hei jenter. Gøy med mye oppdateringer her, selv om ikke alle har det så godt (fint å ha et sted å syte litt hvor andre forstår) Jeg har kjempe vondt i ryggen. begynte i korsryggen og hadde litt menslignene smerten i magen, nå har det gått oppover i ryggen og bare verker uansett om jeg står, går, sitter eller ligger. skal ta litt yoga i kveld og håper at det blir bedre. I det siste har jeg blirr livredd for at hun skal komme før termin (lenge før... uker...), er det vanlig? trodde mange var lei, men jeg er ikke lei, vil heller ha litt mer tid til å fikse ting... er ikke klar enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 25. juni 2012 #745 Del Skrevet 25. juni 2012 Dere som har mye vondt, ring til en kiropraktor som behandler gravide og babyer. Det gjorde jeg og jeg ble helt fin igjen..Jeg hadde bekkenlåsning. Så jeg ble fin etter tre behandlinger. Helt Frem til at gutten i magen begynte å stange meg på høyre siden av bekkenet da..føles som han bruker meg som bokse-pute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 25. juni 2012 #746 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Her har jeg helt angst og finnes ikke utålmodig. Men er jo bare litt over 31 uker enda men igår var det nesten så jeg tok turen til føden, for de kynnerne var vonde og regelmessige, men ga seg heldigvis etter et par timer. Jordmor har bedt meg om å ringe skulle det være noe som helst tegn på at det skjer noe, men jeg kniper igjen så godt jeg kan Det som hjelper på bekkenet mitt er å legge meg på siden på en myk madrass og ha en pute mellom knærne og en mellom anklene. Ligger slik hele natta, og på dagen når jeg kan Endret 25. juni 2012 av angelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 25. juni 2012 #747 Del Skrevet 25. juni 2012 Vogna vi har kjøpt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #748 Del Skrevet 25. juni 2012 lillevill: vi har så vidt jeg kan se lik! Denim? Dere har god smak, altså Julibaby, jeg har det på samme måte med ventetiden... liker å ha oversikt over når ting skal skje, så denne ventetiden framover er ikke bare enkel å forholde seg til :gjeiper: Aner virkelig ikke hvor mye klær som er lurt å ha... vi har arvet et lass med basisplagg. Om vi skulle kjøpt nytt vet jeg ikke hvor mye vi hadde satset på å ha, man risikerer jo en skikkelig gulpe-baby. Samtidig får man kanskje mye i gave den første tiden, samt at man vel strengt tatt kan handle noe etter fødsel også? Takk for innspill ang pumpe og fødebag! Konklusjon er at jeg venter litt, og grubler på pumpe noen uker til, men bagen skal jeg begynne på til uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 25. juni 2012 #749 Del Skrevet 25. juni 2012 Her er fødebagen (weekend kofferten) kappet og klar Mangler bare håndkrem og netlefil som er i bruk daglig. Angelou, jeg har samme puteregime som deg Jeg har en bekkenlåsning jeg plages med, som som oftest holdes stabil vha trening, men å gå til kiropraktor når jeg er 38+ 1 eller mer på veg vet jeg ikke om jeg tør Heller mer mot å ta en skikkelig opprydding når lita har kommet så får jeg heller være flinkere og tøye musklene mine slik jeg har fått beskjed på. Dessuten er kiropraktoren min sikkert på ferie også, og noen ny tør jeg ikke prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 25. juni 2012 #750 Del Skrevet 25. juni 2012 Vi har også arvet/lånt en del klær og mine foreldre(les: min mor) har også gått bananas... Tror vi har mer enn nok klær ut str 68 i alle fall, har ikke helt oversikten over alt som er lånt/arvet, men mangel på klær er det ikke selv om vi skulle få en gulper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 26. juni 2012 #751 Del Skrevet 26. juni 2012 Med førstemann hadde vi alt for mye klær, han gulpe aldri og bæsja aldri igjennom. Så hadde omtrent like mye til snuppa, men det var alt for lite, hun både gulpa og bæsja igjennom flere ganger om dagen og så kommer alle barselgaver i str 62 stort sett, bare et tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 26. juni 2012 #752 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Her har jeg akkurat handlet som en gærning på salg på nett, fant masse bodyer på salg til 20 kr - med merker som feks name it. Stas. Går mye her hjemme, så det har blitt en del handling på nett....Tror jeg må skjerpe meg nå. Jeg har også fått mannen til å gå på ebay og kjøpe sånn hette-plastikk klips til moseskurven vi skal arve - men selve stoffet til hetten må jeg nok sy... Ellers har jeg blitt skikkelig forkjølet, noe som gjør det ENDA vanskeligere å sove om nettene...heldigvis er jeg sykemeldt så jeg får sovet om dagene. Og så har jeg kjøpt denne fra uk: Slumberbear! En bamse som spiller av sanger, og som du kan ta opp stemmen din på. Den har også opptak av lyden som babyen hører i livmoren, samt også hvitenoise som visst skal roe den nyfødte. (og lyden slår seg på når sensoren leser av at barnet gråter eller beveger seg.) Spent på om det funker. Endret 26. juni 2012 av lillevill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOGAN Skrevet 28. juni 2012 #753 Del Skrevet 28. juni 2012 38+2 nå... Akkurat vært hos legen og magen har ikke sunket, jeg har klart å innbille meg at magen var på vei ned..! HEHE! Så nå frykter jeg det er 4 uker igjen istedenfor kanskje bare 2.. Det vil jeg helst ikke! Kan ikke snuppa bare komme Ellers veldig? lav blodprosent her så må kjøre på med jerntabletter og vitaminer nå! For uten dette er alt som vanlig, hva nå vanlig er i denne tilstanden! Håper det står bra til med dere alle - spennende å se hvem som er igang først her da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snjó Skrevet 28. juni 2012 #754 Del Skrevet 28. juni 2012 Lenge siden jeg har skrevet noe her ser jeg nå.. Men ikke noe nytt igrunn 15 dager igjen til termin, men jeg er innstilt på at snuppa kommer på overtid, så jeg stresser ikke. Begynner så smått å bli klar til hun kommer, det eneste jeg trenger å gjøre er å pakke sykehusbagen, og å bestille noen ting til meg selv. Har vasket opp klær de siste dagene, og det er helt vanvittig hvor mye klær vi har fått allerede! Nå er heldigvis det meste i str 62 og oppover For øyeblikket sitter jeg og ser på amme-bher, har dere noen å anbefale for oss med litt store pupper? Bruker normalt sett 80G, så jeg er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 2. juli 2012 #755 Del Skrevet 2. juli 2012 Nå er det vel rett før fødselene begynner å tikke inn! Lykke til alle sammen! Nyt dagene frem til den lille kommer. Selv har jeg ei stund igjen, tenker å lage meg litt delpremier underveis - slik som deilig gravidmassasje, restauranttur med kjære/venninner, for å "drøye" ut tida som gjenstår. Har en som blir tre i høst fra før, kjenner det litt vemodig å dele han med en til, så prøver å få gjort mye koselig med han også mens det bare er han i huset. Skal også prøve å ha inn en skikkelig hvil hver dag nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 2. juli 2012 #756 Del Skrevet 2. juli 2012 Nå er det vel rett før fødselene begynner å tikke inn! Lykke til alle sammen! Nyt dagene frem til den lille kommer. Selv har jeg ei stund igjen, tenker å lage meg litt delpremier underveis - slik som deilig gravidmassasje, restauranttur med kjære/venninner, for å "drøye" ut tida som gjenstår. Har en som blir tre i høst fra før, kjenner det litt vemodig å dele han med en til, så prøver å få gjort mye koselig med han også mens det bare er han i huset. Skal også prøve å ha inn en skikkelig hvil hver dag nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 2. juli 2012 #757 Del Skrevet 2. juli 2012 39+4 i dag og her er det stille og rolig. Jeg koser meg med tv og hekling og slapper av så mye jeg klarer Foreløpig er jeg ikke utålmodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julibaby Skrevet 3. juli 2012 #758 Del Skrevet 3. juli 2012 12 dager til termin her, var hos jordmor på fredag og lille har festet seg og alt var bra:) Ligger i 1.stilling også (min venstre), så kunne jo ikke blitt bedre! Plages ikke så av bekkenet lenger, mulig det hjalp at hun festet seg.. Modningstegn som jeg har: -stikkinger -mensmurringer -mer og tynn utflod (har nesten lurt på om vannet har gått noen ganger) -mye kynnere, noen ganske intense, men ikke vonde Har det egentlig ganske bra og koser meg mye om dagen. Mannen har ferie og det er hyggelig å ikke være alene. Sover godt om natten også, så det er jeg glad for. Om kvelden får jeg av og til litt redsel for det som skal skje, men mesteparten av tiden gleder jeg meg bare sånn til å få møte henne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 4. juli 2012 #759 Del Skrevet 4. juli 2012 12 dager til termin her, var hos jordmor på fredag og lille har festet seg og alt var bra:) Ligger i 1.stilling også (min venstre), så kunne jo ikke blitt bedre! Plages ikke så av bekkenet lenger, mulig det hjalp at hun festet seg.. Modningstegn som jeg har: -stikkinger -mensmurringer -mer og tynn utflod (har nesten lurt på om vannet har gått noen ganger) -mye kynnere, noen ganske intense, men ikke vonde Har det egentlig ganske bra og koser meg mye om dagen. Mannen har ferie og det er hyggelig å ikke være alene. Sover godt om natten også, så det er jeg glad for. Om kvelden får jeg av og til litt redsel for det som skal skje, men mesteparten av tiden gleder jeg meg bare sånn til å få møte henne! Hva vil dette si? Jeg har aldri hørt om det, så ble veldig nysgjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julibaby Skrevet 4. juli 2012 #760 Del Skrevet 4. juli 2012 Hva vil dette si? Jeg har aldri hørt om det, så ble veldig nysgjerrig Er den mest vanlige stillingen, og den mest ideelle fødselsstillingen visstnok. Barnet ligger med hodet ned og ryggen/rumpa langs min venstre side. Det er bl.a mindre sannsynlig med stjernekikker-fødsel (at barnet fødes med ansiktet opp istedenfor bakhodet, noe som visstnok er vondere og større sjanse for rifter) enn hvis ryggen er mot høyre. Altså at det passer best med den vridningen barnet skal gjøre gjennom fødselskanalen. Har sikkert ikke såå mye å si, men alt er betryggende for en lettere nervøs førstegangs;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå