Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Jeg har også termin seint i august Soon, så vi får henge her og være misunnelige på alle som får bebiser før oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andremann her, har en på to og et halvt fra før. Er lærer og lengter til ut i neste uke - da blir det sommerferie og avspassering. Magen buler mer for hver dag nå, og bekkenet - særlig ryggen, gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min del sykemelding i dette svangerskapet, 100% i fem uker fra egginnsetting - deretter 50% frem til uke 20 pga kvalme, oppkast og dårlig søvn - og så 40% frem til uke 32 pga lite energi. Jeg har jobbet 100% siden midten av mai og synes det var bedre enn da jeg jobbet 60% for nå kan jeg ta det "rolig" og ikke stresse for å bli ferdig med dagens arbeid med 2 timer kortere arbeidsdag.

Førstegangs her, med en MA(u19) og en SA bak meg.

Jordmoren min driver forresten med modningsakupunktur, men jeg tror ikke hun får lov til å sette nåler på meg, og er veldig fornøyd med at jeg går og får nåler en gang i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første her også :rodmer:

Sover også veldig dårlig... Utover det er jeg i relativt god form, sånn egentlig. Kroppen er tung og bekkenet krangler en del, men er 100%sykmeldt så har rolige dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første barn for meg også.

Har hatt en slitsom uke og begynnelse på helg, så denne søndagen skulle jeg bare slappe av. Jeg har slappet av i solen i hele dag men har masse kynnere!!! mye mer enn når jeg stresser. Merkelig det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første her og. :)

Jeg har begynt på bringbærbladkapsler nå, er spent på om det fungerer. Lurer på om jeg ikke skal bestille meg time til modningsakupunktur også. Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

Første! ;)

Angel-A, vi er like langt på vei ser jeg, presist på dagen!

Kjøpt kapsler på helsekost?

Jeg skal teste akupunktur tenkte jeg, fra uke 38 gjør de det på fødeavdelingen her, bare å ringe dit å spørre om de har tid..!

SPENNENDE! :fnise:

Endret av LOGAN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma_: du er jo straks i mål :daane:

Gleder meg til oppdateringer her inne når knøttene begynner å komme :hjerte:

Det føles ikke så lenge siden jeg gikk og talte dager til diverse milepæler i svangerskapet, særlig 12 uker og halvveis var stort! Og snart er det over! NESTEN vemodig å tenke på. Men jeg gleder meg enormt til han kommer :strix: Og til at kroppen ikke er proppfull av vann, og å sove på magen. Og all spekematen jeg skal trykke i meg. :fnise:

:hoppendeglad: Hurra :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

rhubarb: JAAAAA til spekemat & sove på magen & null vann! YEAH :jepp:

Nå skal jeg til jordmor! Alltid litt spennende.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angel-A, vi er like langt på vei ser jeg, presist på dagen!

Kjøpt kapsler på helsekost?

Jeg skal teste akupunktur tenkte jeg, fra uke 38 gjør de det på fødeavdelingen her, bare å ringe dit å spørre om de har tid..!

SPENNENDE! :fnise:

Oi, du er den første jeg har "møtt" som har samme dag som meg! :) Du skulle ha hatt dagbok frøken, hadde vært gøy å fulgt med deg. :jepp:

Jepp, her spiser jeg bringebærbladkapsler. Jeg er ikke så stor fan av å svelge de ekle tablettene så jeg er glad jeg har av den sterkere varianten som en bare skal ta to av daglig. Fjoh!

Gjør de det på fødeavdelingen altså? Hvilken sykehus da? Ser ikke for meg at Ahus har tid til dette.. :klo: Men tror jeg skal koste på meg det altså!

Noen som vet når jordmor begynner å sjekke om en er moden osv?

Det føles ikke så lenge siden jeg gikk og talte dager til diverse milepæler i svangerskapet, særlig 12 uker og halvveis var stort! Og snart er det over! NESTEN vemodig å tenke på. Men jeg gleder meg enormt til han kommer :strix: Og til at kroppen ikke er proppfull av vann, og å sove på magen. Og all spekematen jeg skal trykke i meg. :fnise:

:hoppendeglad: Hurra :hoppendeglad:

Ja, blir kos med hyggelige oppdatering om fødsler! Ser det er mange fra både mammanett og babyverden som har født allerede. Spennende!! Er ikke sååå lenge igjen til oss heller da, når er det du har termin? :)

Gleder meg selv til å ligge på magen å sove, ryggen og for den del. Parmesan på pastaen.. Nom-nom. Spekemat har jeg aldri vært stor fan av så det går helt greit for min del. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første barnet her også :rodmer:

36 uker i morgen, og har bestemt meg for å ikke bli utålmodig ennå :fnise:

Har så kjempelyst til at hun skal komme litt før termin, menmen kommer vel når hun er klar!

Men nå flytter vi til den nye leiligheten på fredag, så har litt annet å tenke på framover, og det gjør at tiden går fort :jepp:

Ja tenk så rart (og deilig) det skal bli å ikke være gravid lenger! Ligge på magen er mitt største savn tror jeg...

Har vært heldig å ikke fått noe vann i kroppen ennå, tror det hjelper litt på at det ikke er så varmt ute, helt passe syns jeg.

Masse liv i magen her, nesten litt i overkant i natt, holdt meg våken i mange timer :natti:

Men klarer liksom ikke heeelt å forstå at det er babyen min som er der inne, tror ikke det går helt opp for meg før hun er ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selma_: du er jo straks i mål :daane:

I know! Nesten litt uvirkelig.. :sjenert: Tiden går både fort og sakte, gleder meg veldig til fødsel nå!

Noen som vet når jordmor begynner å sjekke om en er moden osv?

Det lurer jeg også på! Er det sånn at alle jordmødre sjekker hvor moden du er og sånn, og fra ca hvor nærme termin? Har lest om så mange som vet hvor modne de er, så virker jo nesten som det er normalt å bli sjekket for dette.. :klo:

Jeg skal til jordmor i morgen, og er jo spent på om hun kommer til å sjekke modning her eller ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble aldri sjekket for modning før overtidskontrollen, så det er nok ikke standard prosedyre. Men det går jo an å spørre etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virker som om alle sammen blir sjekket for modning. Hm, jeg skal til jordmor nå neste uke så får spørre henne når de evt begynner med et. Og om hun anbefaler modningsakupunktur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det virkelig spennende her. fler som kan føde når som helst, ikke glem å oppdatere når det har skjedd da :gjeiper: har jo noen uker igjen selv så kan leve litt på andres spenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...