nabie Skrevet 22. mai 2012 #661 Del Skrevet 22. mai 2012 (endret) Jeg tok modningsakupunktur to ganger, i uke 38 og 39, men hadde nok ikke særlig effekt. Ble satt i gang ni dager over termin, lell. Men absolutt verdt forsøket! Må du gå privat? Her i byen gjør jordmødrene på føden det. Måtte vist det :\ Gjør vist ikke det her på sykehuset iallefall.. Kjenner mye mer kynnere etter jeg begynte med bringebærblad kapslene, så får se ann om det er nok med å bare øke dosen litt mot slutten Endret 22. mai 2012 av nabie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #662 Del Skrevet 24. mai 2012 Kjenner noen av dere til det å være veldig øm i magen? Er den eneste måten jeg kan beskrive det på... Føler skikkelig ubehag i hele mageregionen, uten at jeg kan si noe mer konkret om hvor. Men det er kanskje bare sånn det er :gjeiper: Kan det være kynnere, mon tro Her kjenner jeg varmen, kroppen og særlig føtter og hender, hovner opp og jeg sliter med å sove. (Neste uke er det meldt 16 grader ) Nyt sola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 24. mai 2012 #663 Del Skrevet 24. mai 2012 Nå er det allerede 19 grader ute og det har vært oppe i 27 for noen dager siden Sliter med å sove her også, er så ubehagelig varmt men burde ikke klage når det først er her Våknet flere ganger av vepser som kom inn på rommet og suset, til slutt ga jeg opp og stod bare opp Skal ut og legge meg på verandaen nå og lage en trening og kostholdsplan tenkte jeg ^^ ha en fin dag jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michelin Skrevet 24. mai 2012 #664 Del Skrevet 24. mai 2012 Vi har bestilt vogn, så da er det i boks. Har fått spørsmål av en bekjent om jeg ville kjøpe bilsete deres. Maxi cosi med isofixbase, brukt til ett barn, han sa det var pent brukt, har ikke sett det ennå, til 1000 kr. Noen synspunkter? Er det en god deal? Har liksom alltid tenkt at jeg skulle kjøpe bilsete nytt pga sikkerhet osv. men det er jo en del penger og spare da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOGAN Skrevet 24. mai 2012 #665 Del Skrevet 24. mai 2012 rhubarb: Ja på en måte litt ømt - er periodevis heeelt sprengt på en måte og det er tungt og ømt! Ellers får jeg kynnere på morgenen og når jeg går tur, ikke vondt men ømt det å nå fordi det er blitt så tungt - får nesten gangsperre av det innimellom!.. nabie: jeg har kjøpt meg 2 nye vifter, en til stuen og en til soverommet - TIDENES investering! I tillegg har jeg mitt eget lille lager av diverse radarprodukter til å drepe både det ene og det andre med! Jeg "dør" av både varmen og krypene! Svetter som en gal av det aller minste og har også oppdaget nå at det er nok en del vann i denne kroppen og mer blir det om jeg er veldig aktiv disse varme dagene! Så fint dette blir ukene fremover?! michelin: jeg har også kjøpt det brukt og også av bekjent, bortsett fra isofixunderdelen, den må vi kjøpe ny - men sete er pent brukt brukt! Tror den prisen er ok etter hva jeg har sett på finn etc. Jeg tenker at brukt er ok av bekjente :briller: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 24. mai 2012 #666 Del Skrevet 24. mai 2012 Ahhhh at jeg ikke har tenkt på det tidligere haha var hele 28(!!!!!!) grader i skyggen her idag, TORTUR. Men deilig også mehehe På søndag skal vi på visning på en 2 etg leilighet :D trenger vist nytt kjøkken, men er kjempe gira for øyeblikket på den.. Han har nytt kjøkkeninnredning liggende, så vi kommer til å tilby oss å rigge det opp selv..:D 2 soverom, 1 stue,ny oppusset loftstue som er lydisolert.. Skal vist være på ca 120 kvm totalt så er veldig spent siden han skal ha "bare" 7000 i mnd u/strøm .. Også ikke minst så får vi en solrik verranda!! <3 var han som tok kontakt med meg først etter å ha lagt ut annonse, og av ren tilfeldighet så kjenner faren min han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 25. mai 2012 #667 Del Skrevet 25. mai 2012 Lykke til på visning, nabie Hjemme fra jobb idag, utrolig sliten, vondt i hode og svimmel - det har jeg vært siden i onsdag. Skal til legen etterpå, for liker ikke å gå å være svimmel for "ingenting". Drikker masse vann og spiser bra, så tror ikke det har noe med det å gjøre, og etter 2 uker på Gran Canaria med 38 grader i skyggen, har jeg ingen problemer med å tåle varmen. Så får vi se om de tar noen blodprøver etc der - jeg ønsker meg en sykemelding, enten 50 eller 100%, for jeg får så lite søvn med 3-åringen som skal sove med oss og holder meg våken på natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julibaby Skrevet 26. mai 2012 #668 Del Skrevet 26. mai 2012 Guri så dårlig jeg tåler denne varmen, jeg som egentlig elsker sol og sommer! Den nye leiligheten har heldigvis en varmepumpe som kan brukes som aircondition også, så det er himmelsk! Vi har flyttehelg nå, og jeg merker skikkelig at jeg er gravid nå, litt utpakking opp og ned og jeg kjenner det sånn i ryggen, føler meg så unyttig, hehe! I natt våknet jeg med så vondt i korsryggen, kjennte at jeg hadde kynner samtidig, og ble brått nervøs for at det var rier på gang Ellers har vi vært på fødselsforberedende kurs, var både fint, informativt og litt skummelt...begynner å nærme seg nå altså. Fikk et lite anfall av "jeg tørr ikke føde" samme kveld Men dere, er det sånn at man alltid "arver" fødslene til moren sin? Håper ikke det altså.... Her er det masse liv i magen og det er så koselig å endelig få ordne litt til den lille nå som vi har flyttet inn. Skrudd opp sengen og kommoden hennes, brettet klær og tilogmed redd opp sengen (skal sies at vi ikke skal bo her den neste måneden da, så får ikke gjort så mye framover) God pinsehelg til dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 26. mai 2012 #669 Del Skrevet 26. mai 2012 Jeg har ikke arvet mamma sine fødsler, men så er jeg heller ikke så lik henne sånn kroppslig Jeg er helt vrak etter ei uke som har vært mer enn hektisk, men varmen, den går helt fint, jeg synes det er SÅ deilig med sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Totta72 Skrevet 27. mai 2012 #670 Del Skrevet 27. mai 2012 God morgen jenter:) Idag er en spesiell dag for meg og en viktig terskel... Er idag 31+3, og dette er dagen min datter ble født på sist.... Veldig rart, og fra nå av og fremover har jeg ikke vært så gravid. Alt gikk bra med min datter sist, men måtte starte med å være i måned på sykehuset. Dette ønsker vi jo ikke igjen! Heldigvis er det pr nå ingen tegn på at den lille i magen vil ut nå, men det kom helt plutselig uten forvarsel med min andre datter og tenker jo masse på dette nå! Ellers er formen grei 7 måneder gravid. Er sykmeldt 40%, og jobber litt som det passer meg. Legger føtter er litt tømmerstokker med vann, opp ca 11 kg nå, halsbrann, vondt i rygg og på innsiden av lårene når jeg går så vagger som en gås og må gå sakte for at det ikke skal presse altfor mye nederst i magen. Magen er stoooor, og et artig syn på badestranden igår, haha, men jeg bryr meg ikke. Vakkert å være gravid sies det:) Folk ser på magen og smiler, og er så koselig så. Babyen snurrer så mye på seg til tider, og hele magen ser ut som en bølge, på det verste er det ubehagelig og litt vondt. Kan bli et par lange og tunge måneder nå, men med min historie med ett for kort svangerskap bak meg, skal jeg bare være glad og takknemelig for hver dag som går. Det er best for alle! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nabie Skrevet 28. mai 2012 #671 Del Skrevet 28. mai 2012 Ja vi får håpe barnet holder seg pittelitt lengre inne Totta72 Er litt rart det der med de som stirrer på magen og smiler nå ja Er så glad vi har termin i starten av juli sånn at en får litt tid iallefall til å visefrem magen litt Visningen på leiligheten i går gikk kjempe bra ! :D Vi fikk den, så nå får jeg meg veranda! :hoppendeglad: Den var større en hva jeg hadde forventet meg. Men kjøkkenet var kjempe gammelt, men det lå ett kjøkken klart til montering, så vi tilbydde oss å hjelpe til med å rigge det opp sånn at vi slipper å gå å vente lenge på det Ellers så var det noen rom som hadde tålt noen malestrøk, så her har jeg noe på gang i tankene allerede :D Dette blir gøøøøy :D Hun som bodde der sist var skikkelig skitten av seg! Fyyysj hvor hun hadde griset. Utleieren var rimelig oppgitt siden hun skulle vaske ned plassen, men det hadde hun ikke gjort så han å kona stod å vasket etter henne.. Stakkars folk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 28. mai 2012 #672 Del Skrevet 28. mai 2012 Gratulerer med leilighet Nabie, så stas! Her skal jeg få gleden av å være hval i hele sommer føler meg ikke akkurat struttende vakker akkurat, så dere er heldige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 29. mai 2012 Forfatter #673 Del Skrevet 29. mai 2012 Takk for svar LOGAN Kjenner meg igjen i beskrivelsen din. Gåing = kynnere for tiden. Nabie: grattis grattis! Så godt det må være å ha leilighet på plass Overtar dere før fødsel? Totta72: Må føles som en skikkelig milepæl å være over 31+3! Håper det drøyer lenge til fødsel enda -- Den varmen som har vært i helgen var heeelt på grensen, synes jeg. Vi tok en tur på hytta, jeg satt mange timer med beina i kaldt vann. På kvelden var de så svære at det var vondt å gå. (Følte meg ikke spesielt vakkert struttende, angelou, mer som en hval jeg også ) Men kroppen ellers satte pris på sola god mat, bading og sløving var godt Savnet bare en kald pils eller et iskaldt glass hvitvin i solsteiken (Ser fram til det om et års tid ) Løsningen ble eplejuice med isbiter fra Lierne, ikke verst det heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOGAN Skrevet 30. mai 2012 #674 Del Skrevet 30. mai 2012 Noen av dere som vet om når magen pleier å synke? Har googlet litt men ser det står mye forskjellig så det er vel ikke noe fasitsvar på det. Er nå 34 uker akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 30. mai 2012 #675 Del Skrevet 30. mai 2012 Min sank for et par uker siden, rundt uke 32, men har vært lav hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 30. mai 2012 Forfatter #676 Del Skrevet 30. mai 2012 Synes å huske å ha lest noe om at magen ofte synker rundt uke 34-35... husker selvfølgelig ikke hvor jeg har det fra Gleder meg til å kunne puste litt lettere, selv om kanskje tyngdepunktet forskyves enda mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOGAN Skrevet 30. mai 2012 #677 Del Skrevet 30. mai 2012 Okey - jeg merker bare magen har blitt ordentlig TUNG nå siste dagene! TUNG TUNG TUNG! Og pusten er grei men synes ikke det å ligge på siden er ok engang! Var på trening i dag og etter det var magen "langt" nede - hehe! Bare PLUTSELIG! Men nå er den mer oppe igjen. Blir ikke helt klok på noe! Men morsomt ("morsomt") er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julibaby Skrevet 30. mai 2012 #678 Del Skrevet 30. mai 2012 Da babyen lå med hodet opp en periode var magen kjempehøy, diger og det var egentlig veldig ubehagelig både å ligge og puste. Nå har hun lagt seg med hodet ned igjen, og det er en annen verden. Har god plass til å puste, og det er ikke lenger ubehagelig når hun beveger seg. Magen er mye mindre liksom og lenger nede. Mye mer behagelig! Så kanskje det skjer når babyen legger seg med hodet ned? Føler hvertfall at jeg bærer mye lavere (og mer behagelig) nå. Er 34 uker i dag, ohhh nå er det ikke lenge til vi får hilse på nurkene våre jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 30. mai 2012 #679 Del Skrevet 30. mai 2012 Vi har vært på 3D-UL idag, helt forelska jeg <3 Tenk at det blir masse bebiser her i løpet av sommeren da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julibaby Skrevet 31. mai 2012 #680 Del Skrevet 31. mai 2012 Vi har vært på 3D-UL idag, helt forelska jeg <3 Tenk at det blir masse bebiser her i løpet av sommeren da Å så koselig! Så man mye på den tiden? Var selv på en ekstra ul rundt uke 23(for å sjekke kjønn), og da slo han på 3D så fikk se litt, men den var så tynn og rar på det tidspunktet, det er ikke en fotogen alder sa legen Lurer sånn på hvordan den lille ser ut, kan ikke se for meg en blanding av meg og mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå