Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Gjest LOGAN

Hos meg og er det som skrevet over.. Kjenner det øverst på rumpa rett og slett og noen ganger ned i rumpeballene :gjeiper: og ned i beina..

Det gjør vondt å sitte på feil type stol og det blir værre av og f.eks måtte stå rett opp og ned!

Så sofa og trening/turer funker her! Men er det virkelig ille så er det kun sofa/seng en dag!

Hvordan er kostholdet deres jenter?! Jeg frykter hun i magen er sukkeravhengig - huff! Jeg har vært såååå på isbølgen siste to ukene! ALL is går rett ned :jepp:

Må skjerpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang kosthold er det litt både og :sjenert: Får i meg masse sunt, men så er det dette sjokoladebehovet som bare har eksplodert de siste ukene! Og kiloene kastes på meg føler jeg. Så i dag har vi handlet mat for hele neste uke, og jeg har ikke kjøpt inn noe sjokolade :hakeslepp: Må prøve å være litt flink framover, får se hvor lenge det holder da..men skal prøve å være sterk! Har kjøpt inn mango og druer som erstatning..

Har ellers blitt skikkelig hormonell i det siste..Nesten hver kveld har tårene trillet og jeg blir overveldet av tankene på svangerskapet/fødsel/at livet forandres osv..osv. Går fort over, og resten av tiden er jeg bare glad og fornøyd, men litt slitsomt da :grine: Heldigvis er mannen flink til å trøste og si de riktige tingene :hjerte:

I dag har jeg kjøpt inn en del gravidtøy! Kjente at det var på tide å kjøpe litt nye klær og føle seg litt fin :Nikke:

Har bare noen bukser fra før, så nå ble det litt fargeglade og sommerlige overdeler og to kjoler :) Er jo egentlig så kort tid igjen, men begynner å bli så stor nå at det er svært lite av de gamle klærne som sitter ok.

Håper dere har en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt kosthold går opp og ned, har vært gjennon en chips periode, suuuper sunn bær og frukt periode, godteriperiode og hubba bubba periode. Spiser som oftest sunt så merker det fort når et sug kommer. Har lyst å spise mest mulig bra mat, men ingen er vel perferkt :sjenert:

Jeg har også begynt å bli litt hormonell, har først nå begynt å forestille meg hvordan livet med en baby vil bli, også blir jeg rørt ved tanken!!! :sukk:

Men nå begynner jeg og bli overveldet av alt av utstyr som må kjøpes inn!!!! må jo ha alt. Kan arve noe, men det er jo første barnet så jeg vil jo ha det litt nytt og fint.......... (fler som tenker sånn, eller er jeg kanskje litt overfladisk der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har det også sånn angående utstyret. det er så mye som må kjøpes inn! Og vi er dårlige til å planlegge! hehe. :)

I dag tror jeg at minien i magen hikket. Den ene delen av magen min ristet ihvertfall rytmisk i dag tidlig. :fnise:

Jeg fant denne. 24 Hours with a newborn baby

Fin! :) Håper videoen kan spilles av.

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket at knøttet i magen har hikket ca 2 ganger daglig i en uke (ca 5-15 min hver gang og myye) :fnise:

Helt ærlig så er det en smule plagsomt siden det er en svaaak dunking, men kjenner den godt likevell :fnise:

Idag har vi rigget opp senga til gutten vår, og redd opp :rodmer: mangler madrass bare, men tenkte og se om det er noe her i byen imorgen :)

har blitt sykemeldt til permisjon nå pga veldig ømt bekken og blødninger, så nå blir det ikke ut i arbeid før neste år.. Helt utrolig. :lete:

så nå begynner alt å falle på plass, føler virkelig for å vaske ned leiligheta nå før ny beboer kommer i hus <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag merker jeg at hormonene virkelig raser. Det hele begynte med at jeg kjøpte en baguett, og ble skikkelig distrahert av en pratsom fyr bak disken, at jeg GLEMTE å si ifra at de skulle bruke HANSKER når de skulle lage baguetten min. :( Og seff tenkte ikke dama på det. Nå er jeg sur. Har spist halve og tenker bare på bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hormoner er no' dritt :sjenert: Jeg går å kjenner på irritasjon og gråt om hverandre, men greier stort sett å holde meg :gjeiper:

Bekkenet mitt er veldig opp og ned, egentlig. Jeg er nesten konstant øm i halebeinet og korsryggen. Og så stråler det tidvis ned i beina. Andre dager er det som om at beinet ikke sitter skikkelig i "hofteskåla" (husker ikke i farta hva disse kroppsdelene heter :gjeiper: ). Det er liksom litt slark i overgangen hofte/bein. Det er mest plagsomt om morgenen, jeg må få varmen i kroppen før den "fungerer" ordentlig. Langsom fart og korte skritt + mykt underlag når jeg sitter er for tiden løsningen. Og gode sko :jepp:

Vi har veldig mye utstyr i hus. Vi har ikke SÅ god råd, så har kjøpt det meste på salg/brukt. Mangler stellebord, sprinkelseng og småting.

Har tenkt vi var ute i vel god tid, men nå er jeg glad for at vi ikke har så mye igjen. Vi har nemlig mye rydding og klargjøring i huset å ta tak i :sjenert:

Nabie: Høres lurt ut å ta det med ro! Hvordan er det med oppfølging etc når du er plaget av blødninger og slikt?

Ha en god uke, jenter!

lillevill: kjempe fin video :hjerte:

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabie: Høres lurt ut å ta det med ro! Hvordan er det med oppfølging etc når du er plaget av blødninger og slikt?

Ha en god uke, jenter!

lillevill: kjempe fin video :hjerte:

Ang. oppfølging føler jeg at det har vært greit. Virket ikke ut som jm ble så skeptisk da jeg fortalte at jeg hadde fått nokk en blødning. Hun sa liksom ikke noe bortsett fra at jeg skulle ringe føden om jeg fikk rier.. Går til kontroll hos jm ca annen hver uke nå, men aner ikke om det er pga blødningene eller om det er fordi en er såpass langt ut i svangerskapet :sjenert:

Ble sendt på ul også for noen uker siden men alt stod bra til der inne så :jepp: så det eneste er bare å slappe av, om blødningene kommer en gang til kommer jeg til å kreve ett konkret svar på hva de kommer av for da blir jeg bekymret. :snurt:

Har begynt og vasket litt her nå, går langsomt men har iallfall noe å bruke tiden på :fnise: blir så fort sliten selv om blodtrykket ikke er så lavt lengre :fnise:

Hormoner ute og løper her også, men tar meg selv i skinnet hver gang jeg blir irritert eller veeeeldig såret. Bor i en ukjent by og bor 1 1/2 time unna venner og familie så her er det typen som får alt :fnise:

Typen har også fått en del "hvorfor ler du av meg" spørsmål av meg fortiden. Blir litt småsåret da når han står der og ler av "stakkars" meg om jeg strever med noe med magen i veien for alt. :fnise:

Har magen begynt og sunket hos noen av dere? Var hjembyen i helgen og da kommenterte mammaen og søstera mi at magen hadde sunket.. Har ikke tenkt over det før de sa det og den har sunket en del de siste dagene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag holdt gutten i magen på å snu seg. først så sparket han meg rett ned i blæra, og så snudde han seg og sparket meg i siden. :) Morro.

Jeg har vært i dårlig form i det siste, og i dag har jeg vært hjemme. Sov heeeele dagen og laget meg en stor deilig middag! Herlig!

Ellers så ville jeg bare tipse dere om Lindex, om noen er på jakt etter en 17 mai kjole. Kjøpte meg en fin og lett kjole der til 400 kr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbud om ny jobb i dag :hoppe: Selv om jeg ikke kan starte før etter permisjonen er slutt. Greide ikke skjule magen, og hadde trodd at jeg var en uaktuell kandidat :gjeiper: (Selv om man ikke skal diskrimineres pga graviditet tviler jeg på at det alltid følges)

Ellers prøvde jeg en kjole i dag. Da jeg stod i prøverommet så jeg at magen er blitt SVÆR! Må ha vært noe med lyset, vi har det nok litt mørkt hjemme :sjenert: Skvatt nesten litt fordi den liksom fylte hele prøverommet :fnise:

nabie: Du får slappe godt av, og sørge for å få tydelige svar om du blir bekymret :jepp:

lillevill: så gøy å kjenne snuing! Så lindex har klær med plass til mage? Så bra :) Jeg har kjøpt en kjole på Svangerskapet i Oslo som jeg tenkte å bruke 17.mai. Ikke ille pris, litt under 400 kr på meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann fikk sjokk selv jeg. OG så grusomt lys de har i de prøverommene..belyser jo ALT av skavanker, og huffa meg slik oppdaget jeg at jeg har celulitter på armene... :fnise: Jeg haaaaater prøveromm..Jeg prøvde den en gang til hjemme da, og da så jeg faktisk litt bedre ut.

Men kjole og stor mage synes jeg virker uvant. :)

Jeg synes det er så ubehagelig når mini sparker rett ned jeg, slik at han treffer blæra eller når jeg kjenner det i rumpa. uff! hehehe.

Nesten så jeg tisser på meg når han sparker sånn! Jeg liker det mye bedre når han sparker i siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere med jobbtilbud Rhubarb :hoppe: håper du får den:)

Jeg har fått den kjempe kjekke kvalmen tilbake.. ikke like ille som den var men den er der.. noen andre som har fått den?

lillegutt er kjempe aktiv, kjenner han snur seg, og spenner så hele magen hopper:D kjempe kos:)

hvordan er formen deres ellers damer?=) har ikke vært kjempe aktiv her inne, så kanskje på tide :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk tilbud om ny jobb i dag :hoppe: Selv om jeg ikke kan starte før etter permisjonen er slutt. Greide ikke skjule magen, og hadde trodd at jeg var en uaktuell kandidat :gjeiper: (Selv om man ikke skal diskrimineres pga graviditet tviler jeg på at det alltid følges)

Ellers prøvde jeg en kjole i dag. Da jeg stod i prøverommet så jeg at magen er blitt SVÆR! Må ha vært noe med lyset, vi har det nok litt mørkt hjemme :sjenert: Skvatt nesten litt fordi den liksom fylte hele prøverommet :fnise:

Grattis med jobb! Så herlig å ikke bli diskriminert pga graviditeten :jepp:

Magen min så også helt utrolig stor ut i prøverommet i går :fnise: Følte meg som en elefant inni en liten eske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått vann i kroppen av dere? Har den siste uken fått hovene særlig legger og ankler. Har gått opp ca 2 kg den drøye uken også. Ikke så behagelig og kjenner kroppen jobber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

Kroppen min jobber som bare om dagen! Det murrer og jobber i hofte/bekken/korsrygg konstant nå - det gjør vondt å sitte og jeg kan heller ikke ligge lenge om gangen, jeg må ut å gå 2-3 småturer hver dag for å "overleve"!

2 mnd igjen, BARE 2 mnd igjen! Huff!

Tips?

I tillegg føler meg meg megasvær som fler andre her å ser jeg! Magen har blitt SÅÅÅ mye større de to/tre siste ukene! Helt vilt!

Å våkne på natten og måtte opp eller bare skifte stilling er kjeeeempeslitsomt plutselig - herregud!

Føler meg som en sprengt hval allerede, klarer bare spise litt og litt så småspiser hele dagen istedet, greit nok forsåvidt men ja, kiloene har kommet kan man si, selv om det er ganske stabilt vært 3-4 uker nå!

Ahh jenter - dette blir 2 slitsomme mnd - det må jeg ærlig innrømme! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere, jeg har også begynt å få en del smerter nå.. Så jeg er sykemeldt ut uka, samt har fått gradert sykemelding i et par uker. Det blir deilig. :)

JEg har fått tidenes ligamentsmerter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:takke: Takk for gratulasjoner! Litt godt å ikke bli forbigått pga graviditeten. Trodde faktisk at det ville skje... (Og det er jo litt kjipt at de må finne en som kan steppe inn for meg, før jeg begynner i jobben :gjeiper: )

--

Elefant i en eske :fnise: Kjenner igjen følelsen, ja. Kan ikke forstå hvor dette skal ende for kroppen... Planlegger mye trilleturer til høsten, for å si det sånn :sjenert:

LOGAN: tenker det samme, det er noen lange uker vi har foran oss... Den siste uka har jeg virkelig kjent endringene i kroppen. En nesten konstant verking i rygg/hofter/rumpe, i tillegg til knærne. Tror det kommer av endret tyngdepunkt. Og enkelte ganger må mannen hjelpe meg opp av sofaen :flau: Magemusklene svikter meg til tider, kjennes det som :klaske:

Totta72: Føttene hovner opp om kvelden, dersom jeg har gått mye ila dagen. her en dag hadde jeg skikkelig sokkemerker... lekkert :sminkedokke::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokkemerker er sexy altså, hehe ;)

Jeg er litt kortere på vei enn dere da, så synes ikke det er så tungt enda fysisk, men er type frykteligsliten hele tiden. Sover og sover og sover. Igår hadde jeg hjemmekontor/litt sykmelding og da sov jeg først til halv ni, og så igjen fra ett til halv tre, og når det var barnetv så duppa jeg jammen litt da også. Er nok det lave blodtrykket mitt som gjør det, uten tvil. Så nesten så jeg gleder meg til å bli lengre på vei sånn sett for da pleier det å gå litt opp, og så blir jeg i bedre form :)

Men nå er det bare i dag igjen, og så er det feeeerie, sol og sommer for min del :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt å høre at det er fler som syns kroppen begynner å bli rimelig forandret nå....magen er så stor, skjønner ikke helt at den kan bli så mye større, men det skal den jo...litt skremmende! Blodårer på bena og sokkemerker..

I dag er jeg så svimmel og uvell, tror jeg må prøve å få dratt hjem litt tidlig i dag, føler jeg kan besvime når som helst.

Var på kontroll på onsdag, og lillemor har lagt seg med hodet ned :rodmer: Ble litt letta, for har lyst til å unngå setefødsel merker jeg.. Men hun sa at hun fortsatt kan snu seg da (har ikke festet seg). Målte blodtrykket mitt, og det er fortsatt veldig lavt...hmm skal det ikke begynne å stige nå da? Er 31 uker..

Er det noen som vil dele hvor mye de har lagt på seg? Her er det opp 9kg, og jeg syns det høres så mye ut! Mener å ha hørt at mange legger på seg ca 10-12 i hele graviditeten, men har jo 10 uker igjen...

Hehe, skikkelig syting fra meg i dag ser jeg, beklager :fnise:

Men nå er det straks helg jenter, det skal blir deilig!

Og sjokoladeavhengige meg har IKKE spist sjokolade siden forrige helg (bortsett fra litt sjokolademelk), og er rimelig stolt! Skal feires med sjokolade i kveld :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...