Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Oi, hva i alle dager :sjokkert:

Har du hatt det så ille?:/ eller ja..

Hadde ei krass kvinnelig lege sist (heldigvis bare legevakt ish tilfelle) og satte virkelig iiiiikke pris på henne..

Det er ikke hyggelig å komme i en slik situasjon, det må jeg si og JA jeg er nærtagende, ingen tvil - men det må jeg ha lov til akkurat nå, jeg skulle gjerne ikke vært det men it is what it is sant ;)

Uansett nå da så kjenner jeg jo at jeg gruer meg til neste legebesøk å, for jeg må jo starte heeelt på nytt og jeg må passe på hva jeg sier? Kanskje..!

Skulle ikke vært lov med slik oppførsel :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk kjeft av legen og beskjed om å skjerpe meg, humøret mitt gir en deprimert baby!

AKKURAT det jeg trengte å høre!!!! :tristbla: WTF!

Hun henviste meg til psykolog...! Jeg MÅ skifte lege, fy flate!

:hakeslepp: Dette var ikke hyggelig å lese! Som om du ikke har det ille nok så skal du få dårlig samvittighet for at du gir babyen en depresjon?? Håper du klarer å heve deg over denne dumme legen, og skaffer deg en mer forståelsesfull en :troest:

Jeg hadde det litt som deg en periode rundt uke 24 (mye annet som skjedde også), og det er virkelig tungt altså! Det som hjalp for meg var å være hjemme noen dager og virkelig få hvile ut og samle tankene litt. Få tid til å glede meg litt over graviditeten. Uansett håper jeg du får hjelp til å finne ut hva som kan fungere for deg :klemmer:

Og snaaart er vi ferdig å være gravide og har små herlige babyer isteden! (Selv om det sikkert bringer opp masse nye problemer da :kgbaby: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Veldig leit å høre Logan,,hater sånne leger. :( Jeg har en rar lege jeg og, som ikke klarer å finne hjertelyd og ser ut til å vite veldig lite om graviditet..Når jeg spør om ting så sier hun bare "Men hva tror DU at det er for noe da?" Helt høl i hode..

Har dere begynt å vaske klær ennå? Jeg kunne ikke dy meg og tok en vask med hvite klær nå :) Jeg la merke til at noen myke type sokker og luer ikke skulle tromles..men mister man ikke "fluffen" i klærne da?? :lete:

OG: Jeg har kjøpt meg SYMASKIN!! og skal sy kappe på babykurven!

Hjelp! Noen som kan å sy her? Jeg har ikke peiling..

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hyggelig å komme i en slik situasjon, det må jeg si og JA jeg er nærtagende, ingen tvil - men det må jeg ha lov til akkurat nå, jeg skulle gjerne ikke vært det men it is what it is sant ;)

Uansett nå da så kjenner jeg jo at jeg gruer meg til neste legebesøk å, for jeg må jo starte heeelt på nytt og jeg må passe på hva jeg sier? Kanskje..!

Skulle ikke vært lov med slik oppførsel :snurt:

Du må ikke grue deg. :) Jeg tror at det går helt fint. Det var bra at du fikk skiftet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis går det veldig fint nå.. Men problemet er at det hele startet med jobbproblemer/sjefen/oppførsel osv.. Slik at nå orker jeg virkelig ikke møte fler av "disse".. og humøret har vært ILLE en mnd nå men jeg kjenner det er i ferd med å snu, jeg har liksom kommet litt igang igjen men jeg er jo fortsatt nærtagende - men det er likevel to forskjellige saker!

Det ene legen sa til meg var: Om du fortsetter slik er det ingen som kommer til å hjelpe deg..! BLÆ!

Jeg forstår jo såklart at hun er heeeeelt DUST men det var allikevel veldig unødvendig å få den smellen nå!

Stikker på det nye legesenteret på mandag og bestiller time hvertfall :)

Nei nå er det helg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis går det veldig fint nå.. Men problemet er at det hele startet med jobbproblemer/sjefen/oppførsel osv.. Slik at nå orker jeg virkelig ikke møte fler av "disse".. og humøret har vært ILLE en mnd nå men jeg kjenner det er i ferd med å snu, jeg har liksom kommet litt igang igjen men jeg er jo fortsatt nærtagende - men det er likevel to forskjellige saker!

Det ene legen sa til meg var: Om du fortsetter slik er det ingen som kommer til å hjelpe deg..! BLÆ!

Jeg forstår jo såklart at hun er heeeeelt DUST men det var allikevel veldig unødvendig å få den smellen nå!

Stikker på det nye legesenteret på mandag og bestiller time hvertfall :)

Nei nå er det helg! :jepp:

Sendte deg PM jeg :) Kansje det hjelper å klage litt om hvordan det er på jobb. En ting er sikkert da og det er at det alltid er noen der ute som ønsker å hjelpe deg. Så du skal ikke høre på den legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sendte deg PM jeg :) Kansje det hjelper å klage litt om hvordan det er på jobb. En ting er sikkert da og det er at det alltid er noen der ute som ønsker å hjelpe deg. Så du skal ikke høre på den legen...

Det var det jeg tenkte da, at jo jeg tror alle hjelper meg unntatt DU! ;)

Jeg har skrevet en liten novelle til deg nå!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Veldig leit å høre Logan,,hater sånne leger. :( Jeg har en rar lege jeg og, som ikke klarer å finne hjertelyd og ser ut til å vite veldig lite om graviditet..Når jeg spør om ting så sier hun bare "Men hva tror DU at det er for noe da?" Helt høl i hode..

Akkurat sånn var legen min også! :fnise: Og da ble jeg så usikker at jeg byttet fastlege :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Da var jeg tilbake etter en ukes ferie.

Ser at her er det mye som skjer. synd med krasse leger, jeg er kjempe fornøyd med min, problemet er bare at jeg har flyttet og må bytte...

Men jeg lurer på om det er noen her som har erfaring med kynnere?

Er det slik at en skal holde seg i ro for å ikke få kynnere? Jeg har det ofte flere ganger til dagen, men er det dumt?? Har en kollega som er sykemeldt for nettopp dette, så jeg lurer på om det er ulike typer kynnere kanskje? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere er rett og slett livmoren som trener seg til fødsel, det er ikke farlig, og flere ganger om dagen er helt greit. MEN, de skal ikke være vonde, og de skal ikke være regelmessige. Jeg er sykmeldt fordi jeg får kynnere når jeg er sliten, men mine har til tider vært veldig vonde, og begynte å komme regelmessig, så det minte om rier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt å møte leger med liten forståelse og/eller kunnskap :klemmer:

Håper å bytte vil hjelpe! Jeg byttet fastlege for mange år siden pga et lite hyggelig møte med en brysk lege. Er kjempe fornøyd nå. Reiseveien ble lang da vi flyttet, men vil heller bruke tre kvarter til legen enn å risikere å få en mindre ok ved bytting.

Jeg tror ikke jeg har så mye kynnere (hvertfall ikke noe plagsomt), men tror jeg har kjent hikking. Er det regelmessige, litt svake dunk?

Og så har jeg begynt å lekke fra brystene :eeeh: Tror det trigges av varme, for det kommer ofte etter dusjing eller hudkontakt med mannen. Hvis jeg ligger inntil ryggen hans om natten f.eks er han liksom litt klissete på ryggen om morgenen :flau:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har så mye kynnere (hvertfall ikke noe plagsomt), men tror jeg har kjent hikking. Er det regelmessige, litt svake dunk?

Og så har jeg begynt å lekke fra brystene :eeeh: Tror det trigges av varme, for det kommer ofte etter dusjing eller hudkontakt med mannen. Hvis jeg ligger inntil ryggen hans om natten f.eks er han liksom litt klissete på ryggen om morgenen :flau:

Hikking kjennes ut som små, svake dunk i magen ja :) Nesten som pulsslag, føler jeg :rodmer:

Her er det ikke noe tegn til melk enda.. :klo: Når er det vanlig at det skal komme mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjent plutselig stikk langt ned i magen. Kan det være kynnere? Tror jeg kjente hikking en kveld her også, rytmiske, små støt, og tror det må ha vært hikking:) Har også begynt å få litt råmelk i brystene, ikke noe som lekker akkurat, men det pipler ut pittelitt om jeg klemmer litt. Utrolig mye som skjer med kroppen nå! Sover litt dårligere om natten da jeg våkner når jeg skal snu meg, og det funker bare å sove på hver av sidene, rygg er ikke spesielt godt å sove på lenger. Det turnes på høyt nivå, masse aktivitet, veldig rart å kjenne på, og sparkene er tidvis ganske kraftige. 12 uker igjen, og tror og håper det går fort:)

Endret av Totta72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiiiiiiiii, da har en gått til innkjøp av bringebærblad kapsler :hoppe: så er spent på om det har noe virkning :) noen som har prøvd?

Men en liten "nedtur" idag også.. Blødninger. Blææææ..... Men var ikke like mye som sist så satser på at det var bare ett blodkar eller noe som har sprukket.. Skal til jm uansett imorgen og har ikke noe andre smerter enn det vanlige (rygg,bekken og riving i livmora) så regner med at det ikke er noe alvorlig :) men det luktet veldig rart.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er bringebærblad kapsler for? Kjedelig med blødninger da, men er sikkert helt ufarlig som du sier. Greit med sjekk i dag da:)

I går kom det jammen litt væske ut av brystene mine også, så at det var noen små flekker på lakenet i det området også, så har nok vart noen dager. Bare en liten blank dråpe som kom ut da jeg klemte litt forsiktig...rart hvordan kroppen styrer :fnise:

Er 30 uker nå og det føles litt som en milepæl, tenk bare 10 igjen! Gleder meg sånn til å se henne :rodmer:

Bekkenet er blitt litt verre her, vondt å gå.

Men for noen herlige soldager vi har hatt nå :sol: Magen har fått farge og jeg føler meg litt bedre (bedre med litt brun hval enn albinohval :fnise: )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingenting i brystene enda!!! det kommet vel. til dere som har vondt i bekkenet, nøyaktig hvor og hvordan har derer vondt?? jeg har vondt i hoftene (rett ved hoftebenet), og litt i rompa (høyt opp). Er det da bekkenet jeg kjenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting i brystene enda!!! det kommet vel. til dere som har vondt i bekkenet, nøyaktig hvor og hvordan har derer vondt?? jeg har vondt i hoftene (rett ved hoftebenet), og litt i rompa (høyt opp). Er det da bekkenet jeg kjenner?

Nå er ikke jeg veldig plaget da, men noen dager er verre enn andre, og kan ikke gå lange turer lenger, hvertfall ikke i nedoverbakke :fnise:

Jeg kjenner det i et punkt ca 5-10cm ut til siden fra halebenet ,stråler litt ut. Er vondt for hvert skritt jeg går når det først er kommet. Er også vondt å løfte kneet og litt sånne bevegelser... Har også ofte vondt i lysken og i korsryggen, men vet ikke om dette har noe med bekkenet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for det meste vondt i høyre side- fra halebenet og hele veien rundt foran til symfysen. Akkurat som om noen kjører kniver inn der, og det forplantet seg videre nedover i rumpa og i beinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent det litt på ene "skinka" bak, men mest foran i/ved symfysen. Gjør spesielt vondt å løfte et bein, f.eks når jeg tar på/av bukse og sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...