Gå til innhold

Hva pleier dere å gi i gave til dyrene dere?

Gjest PinkLeaf

Anbefalte innlegg

Gjest Lottiplott

Kattene har som regel fått ekstra god mat på julaften, og hunden har fått både seng, eeekstra stort tyggebein og leker.

Hva har dere gitt til dyrene deres i "julegave"? Har du hørt om andre som har gitt rare gaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker å gi dyrene en liten ekstra oppmerksomhet som DE nyter til det fulle, feks til hestene i stallen lager jeg en god salat eller hestekake, kake med ingredienser myntet på hest, eller kjøper ekstra godterier til dem. Samme med hund og katt, litt eksklusivt godteri.

Min eks elsket bikkja si så høyt at han solgte sportsbilen og kjøpte bil som han gjorde om til 2seter, hundeetasje der baksetene skulle vært, og stooort reisebur helt bakerst om de skulle på langturer. Han ærklerte det som julepresang til ham og bikkja, jeg fikk skrapelodd og en parfyme :fnise: Men de var jo søte sammen da, han har hatt henne i 14 år nå. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får hunden stort tyggebein skal vare hele jula mens katten får "rotter" (tøy) fra Ikea beste gave hun kan få de lever ikke lenge for å si det sånn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting........

Han har så mye leker at det er nesten flaut. I tillegg bruker han ingen av dem. Så de blir gitt bort til ikke-bortskjemte katter som setter pris på dem :jepp:

Han får våtmat og godteri da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaver til dyrene?

syns dette er teit. bare min mening

Javel.

Jeg gir leker eller godteri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får det største oksebeinet vi finner med mest rester av tørket kjøtt fra oss.

Ellers får han pakker fra "besteforeldre", de største menneskesøsknene og "tante", da har han fått div hundegodt og bein.

Edit: Tror at han egentlig ønsker seg en lekesau, da han av en eller annen grunn er ekspert på å finne kosedyrsauer hvor enn han måtte være og de har en slik der. Han åpner rett og slett dører og henter dem fra soverommene til folk - så kommer han spaserende med sauen i munnen.

Bamser er merkelig nok ikke like populære, selv om han gjerne tar med seg en bamse om det ikke finnes noe bedre. Lurer på om det har noe med pelstypen som gjerne er på kosesauer? Han er forsåvidt blanding av Pyreneerhund og Grand Danois, så han burde jo ha en viss interesse for å passe på en og annen sau (pga pyreneerhundgenene) ;)

-Rare hunden!

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får pelsen en boks med Cesar pate og et stoort kjøttbein som han så klart pakker opp selv :fnise:

Endret av Nebel86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå blir det min første jul med hund, men tispa mi får griseører og ett stort tyggeben, i tillegg til en skikkelig tur på julaften med lek og kos :) også blir det til og kjøpe noe av det samme til alle de 3 hundene til broren min. Trur faktisk jeg får vinterdekken til dyret mitt av ei venninne i år, som kan komme godt med når man har en liten staff med valpepels som aldri har opplevd kulda! :) Jeg syntes det er skikkelig koslig og gi noe eller gjøre noe litt spessielt med dyrene i julen også jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år ga noen i familien oss en eske full av litt forskjellige hundeting. I utgangspunktet til oss, men likevel til hunden. Det var en super gave! :)

Jeg kjøper noe ekstra tyggeting til julaften, kanskje et bein med kjøtt på. Forsøker å ta en litt lang, god tur på julaften - for å ha en rolig og fornøyd hund.

Pleier ikke å pakke inn noe, men gjør gjerne det også.

Endret av Lilleville
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hver sin helt nye, blodferske, velduftende Karinamus :nigo:

De finner pakkene selv, og får det uhyre travelt med å pakke opp ! :fnise:

Jubel i stua hele romjulen til ende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her i familien får hunden gjerne nye leker, godteri eller ekstra god mat. Sammen med katten. :) Og hesten får gjerne godteri og ekstra mange gulrøtter, pluss en ekstra god puss og masse kos. :rodmer:

Mamma og pappa pleier også å gi gaver til våre dyr, og vi til deres. Der også går det som regel i godteri eller leker. Og selvfølgelig masse, masse kos til alle sammen! :strix:

Så får de som syntes det er så himmla teit, vær så god få lov til å syntes det, men jeg er vokst opp med at dyrene er en like stor del av familien de også, og dyrene mine gir meg så mye glede her i livet, at det å skjemme de bort litt innimellom, bare er koselig. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får de som syntes det er så himmla teit, vær så god få lov til å syntes det, men jeg er vokst opp med at dyrene er en like stor del av familien de også, og dyrene mine gir meg så mye glede her i livet, at det å skjemme de bort litt innimellom, bare er koselig. :)

Enig! I gamle dager var det faktisk vanlig at alle dyrene på gården fikk litt ekstra godt stell og mat på julaften, så dette er ikke noe nytt man har begynt med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Min får alltid et halvt års forbruk av hundemat av foreldrene og søsteren min, har aldri kjøpt mat til henne selv for når posen er spist så har hun bursdag og da får hun en ny pose mat som varer til jul. Av meg får hun som regel en ny IQ-leke, både nyttig og moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten får som regel en ny leke og litt ekstra god mat. Hun bryr seg ikke så mye, typisk "whatever"-katte-holdning :P

Hunden får både litt godbiter og noe å leke med. Det morsomste er jo å rive opp papiret på gavene :fnise: tenker jeg kjøper en slags "hodebry"-leke i år. Morsomt å se når hun skjønner hva hun skal gjøre. :) så blir det selvsagt litt ekstra god julemiddag på henne også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...