Gå til innhold

Syk - blir ikke frisk

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har også slitt med dårlig helse nå i et par måneder kanskje, hvor jeg har vært litt frem og tilbake. Lå ganske syk første gang, og når det var over, trodde jeg det var over! Men neida, jeg gikk små klein en stund, for så å bli bra, for så å bli dårlig igjen. Da dro jeg til legen. Fant ingenting. Jeg var sikker på jeg hadde gått med stille lungebetennelse e.l, men nope..Legen mente det kanskje var et virus. Et dobbelt virus.

Jeg ble fin igjen et par dager etter det.

Men jaggu er det ikke trippel virus eller hva? Ble søren med syk igjen denne uka. Slapp, sykhetsfølelse i kroppen, hoste. Denne gangen mer slimhoste, sist var det ren tørrhoste. Litt bedre idag enn i går. Så mulig på vei over igjen. Men hva er dette?? Føler alle går å er syke i lang tid. Jeg bruker aldri være så lenge syk, så frem og tilbake!

Endret av Becka
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også slitt med dårlig helse nå i et par måneder kanskje, hvor jeg har vært litt frem og tilbake. Lå ganske syk første gang, og når det var over, trodde jeg det var over! Men neida, jeg gikk små klein en stund, for så å bli bra, for så å bli dårlig igjen. Da dro jeg til legen. Fant ingenting. Jeg var sikker på jeg hadde gått med stille lungebetennelse e.l, men nope..Legen mente det kanskje var et virus. Et dobbelt virus.

Jeg ble fin igjen et par dager etter det.

Men jaggu er det ikke trippel virus eller hva? Ble søren med syk igjen denne uka. Slapp, sykhetsfølelse i kroppen, hoste. Denne gangen mer slimhoste, sist var det ren tørrhoste. Litt bedre idag enn i går. Så mulig på vei over igjen. Men hva er dette?? Føler alle går å er syke i lang tid. Jeg bruker aldri være så lenge syk, så frem og tilbake!

Hm må være et merkelig virus ute og går :S

Skrevet

Jeg har vært syk i 4 uker nå, og begynner å bli desperat. Jeg blir ikke frisk! Ikke litt bedre en gang! :( Jeg føler meg helt elendig...

Symptomer:

- Hoste! Stygg, kraftig hoste som gjør at jeg ikke får sove om natten. Og jeg hoster så jeg brekker meg. Cosylan hostesaft funker ingenting

- Store, hovne mandler og litt vanskelig å svelge

- Ikke feber, men svetter en del og har sykdomsfølelse i kroppen. Orker ingenting.

Har tatt prøver ut av en annen verden hos lege. Ikke er det mykoplasma, bronkitt, lungebetennelse, cmv eller kyssesyke. CRP er på 22.

Fikk til slutt likevel en antibiotikakur for mykoplasma og luftveisinfeksjoner, men den hadde ingen effekt.

Jeg begynner å bli desperat og nesten litt depressiv her jeg ligger. Hva gjør jeg nå da? :tristbla:

Røyker du?

Høres ut som du har et eller annet virus i kroppen.

Spiser du nok vitaminrik mat? Det som hjelper meg når jeg kjenner meg utslått er å drikke mye vann, med c-vitaminer fra f.eks økologisk og usukret blåbærsaft, gojibær, og ellers lage mye smoothies med grønnsaker og antioksidanter. Det styrker immunforsvaret og gjør at du fortere blir frisk.

Skrevet

Astma?

noe som irriterer slimhinnene i øvre luftveier?

Hoste er refleks på noe som "sitter" fast i slimhinnen, altså noe som irriterer, dette kan være noe kroppen "innbiller" seg eller virus, bakterier.

i ditt tilfelle er det vanskelig å si siden du sier du har tatt alt av prøver og tester...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...