Rime Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Jeg har vært syk i 4 uker nå, og begynner å bli desperat. Jeg blir ikke frisk! Ikke litt bedre en gang! Jeg føler meg helt elendig... Symptomer: - Hoste! Stygg, kraftig hoste som gjør at jeg ikke får sove om natten. Og jeg hoster så jeg brekker meg. Cosylan hostesaft funker ingenting - Store, hovne mandler og litt vanskelig å svelge - Ikke feber, men svetter en del og har sykdomsfølelse i kroppen. Orker ingenting. Har tatt prøver ut av en annen verden hos lege. Ikke er det mykoplasma, bronkitt, lungebetennelse, cmv eller kyssesyke. CRP er på 22. Fikk til slutt likevel en antibiotikakur for mykoplasma og luftveisinfeksjoner, men den hadde ingen effekt. Jeg begynner å bli desperat og nesten litt depressiv her jeg ligger. Hva gjør jeg nå da?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Jeg har drevet på sånn i nesten tre måneder nå, og fikk svaret på hva det var i slutten av forrige uke: kikhoste. Er du blitt testet for det?
Aubree Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Jeg har det samme! Hvordan startet det hos dere? Jeg føler ikke jeg kan si jeg er forkjølet, for det har kun angrepet luftveiene. Ingen problemer i nesen Sitter og å hoster til jeg brekker meg. Ellers har jeg bare hatt veldig lav feber og sliten følelse i kroppen.
Rime Skrevet 23. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2011 Jeg har drevet på sånn i nesten tre måneder nå, og fikk svaret på hva det var i slutten av forrige uke: kikhoste. Er du blitt testet for det? Det kunne jo være noe. Men det står på antibiotikaen jeg har at den skal hjelpe mot kikhoste også...
Gjest navnelapp Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Eg måtte prøve tre ulike typer antibiotika før det ga seg hos meg. Det varte eigentleg frå mai til oktober. :-o
Rime Skrevet 24. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2011 OK! Takk for tipset. Skal nevne det for legen. Blir man så medtatt av kikhoste?
Rime Skrevet 24. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 24. november 2011 Jeg har det samme! Hvordan startet det hos dere? Jeg føler ikke jeg kan si jeg er forkjølet, for det har kun angrepet luftveiene. Ingen problemer i nesen Sitter og å hoster til jeg brekker meg. Ellers har jeg bare hatt veldig lav feber og sliten følelse i kroppen. Mykoplasma?
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Det kunne jo være noe. Men det står på antibiotikaen jeg har at den skal hjelpe mot kikhoste også... Antibiotika kan hjelpe mot kikhoste dersom man begynner på kuren i løpet av de to første ukene. Er man for sent ute, hjelper det ikke og sykdommen må bare få gå sin gang.
Aubree Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 Mykoplasma? Ja tenkte litt på det. Vet det går i byen her. Var hos legen men han lå så på etterskudd med pasientene at han hadde ikke tid å lytte på lungene eller noe Fikk hostesaft, så får se hvordan dette går
Rime Skrevet 24. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2011 Var hos legen i dag og tok crp og strep - begge negative. Er dårligere. Har forferdelig vondt i halsen, store lymfeknuter på halsen, vondt under armene, har mista stemmen helt og hoster stygt!! Hadde visst tatt kikhoste-prøve, og den var negativ. Hva faen skjer? Begynner å få panikk. Begynte å gråte hos legen. Er så fortvila
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #12 Skrevet 24. november 2011 Har du vært i utlandet i det siste? Har du hatt feber, nattesvette og/eller vekttap i denne perioden?
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2011 #13 Skrevet 24. november 2011 Tuberkolose? Om du ikke har reist, og ikke vært nær elefanter (sirkus ol) er det liten sjanse, men det er ikke alltid de husker å teste for det.
Gjest gjest Skrevet 24. november 2011 #15 Skrevet 24. november 2011 Har du sjekket for kyssesyke? jeg hadde de symptomene når jeg fikk det..
Rime Skrevet 24. november 2011 Forfatter #16 Skrevet 24. november 2011 (endret) Ikke vært i utlandet eller i nærheten av elefanter ( ) Kikhoste har de tatt prøver på som sagt, og de var negative. Kyssesyke har de sjekket, den var også negativ. Tuberkulose! Er jeg ikke vaksinert mot det da? :o Jeg har hatt litt feber, og mye nattesvette. Har også gått ned litt i vekt, men ikke så rart for appetitten er ikke akkurat på topp :/ Endret 24. november 2011 av Rime
Gjest navnelapp Skrevet 24. november 2011 #17 Skrevet 24. november 2011 Effekten av vaksiner dabbar av etter kvart, så det kan vere eit poeng å "fylle opp" med tuberkulose og kikhoste når ein bikkar 25-30.
Rime Skrevet 25. november 2011 Forfatter #18 Skrevet 25. november 2011 Jeg våkner opp i dag og føler meg rævva. Rævva!!! Jeg begynner å bli sur Glemte å nevne et symptom. Jeg er skikkelig forkjøla også¨. Snørrete og tett...
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #19 Skrevet 25. november 2011 Allergi? Ellers kan det være en virusinfeksjon, de er ikke alltid så lette å finne på prøver, og anibiotika funker ikke.
Rime Skrevet 25. november 2011 Forfatter #20 Skrevet 25. november 2011 Æsj, jeg har sikkert kyssesyken. Kanskje de tok den prøven for tidlig... Hva ellers kan dette være liksom...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå