Populært innlegg Gjest Bobler Skrevet 23. november 2011 Populært innlegg #2 Skrevet 23. november 2011 Til pass for den jævla drittungen. 53
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Hahaha, glimrende. Drittungen fikk som fortjent! 14
Gjest Survival Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Jeg vet ikke hva det er med unger og dyr, men små unger på alder med den på filmen har det med å slå dyr på den måten. I hvert fall har jeg opplevd det med i hvert fall 3 gutter på den alderen som skulle "kose" med hunden min. Jeg blir pisse forbanna hver eneste gang en drittunge slår et dyr. De skjønner jo at man ikke skal slå, så hvorfor gjør de det? Ja ungen fikk som fortjent. 20
Gjest Armule Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Det der ser for meg ut som både barne- og dyremishandling. Ungen ser jo livredd ut! Slaget var nok bare en forsvarsmekanisme, akkurat som kattens angrep tilbake. Det er således foreldrene/de som filmer som er idiotene her. 26
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Små barn og dyr er en dårlig kombinasjon, særlig hvis foreldrene ikke griper inn. Idiotforeldre 11
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Foreldrene er ikke nødvendigvis idioter. Drittungens slag og kattens reaksjon kan ha kommet som en overraskelse på dem, og de har kanskje ikke rukket å summe seg før drittungen ligger og bæljer på gulvet. Husk at videoen ikke varer mer enn noen få sekunder. 3
Gjest Doh Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 Kjempebra at katten tok igjen. Kanskje ungen lærte til neste gang 8
Gjest SnowLeopard Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 Ikke spesielt oppegående foreldre som lar frustrert unge være i nærheten av en katt, og samtidig filme det. Amerikanere, altså (de MÅ da ha vært det...?). 1
Raven Emerald Skrevet 23. november 2011 #10 Skrevet 23. november 2011 Foreldrene er ikke nødvendigvis idioter. Drittungens slag og kattens reaksjon kan ha kommet som en overraskelse på dem, og de har kanskje ikke rukket å summe seg før drittungen ligger og bæljer på gulvet. Husk at videoen ikke varer mer enn noen få sekunder. I starten av klippet, allerede før ungen slår, sitter han og hyler. Og katten ser ikke mye fornøyd ut, heller. Så det gir jo et inntrykk av at ungen og katten er uenige om noe allerede. Og når situasjonen er som den er alt før "drittungen" slår, burde foreldrene absolutt grepet inn og fjernet en av dem bort fra situasjonen. Så nei, jeg synes ikke nødvendigvis "drittungen" er en drittunge i dette tilfellet. Den som filmet istedetfor å gripe inn, derimot... 5
Aurora M. Skrevet 24. november 2011 #11 Skrevet 24. november 2011 Stygt å se, både for katten og ungens del. Ungen ser jo tydelig frustert og redd ut i forkant, og noen må ha plassert h*n og katten sammen oppå den senga, sikkert i håp om å få et "morsomt" klipp. Resultatet blir en katt som er redd unger, og en unge som er redd katter. Veldig trist. 6
Fandenivoldsk Skrevet 24. november 2011 #12 Skrevet 24. november 2011 I starten av klippet, allerede før ungen slår, sitter han og hyler. Og katten ser ikke mye fornøyd ut, heller. Så det gir jo et inntrykk av at ungen og katten er uenige om noe allerede. Og når situasjonen er som den er alt før "drittungen" slår, burde foreldrene absolutt grepet inn og fjernet en av dem bort fra situasjonen. Enig. Barn og dyr funker ikke så bra sammen alltid, dessverre. (Den mer ufornuftige siden av meg tenkte "haha, som fortjent." )
Raven Emerald Skrevet 24. november 2011 #13 Skrevet 24. november 2011 Enig. Barn og dyr funker ikke så bra sammen alltid, dessverre. (Den mer ufornuftige siden av meg tenkte "haha, som fortjent." ) En liten del av meg gnur også hender, skal jeg være ærlig nok til å innrømme, siden jeg også vet at mange barn langer ut mot dyr helt uprovosert. Men det er egentlig ingen ting som tyder på at dette gjelder denne ungen, og da er det lettere å ha forståelse for at selv om man ikke skal slå dyr, ligger ikke feilen hos barnet i klippet, men hos dem som filmer og lot det gå så langt. Barn og dyr må alltid være under oppsyn når de er sammen, så man kan gripe inn om de begynner å krangle. Eventuelt blir hardhendte under lek. Og det kan like gjerne være dyret som er uforsiktig, som ungen... Selv små barn lærer å behandle dyr pent, men da må man være der for å korrigere adferd når det skjer. Ikke la det skje, fordi man er for opptatt med å filme. 2
lowercasecaps Skrevet 24. november 2011 #14 Skrevet 24. november 2011 Mennesker som ikke respekter dyr provoserer meg noe enormt. Noe som provoserer meg enda mer er mennesker som evner å dra en slutning ut i fra et tre sekunders klipp. At noen innbiller seg at de makter å ta en kvalifisert gjetning basert på et bruddstykke med informasjon er et testament til hvor høyt enkelte tenker om seg selv. At noen i tråden har visst at skylappene ikke sitter så godt fast blir jeg skikkelig glad for. Dette er langt på vei barnemishandling såvel som dyremishandling, mener jeg. Her er hele klippet. http://www.youtube.com/watch?v=RA2wWyDPrJ4 11
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #15 Skrevet 24. november 2011 Tragisk. For noen DRITTforeldre. Ser jo at katta er sint fra før, og ungen er redd. Og så ler de faktisk når katten angriper på slutten og. 3
Gjest Kalkunkrøll Skrevet 24. november 2011 #16 Skrevet 24. november 2011 Til pass for den jævla drittungen. Se lenger ned i tråden så ser du hvorfor "drittungen" slår. Det er faktisk kameradama som roper slå, og katten har i forkant bitt ungen flere ganger. Noen av dere dyrevenner bør vokne opp fra deres boble å innse at et lite barn er like forsvarsløst som et dyr, og i blant er det faktisk dyret som er bølla. Ikke alle dyr er uskyldige kosedyr, hvertfall ikke til en hver tid. 7
Gjest Wanted Skrevet 24. november 2011 #17 Skrevet 24. november 2011 Det der ser for meg ut som både barne- og dyremishandling. Ungen ser jo livredd ut! Slaget var nok bare en forsvarsmekanisme, akkurat som kattens angrep tilbake. Det er således foreldrene/de som filmer som er idiotene her. Helt enig. Ungen fikk ikke som fortjent. Ungen ser jo livredd ut. Stakkars unge og stakkars katt. Skjønner ikke hva foreldrene tenker på. "Oi, dette var moro, det må gjøre mer av?". Tror ikke den ungen der blir et kattemenneske. 2
lacim Skrevet 24. november 2011 #18 Skrevet 24. november 2011 Grensen mellom lek og moro og "blodig" alvor er ikke lang. Har selv hatt katt, og opplevde ofte at det som begynte som uskyldig lek fort kunne balle på seg. Litt forsiktig biting går lett over i gråt hos små barn. Tragisk video.
Raven Emerald Skrevet 24. november 2011 #19 Skrevet 24. november 2011 Akkurat nå kjenner jeg meg litt stolt over mine egne barns holdninger og oppførsel med og rundt dyr. Og når jeg ser på det klippet der, tenker jeg at det har mye med hvordan jeg som mor håndterte og kontrollerte kontakten mellom dem. Den moren der feiler så det er vondt å se... Om den ungen ender som kattehater, vil jeg ikke bli forbauset. Forhåpentligvis er det en engangshendelse, men noe av skaden har allerede skjedd; mor har lært ungen at om han blir sinna på et dyr, er det greit å slå. 4
Namine Skrevet 24. november 2011 #20 Skrevet 24. november 2011 Jeg må ærlig innrømme at når jeg så første klippet, tenke jeg at drittungen fikk som fortjent. Og det er IKKE greit å slå dyr på den måten, uansett, i mine øyne. Og jeg har flere ganger sett barn plage dyr for å få en reaksjon fordi det er "gøy". (feks piske ponnien så den bukker, DET er "moro" det!) Og da må jeg innrømme at jeg ikke blir lei meg når drittungen kastes av.. (de gangene jeg har sett det, har jeg grepet inn om jeg rakk, men et par ganger har jeg vært såpass langt unna, at innen jeg rekker å springe bort, er ungen i bakken). Men når jeg ser resten av videoen, tenker jeg at her langer ungen ut i frustrasjon, fordi han ikke forstår bedre. Katten det samme. Her er det foreldrene (eller kameradamen) som burde ha grepet inn, og adskilt de. Hun evner vel å se at dette ikke ender bra? Ungen terger katten, katten terger ungen. Det er rett og slett helt tragisk at hun oppmuntrer ungen til å slå, fordi hun ser at katten blir redd/frustrert. Hva hvis katten hadde klort gutten i øyet!? Stakkars katt, stakkars unge som har så tette foreldre at han ikke en gang har blitt fortalt at man ikke bør terge dyr, snarere oppmuntret til det, og "stakkars" foreldre/kameradame som det tydeligvis ikke er noen hjemme hos i topplokket.. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå