Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har siden jeg var gravid for 4 år siden slitt med litt overvekt.

Er 170 høy og veier 76 kilo, vil ned 10 kilo.

Jeg spiser ca 1800 kalorier om dagen. Det meste kommer fra langsomme karbohydrater, proteiner og sunt fett. Spiser brødmat en gang om dagen, vegetarretter to ganger om dagen (salat, omelett e.l.) og middag meg karbs, proteiner og fett. I tillegg spiser jeg frukt, grønnsaker og yoghurt (skyr) til mellommåltider et par ganger om dagen.

Jeg trener 4-5 ganger i uka. 3 dager i uka løper jeg ca 1 time (løper på hastighet mellom 8 og 12, og med varierende stigning). De siste øktene trener jeg 30 minutter ellipsemaskin og 45 minutter styrketrening.

Jeg er aktiv ellers i hverdagen. Har en jobb der jeg er mye i aktivitet (sykepleier), går turer på sommeren og på ski om vinteren. Går hvis jeg ikke absolutt må bruke bil/buss.

Drikker minst to liter vann om dagen.

Jeg spiser svært sjelden godterier, som regel bare i julen og på bursdagen min. Spiser en sjelden gang litt kake om jeg er invitert bort. Drikker aldri brus.

Til tross for at jeg har holdt på sånn i 4 år går jeg ikke ned.

Jeg syns ikke jeg er noe feit, har ihvertfall ikke noe mye underhudsfett (men det kan jo ligge under der igjen). Ser nok allikevel kraftig ut, og bruker str M/L i klær. Det er vekta som plager meg - har jo en BMI som kvalifiserer til overvektig. Har veldig store pupper da, hehe, kanskje det er noen kilo der?

Kan noen fortelle meg hva jeg gjør galt?

Jeg gikk ned fra 81 til 76 kilo, men siden den gang har det ikke skjedd noe med vekta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, du spiser veldig sunt, du spiser ikke mye (kanskje du spiser for lite i fht hvor aktiv du er? uten at jeg har peiling altså), og du trener og er aktiv. Så sier du at du ikke selv syns du er feit, at du har lite underhudsfett, men at du plages med for høy vekt og at du bruker M/L i klær (med store pupper).

Jeg skjønner ærlig talt ikke helt problemet jeg. Hadde det vært greit at du var som du var hvis vekta eller BMI-tallet var lavere? At en voksen dame med store pupper bruker str M/L betyr da virkelig ikke at hun nødvendigvis bør slanke seg, i mitt hode.

Så det er mine tanker om problemet ditt, kanskje andre har bedre innspill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje 1800 er kaloribalansen din ? Mulig du må ned til 1600,1500..

Kan forstå det ikke er lett å slanke seg, jeg slanket meg fra 61 til 53 med 1500-1600 kalorier i døgnet (en del utskeiing i helgene og slik men holdt meg sjelden over 2000kcal)

Du eter ofte, og sunt ser jeg, dette er jo alfaomega så det eneste jeg kan tenke meg er for mye kcal, men det er litt rart siden du trener så mye som du gjør i tillegg, du trenger tross alt mat og energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siden jeg var gravid for 4 år siden slitt med litt overvekt.

Er 170 høy og veier 76 kilo, vil ned 10 kilo.

Jeg spiser ca 1800 kalorier om dagen. Det meste kommer fra langsomme karbohydrater, proteiner og sunt fett. Spiser brødmat en gang om dagen, vegetarretter to ganger om dagen (salat, omelett e.l.) og middag meg karbs, proteiner og fett. I tillegg spiser jeg frukt, grønnsaker og yoghurt (skyr) til mellommåltider et par ganger om dagen.

Jeg trener 4-5 ganger i uka. 3 dager i uka løper jeg ca 1 time (løper på hastighet mellom 8 og 12, og med varierende stigning). De siste øktene trener jeg 30 minutter ellipsemaskin og 45 minutter styrketrening.

Jeg er aktiv ellers i hverdagen. Har en jobb der jeg er mye i aktivitet (sykepleier), går turer på sommeren og på ski om vinteren. Går hvis jeg ikke absolutt må bruke bil/buss.

Drikker minst to liter vann om dagen.

Jeg spiser svært sjelden godterier, som regel bare i julen og på bursdagen min. Spiser en sjelden gang litt kake om jeg er invitert bort. Drikker aldri brus.

Til tross for at jeg har holdt på sånn i 4 år går jeg ikke ned.

Jeg syns ikke jeg er noe feit, har ihvertfall ikke noe mye underhudsfett (men det kan jo ligge under der igjen). Ser nok allikevel kraftig ut, og bruker str M/L i klær. Det er vekta som plager meg - har jo en BMI som kvalifiserer til overvektig. Har veldig store pupper da, hehe, kanskje det er noen kilo der?

Kan noen fortelle meg hva jeg gjør galt?

Jeg gikk ned fra 81 til 76 kilo, men siden den gang har det ikke skjedd noe med vekta...

Det er fordi vekten din har stabilisert seg på 76 kilo med det kaloriinntaket du har nå. Skal du ytterligere ned i vekt må kaloriunderskuddet justeres enda mer ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Jeg er enig med de andre her - du må nok kanskje kutte mer i kaloriene dine. Veier du det du spiser? Det kan være du undervurderer mengdene du får i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...