AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 For at du har gjort meierismørets etterspørsel så stor at jeg nå ikke finner det noen steder til baksten min. 13
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Signerer. Både bremykt og meierismør er ikke å få tak i.
Vulpes Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Haha Kjedelig det her. Håper de får tak i noe importert ekstrasmør før jul.
Gjest Elfrida Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Tine mener det er noe mer sammensatt enn som så: http://www.tine.no/om-tine/aktuelt-og-media/nyheter/263220.cms?mer-enn-lavkarbo-bak-smorknapphet
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Har hørt at det skal bli vanskelig å få tak i ribbe til jul og? 1
Zzyzx Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Haha, jeg fikk grabba den siste smørpakka i butikken i dag. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 ååå...eg skal bake med gutta idag og skal på butikken nå...håper de har smør;) er lavkarbo selv, men dytter meg ikke full i smør og bacon for det. Her har det vært rikelig med usaltet og setersmør..men tomt for bremykt en ukes tid...
KatteLatte Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 Se her: http://kjoekkentjeneste.blogspot.com/2011/11/hjemmelaget-smr-latterlig-enkelt.html Husker vi lagde hjemmelaget smør på barneskolen. Det smakte helt fantastisk godt
Gjest SweetThing Skrevet 24. november 2011 #10 Skrevet 24. november 2011 Jeg kan gledelig informere deg om at ikke alt meierismøret ikke blir brukt til lavkarbo, jeg bruker det til cupcakefyll! Fordi om jeg for det meste spiser lavkarbomat, og gjort det i alle i de år.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #11 Skrevet 24. november 2011 Lavkarbofolka er noen grådige egoister! Tenk om vi ikke får tak i det vi trenger til jul Æsj, hater lavkarbo! Det ultimate tegn på vårt syke samfunn! 3
dobby Skrevet 24. november 2011 #12 Skrevet 24. november 2011 No bør det nemnast at det ikkje berre er lavkarbo som fører til mangel på smør og ribbe i butikkane. Avlingane over store delar av landet har vore svært dårlege i år, noko som fører til lågare produksjon av mjølk og kjøt. Før i tida ville dette blitt kalla eit uår, men no merkar vi det ikkje like mykje, sidan vi kan importere meir.
skrue Skrevet 24. november 2011 #13 Skrevet 24. november 2011 For meg er det nærmest ubegripelig at noen som velger å la være å spise karbohydrater (for å redusere vekten) propper i seg smør og andre ting. Det er altså ikke nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #14 Skrevet 24. november 2011 For meg er det nærmest ubegripelig at noen som velger å la være å spise karbohydrater (for å redusere vekten) propper i seg smør og andre ting. Det er altså ikke nødvendig. Så du vet at dette gjeler absolutt alle mennesker på jordkloden?
Mixelite Skrevet 25. november 2011 #15 Skrevet 25. november 2011 Jeg spiser ikke meierismør, men hadde jeg tålt melk, hadde jeg foretrukket det fremfor alle andre smør/margarintyper. Meierismør smaker bedre og alt med seg. -men det er jo kjekt å skylde på lavkarbofolket da, og etterpå komme og si at det nok er litt flere å fordele skylden på... 1
Mixelite Skrevet 25. november 2011 #16 Skrevet 25. november 2011 Se her: http://kjoekkentjeneste.blogspot.com/2011/11/hjemmelaget-smr-latterlig-enkelt.html Husker vi lagde hjemmelaget smør på barneskolen. Det smakte helt fantastisk godt -men hvis alle begynner å lage smøret selv, blir det vel fløteunderskudd, og det er jo også en trussel mot julebaksten. Og riskremen! ;-)
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #17 Skrevet 25. november 2011 Hahaha, visste det ville komme.. http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=10040244 En våt sommer gjør at tradisjonelle matvarer som nordmenn forbinder med jul, kan bli utsolgt lenge før klokkene ringer inn. Hittil i år har norske kuer produsert 20 millioner liter mindre melk enn på samme tid i fjor. Det gjør at norske butikker får for lite smør og fløte. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #18 Skrevet 25. november 2011 For meg er det nærmest ubegripelig at noen som velger å la være å spise karbohydrater (for å redusere vekten) propper i seg smør og andre ting. Det er altså ikke nødvendig. Nei, det er absolutt ikke nødvendig å proppe i seg. Men der du bruker margarin/bremykt osv bruker jeg meierismør. Verken mer eller mindre.
Fanteria Skrevet 25. november 2011 #19 Skrevet 25. november 2011 I dag fant jeg Melange uten salt og melk! Himmelrike! Nå blir det bakst på meg fremover Ville aldri trodd jeg skulle bli så glad for å finne smør
Gjest shirelle Skrevet 25. november 2011 #20 Skrevet 25. november 2011 I dag fant jeg Melange uten salt og melk! Himmelrike! Nå blir det bakst på meg fremover Ville aldri trodd jeg skulle bli så glad for å finne smør Melange er ikke smør, det er margarin 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå