Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det så mange som ser opp til dem lengre da? Jeg tror ikke jeg kjenner så fryktelig mange som er imponert, akkurat. For all del, Mette Marit har blitt polert og fått hjelp til hva det er hun skal si - og gjør en helt grei jobb, som de aller fleste kunne gjort med all den hjelpen hun har mottatt. Er det tøft til tider? Helt sikkert.. Men er det noe verre enn mange andre i landet? Niks.

Oppsluttning om monarkiet er en av de mest stabile variablene i alle meningsmålinger som gjøres. Og oppsluttningen er høy:

http://www.aftenbladet.no/innenriks/politikk/Bred-oppslutning-i-Stortinget-om-monarkiet-1932650.html

http://www.nrk.no/nyheter/1.6612252

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes programmet var gørrkjedelig, men reagerte ikke noe spesielt på det. Det er jo helt vanlig at portrettprogrammer er akkurat sånn.

Jeg reagerer heller ikke noe særlig på kronprinsparets engasjement for fattige ol. Det må være vanskelig å skulle si de riktige og ikke-kontroversielle tingene hele tiden, da er det klart at det blir noe blekt og selvfølgelig ved alle uttalelsene.

Alle som kritiserer evt dobbeltmoral til kronprinsparet, hvordan er deres eget engasjement for de mindre heldig stilte? Vi lever alle i overflod og har et sinnsykt forbruk i forhold til de aller fleste andre i verden. Gjør det at vi ikke har lov til å uttale oss?

Når kronprinsen sier: "Jeg har vel alltid vært litt interessert i de store spørsmålene. Hvorfor er det så stor forskjell i verden? Hvorfor må mange mennesker leve i fattigdom?"

Så er det kanskje banalt, men det er jo helt riktig. Det er jo akkurat det som slår en, når en reiser til fattige land. Livet ER banalt. Man KAN si det enkelt, for det ER slående og rystende hvor urettferdig verden er. Vi har andre, f.eks. utviklinsministeren og utenriksministeren som kan komme med mer komplekse analyser, det er jo ikke kronprinsen sin jobb.

• Liker 1
Skrevet

Oppsluttning om monarkiet er en av de mest stabile variablene i alle meningsmålinger som gjøres. Og oppsluttningen er høy:

http://www.aftenbladet.no/innenriks/politikk/Bred-oppslutning-i-Stortinget-om-monarkiet-1932650.html

http://www.nrk.no/nyheter/1.6612252

Vet det, er for monarkiet jeg også. Heller Mette-Marit, engler og triste som faen.. enn Jens Stoltenberg som President ;) Allikevel, så tror jeg ikke at majoriteten ser opp til kongefamilien.

• Liker 1
Skrevet

Hvem kan vel ikke gjøre en god profil så man blir fremstilt på den måten som det ble gjort her?

Latterlig og dumt og ikke rart at det blir harsellert med i ettertid. Jeg for min del ble flau av å se på det.

"Jeg er en kompleks og sammensatt person." - javel, er vi ikke alle det?

Det blir helt feil å lage en såkalt dokumentar når man kun tar med glansbildene. Da er det ingen interessant dokumentar. Når Haakon fikk siste ord med i laget før programmet ble ferdigstilt, når det ikke er lov å stille et eneste kritisk spørsmål - DA må man ikke kalle det en dokumentar - for det er ingen dokumentar.

Jeg synes ikke hun er spesielt kompleks i det hele tatt. Hun virker bare som en teit blondine.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke hun er spesielt kompleks i det hele tatt. Hun virker bare som en teit blondine.

Det synes faktisk jeg også - enkel i hodet og temmelig kjedelig.

Skrevet

Det er jo en håpløs situasjon, de blir kritisert for pengebruken nå, men om de kuttet hadde de blitt kritisert for å ikke kle seg bra nok. Noen som husker kritikken som stormet mot Mette Marit da hun som helt vanlig jente, tidlig i forholdet til Håkon, gikk i klær fra HM. Avisene kunne ikke forstå hvordan noen som gikk i slikt noensinne skulle bli en "ordentlig kronprinsesse".

Og vet du hva, tiltross for forbruket i forbindelse med offentlige oppgaver, som jo egentlig er hver gang de viser seg i offentligheten, så tror jeg faktisk de helt ærlig og oppriktig er opptatt av fattigdom, hiv og enhver annen sak de setter fokus på. De har jo blant annet fått heftig kritikk for å fronte hiv-saken og invitere diverse mennesker til Skaugum, hvis de ville leve et liv i sus og dus kunne de jo ha gjort som Kongen og Dronningen og interessert seg av flott kunst og seiling, som er de to tingene jeg tenker på når jeg tenker på kongeparet.

For min del synes jeg de framstår som et flott, sunt ungt par, som kan være forbilder for andre. Om vi fortsatt skal ha kongehus i Norge :vetikke: Men jeg tviler på at vi sparer masse penger på å ha en president som skal skiftes ut hvert fjerde eller åttende år, som da skal pusse opp hjemmet og kontoret passende sin egen smak hver gang, og sikkert også ha en ektemann eller kone som skal representere og trenger støtte til dette.

Og populæriteten til kronprinsessen spesielt i utlandet, kan en president av Norge aldri oppnå.

Jeg er faktisk for monarki.

Det jeg ikke liker, er falskhet, saker og ting som gjøres for å holde seg "inne" med folket, for å fremstå som de fattiges beste venn, mens veska til hundretusenognoe henger pent på armen. Jeg vet ikke om det forsøkes å skape en "Princess Diana-kopi", der man tripper rundt på høyhælede sko og tar noen stakkars ubemidlede i hånden noen ganger i året, mens man resten av tiden lever et overdådig luksusliv i sus og dus.

Mette Marit behøver ikke å gå i klær fra HM eller Cubus, det er himmelvid forskjell på det, og å måtte ha det dyreste av det dyre som er å få kjøpt.

Jeg ville blitt langt mer overbevist om at engasjementet er ekte dersom de hadde greid å vise i alle fall litt mer måtehold.

Skrevet

Jeg kunne ikke brydd meg mindre! Selvsagt er dokumentaren positiv for de kongelige. De skyr selvsagt all negativ publisitet og er bare med på ting hvor de selv har innflytelse over sluttproduktet. Og hva er galt med det? De som ikke liker denne typen underholdning, kan heller se på noe annet. :rope:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...