gira97 Skrevet 12. desember 2011 #61 Del Skrevet 12. desember 2011 Julen er en trist tid når man ikke har det bra.. Særlig når man lider av sosial angst og deresjon. I tillegg fikk jeg vite at kjæresten min er steril så nå sørger jeg. Skal ta på meg en maske juleaften, og ellers bare drite i resten av jula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #62 Del Skrevet 12. desember 2011 Så derfor skal alle slutte å melde seg som frivillig? Egoistisk er feil ordvalg, man er ikke egoist uansett grunn til å være frivillig- om det så er for å slippe å feire med masete familie. Det er jo ikke en plikt å feire jul! Selv om det er sånne som deg som gjør at jul er så stressende! Skal man da bli igjen hjemme alene, når man har lyst til å hjelpe litt? Provoserende at julen skal bli som den er blitt- påtvungne plikter, stress og økonomi-business. Dersom du leste videre i mitt innlegg så hevder jeg fortsatt at det er egoistisk å ville stille opp som frivillig en julaften, når alle andre av årets dager så er det ikke av interesse. Hvorfor akkurat julaften da om man ikke "tjener" på det selv? At man er alene, ikke vil feire med familie, tar avstand fra julehysteriet osv. Da kjennes det litt godt å stille som frivillig. Den ene dagen. Når det faktisk er litt ekstra kos på stedet man jobber som frivillig. Hvorfor ikke en onsdag i romjula eller en mandag i januar? Ja, det er flott at folk stiller opp i jula. Det synes jeg uavhengig av grunn, men jeg skulle ønske at vi så litt lenger en akkurat den ene dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fireflies Skrevet 24. desember 2011 #63 Del Skrevet 24. desember 2011 Ja, da var julaften her. Gleder meg til denne dagen og de to neste dagene er over. For meg er jula tung og vond fordi jeg har mistet den personen som betyr mest. Det er vanskelig å skulle smile og være glad når man vet at man aldri, hverken nå eller senere, vil få feiret en fullkommen jul. Sender mange tanker til alle som er i samme situasjon eller som av andre årsaker gruer seg til jula. Snart er den over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #64 Del Skrevet 24. desember 2011 Hva er en fullkommen jul, fireflies? Jeg vil aldri få ha de gode julene som jeg er vandt til da nær familie mangler. Etter litt strev så begynner man å se framover og nå prøver jeg å finne gode alternativer i jula. De blir ikke lik de som har vært, men kan over tid bli like gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 24. desember 2011 #65 Del Skrevet 24. desember 2011 Syns ikke det er noe gøy å lese om folk som ikke gleder seg/har det bra i jula. Føler virkelig med dere og skulle ønske dere alle hadde det bra i jula! Hadde jeg visst hvem du var ts, og hadde du bodd her jeg bor skulle du fått feire jul sammen med oss! God klem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #66 Del Skrevet 24. desember 2011 Gruet meg til jula i år pga familien min er som en stor dramaserie. Nå feks har det plutselig skjært seg mellom mamma og ene søsteren min. Aner ikke hvorfor. Holder meg langt unna den konflikten der. Gledet meg litt til at en annen søster skulle feire med oss. Men så: Helt ut av det blå proklamerte hun høylytt under lunsjen at den eneste grunnen til at jeg har jobben jeg har er at jeg er jente og dermed skaper harmonisk stemning på arbeidsplassen. Jeg jobber i mannsdominert bransje og gjør det veldig bra. Må være surt for henne å høre om det, åpenbart. Men wtf er det for en ting å si? Jeg -hater- konflikter og krangler, og reagerte med å reise meg og gå en lang tur istedet for å lage en krangel. Kommentaren såret veldig. Så nå har jeg grått ca siden klokka 13. Gleder meg maks til resten av kvelden. Sånn.. var fint å få det ut.. Takk for oppmerksomheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #67 Del Skrevet 24. desember 2011 Og jeg har grått. Her ønsker jeg venner og familie god jul med kort, på fb og på sms mens jeg så inderlig kjenner at jeg er så alene. Vanligvis så går det helt greit og jeg trives i eget selskap, men akkurat denne gangen så er det så utrolig sårt. Klemmer på AB og håper vi får en bedre kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 24. desember 2011 #68 Del Skrevet 24. desember 2011 Så langt her i heimen har jula gått stille for seg. Foreldrene mine måtte rykke ut til bestemoren min som nå er alene for å se etter innbruddstyver klokka 2 inatt, så de er forhåpentligvis for slitne til å stelle istand 3 verdenskrig denne jula. Sender klem til alle der ute som har gruet seg like mye til idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 24. desember 2011 #69 Del Skrevet 24. desember 2011 Og jeg har grått. Her ønsker jeg venner og familie god jul med kort, på fb og på sms mens jeg så inderlig kjenner at jeg er så alene. Vanligvis så går det helt greit og jeg trives i eget selskap, men akkurat denne gangen så er det så utrolig sårt. Klemmer på AB og håper vi får en bedre kveld. :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #70 Del Skrevet 24. desember 2011 Jeg er helt alene i kveld, og er syk. Kjenner jeg ikke orker å ta inn over meg at det er juleaften i dag engang. Alle jeg var glade i er borte. Sitter i en gammel slitt joggedress fordi jeg ikke orker annet rett og slett. Bare trist og lei. Prøver å bare ta det som en vanlig dag, men innerst inne vet jo hjertet mitt at det er juleaften da, og det gjør vondt sånn langt inni sjelen liksom. Klem til dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #71 Del Skrevet 24. desember 2011 Jeg er helt alene i kveld, og er syk. Kjenner jeg ikke orker å ta inn over meg at det er juleaften i dag engang. Alle jeg var glade i er borte. Sitter i en gammel slitt joggedress fordi jeg ikke orker annet rett og slett. Bare trist og lei. Prøver å bare ta det som en vanlig dag, men innerst inne vet jo hjertet mitt at det er juleaften da, og det gjør vondt sånn langt inni sjelen liksom. Klem til dere. Jeg har det mye på samme måten, jeg prøver å se på det som en vanlig helg, en vanlig dag, helt vanlig tid. Men hjertet skjønner at det er noe ekstraordinert, og det er ensomt.. Stor varm klem til deg, skal tenke på deg i kveld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 24. desember 2011 #72 Del Skrevet 24. desember 2011 Frekt å si, men jeg skulle ØNSKE jeg kunne være alene på julaften.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #73 Del Skrevet 24. desember 2011 Frekt å si, men jeg skulle ØNSKE jeg kunne være alene på julaften.. Men det kan du jo.. Du velger vel selv hvor du feirer jul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #74 Del Skrevet 24. desember 2011 Frekt å si, men jeg skulle ØNSKE jeg kunne være alene på julaften.. Det er da ikke frekt. Det er et ønske. Ikke vet jeg hvordan din jul er. Jeg trives vanligvis alene i jula, men ikke i år. I år kom følelsen av å være så ufattetlig alene og at at alle andre har noe jeg vil ha, Noen å være i sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #75 Del Skrevet 24. desember 2011 Fikk inngått kompromiss meg familien, jeg fikk slippe frokost,middag, kirke osv men jeg "har å pelle meg ned dit og åpne gavene". Gruer meg så fælt at jeg har klart å angste på meg spysjuka og et tonn med miniangstanfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 24. desember 2011 #76 Del Skrevet 24. desember 2011 Men det kan du jo.. Du velger vel selv hvor du feirer jul? Jeg bor jo fremdeles hjemme så jeg har ikke så mye valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #77 Del Skrevet 24. desember 2011 Var litt i tvil om hvor jeg skulle legge denne for juleforumet dreier seg først og fremst om det positive omkring jula. Jeg kjenner at jeg skal være så glad når jula er over. Hos meg går det først og fremst på økonomi og manglende familie. Jeg bruker penger på de få jeg har å kjøpe til. Ikke dyrt og flott, men gode gaver. Selv får jeg 2 stykker. Et år fikk jeg ingen. Jeg har ikke ork til å pynte så mye til jul. Ei økonomi til å kjøpe tre eller noe ekstra. Jeg tilbringer jula alene. Ingen nær familie lenger og alle andre er opptatt med sin familiejul. Jeg jobber gladlig i romjula sånn at andre kan få fri. Hadde fint jobbet julaften og 1. og 2. juledag dersom jobben hadde holdt åpent. I år er det av en eller annen merkelig grunn ekstra sårt. Jeg prater om jul med kollegaer og venner. Jeg gir de feedback på sine ting. Holder mest mulig kjeft omkring mitt. Det må da være flere enn meg som har et anstrengt forhold til jula? Samme her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #78 Del Skrevet 24. desember 2011 Jeg gledet meg for første gang på flere år til denne julen. Men her sitter jeg alene med pandaøyne etter timer med gråt,mens samboer er tre timer unna. Dette var vår første jul sammen,og planen var at vi skulle til hans familie denne julen. Men jeg er gravid, og selvfølgelig akkurat i dag er jeg så kvalm og dårlig at det var fullstendig uaktuelt for meg å greie tre timer kjøring. Samboer sa han ville være her sammen med meg, men jeg insisterte på at han skulle dra av hensyn til familien. Etter en heftig krangel dro han, og her sitter jeg mutt alene. Nærmeste familie og venner er 200 mil unna, siden jeg har flyttet til hans hjemsted og kjenner ingen ennå. Jeg fikk "viljen" min, men jaggu er det trist og ensomt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #79 Del Skrevet 24. desember 2011 Skjønner god at det er trist og ensomt. Stusser litt over at samboer dro. Menn burde skjønne at alt vi sier ikke stemmer og i hvertfall når man er gravid. Du kan jo heller ikke skylde på noen siden du insisterte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #80 Del Skrevet 24. desember 2011 Skjønner god at det er trist og ensomt. Stusser litt over at samboer dro. Menn burde skjønne at alt vi sier ikke stemmer og i hvertfall når man er gravid. Du kan jo heller ikke skylde på noen siden du insisterte. Hehe..nei, du har helt rett ;-)... Grunnen til at jeg insisterte på at han skulle dra, var pga at dette sannsynligvis blir hans siste jul på mange år med den familien grunnet ulike årsaker. Jeg vet hvor viktig julen er for han og for hans familie, og ville ikke ødelegge alt pga meg. Bedre at en person har det dårlig, enn at en hel familie har det. Uansett ble alt bare feil nå. Men gjort er gjort, og jeg har ihvertfall lært at det å skulle være "edel" muligens ikke passer for meg :gjeiper: Føler meg grått ferdig for en stund nå, og har vasket av meg den utsmurte mascaraen ;-) Nå har jeg bestemt meg for å lage meg en kopp te og se en god film :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå