Gå til innhold

Brød, ost, kjøttpålegg, majones


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste årene spist ganske usunt, eller spist mye ferdiglaget mat. Har kjøpt mye varm-mat i skolekantinen og middag har jeg laget svært sjeldent. Det har blitt mye mat fra kiosker og lignende. De siste ukene har jeg skjerpet meg litt og har handlet inn "vanlig" mat som brød, kjøttpålegg, majones, syltetøy, ost etc. Har spist god frokost hverdag; fire-fem brødskiver og 0,5 liter vann. Lunsj; 2-3 brødskiver, nøtter etc. Kan finne på å spise brød til middag også, gjerne med kjøttpålegg. Har i hvert fall spist matvarer som andre holder seg unna for å gå ned i vekt. Nå er ikke jeg så kroppsfiksert som person, men jeg veide meg på fjærvekten min i dag; 50,5 kg veide jeg! Har gått ned 4,5 kg de siste 3-4 ukene!

Noen andre som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke noe rart det nei, om man er vant til relativt dårlig mat fra kiosker.

Og om man spiser brødskive i stedet for middag, så betyr det vanligvis at man får i seg mindre kalorier.

Jeg spiser brød hver dag og er fornøyd med det :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste årene spist ganske usunt, eller spist mye ferdiglaget mat. Har kjøpt mye varm-mat i skolekantinen og middag har jeg laget svært sjeldent. Det har blitt mye mat fra kiosker og lignende. De siste ukene har jeg skjerpet meg litt og har handlet inn "vanlig" mat som brød, kjøttpålegg, majones, syltetøy, ost etc. Har spist god frokost hverdag; fire-fem brødskiver og 0,5 liter vann. Lunsj; 2-3 brødskiver, nøtter etc. Kan finne på å spise brød til middag også, gjerne med kjøttpålegg. Har i hvert fall spist matvarer som andre holder seg unna for å gå ned i vekt. Nå er ikke jeg så kroppsfiksert som person, men jeg veide meg på fjærvekten min i dag; 50,5 kg veide jeg! Har gått ned 4,5 kg de siste 3-4 ukene!

Noen andre som har opplevd noe lignende?

Hvor høy er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan spise seg ned i vekt på chips, sjokolade og brus også. Kalori inn/ut gjelder uansett hva en putter i seg. Om jeg synes brød diett høres bra ut? Høres ensidig ut og som andre sier, en brød middag vil inneholde mindre kalorier enn et fullverdig midagsmåltid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har sagt at man trenger å holde seg unna brød for å gå ned i vekt. :) MEn kosten din så fryktelig ensidig ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe rart det nei, om man er vant til relativt dårlig mat fra kiosker.

Og om man spiser brødskive i stedet for middag, så betyr det vanligvis at man får i seg mindre kalorier.

Jeg spiser brød hver dag og er fornøyd med det :)

Ja, brød er godt og jeg skal nok forsette å spise det - knekkebrød syns jeg ikke er noe godt! :)

Hvor høy er du?

166-168 cm.

Man kan spise seg ned i vekt på chips, sjokolade og brus også. Kalori inn/ut gjelder uansett hva en putter i seg. Om jeg synes brød diett høres bra ut? Høres ensidig ut og som andre sier, en brød middag vil inneholde mindre kalorier enn et fullverdig midagsmåltid.

:fnise: jeg har ikke begynt med "brød-diett." Spiser hva jeg vil og det har jeg gjort lenge, men har kuttet ut mye av den usunne maten jeg brukte å spise - men jeg spiser fremdeles like mye som før - derfor jeg ble litt overrasket da jeg oppdaget at jeg hadde gått ned flere kg. Ikke har jeg trent så mye heller - er i eksamensperioden og da blir det mye sitting på lesesal.

Ingen som har sagt at man trenger å holde seg unna brød for å gå ned i vekt. :) MEn kosten din så fryktelig ensidig ut.

Det er mange som slutter å spise brød, eller begynner å spise knekkebrød istedenfor. Nesten ingen kvinner jeg kjenner spiser brød faktisk.

Spiser forresten ikke kun brød hverdag, men de siste ukene har det blitt mye brød ja, med forskjellig pålegg (laks,ost,leverpostei,kaviar, etc)

Lager jo middag når jeg har anledning til det, men har blitt lite av det nå i eksamenstiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis du er 166-168 og du veier nå 50.5 har du for lav BMI, du er undervektig, og må ikke gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er 166-168 og du veier nå 50.5 har du for lav BMI, du er undervektig, og må ikke gå ned i vekt.

Jeg hadde\har ikke planer om å gå ned i vekt. Og for å være helt ærlig, så føler jeg meg ikke undervektig i det hele tatt :) Jeg ser helt normal ut og det ser kanskje ut som om jeg veier mer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk og spise grønnsaker og frukt i løpet av dagen også da :) gjerne et eple/mandarin i mellom måltidene og gjerne brokkoli eller gulerøttter til middagen.

hvis du ikke kan lage vanlig middag fra bunn av ville jeg absolutt snakket med noen som kan vise deg, det er noe du trenger og lære uansett i livet, du kan ikke spise ferdigmat/halvfabrikata hele livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig det er det mulig, så lenge det passer inn i totalen.

Det samme med pasta og ris ;) Alt med moderasjon. Man MÅ ikke eliminere alt fra livet for å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsatt med brødspisinga flere ganger om dagen, og spiser pasta til middag ganske ofte - orker ikke å lage noe annet da jeg bor alene på hybel. Har også vært ganske stresset med tanke på eksamen, men har blitt mye sitting disse ukene. Jeg har ikke veid meg på en stund, men i dag gikk jeg på vekten... Den viser at jeg har gått ned enda en halv kilo. Veier 50 kg nå! Skjønner virkelig ikke hva dette er for noe, jeg spiser haugevis med brød og pasta, men legger ikke på meg :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig det er det mulig, så lenge det passer inn i totalen.

Det samme med pasta og ris ;) Alt med moderasjon. Man MÅ ikke eliminere alt fra livet for å gå ned i vekt.

Sant det du sier, alt med måte. Men nå spiser jeg ganske store mengder med brød, det er så godt :fnise: Brød til frokost, brød til lunsj, pasta til middag, brød til kvelds, og da spiser jeg flere brødskriver til hvert måltid, men jeg varierer pålegget veldig mye - så kosten min er ikke så ensidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød er jo så godt! Spiser selv masse brød hver dag, og vekten er stabil :) Tror det er mye annet man kan spise som er verre enn skiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsatt med brødspisinga flere ganger om dagen, og spiser pasta til middag ganske ofte - orker ikke å lage noe annet da jeg bor alene på hybel. Har også vært ganske stresset med tanke på eksamen, men har blitt mye sitting disse ukene. Jeg har ikke veid meg på en stund, men i dag gikk jeg på vekten... Den viser at jeg har gått ned enda en halv kilo. Veier 50 kg nå! Skjønner virkelig ikke hva dette er for noe, jeg spiser haugevis med brød og pasta, men legger ikke på meg :klo:

:fnise: Lurer på om jeg skal begynne å spise brød igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gidder IKKE å slutte å spise brød hvertfall. Jeg gikk ned 17 kg, og jeg spiste brød hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 20 kg for noen år siden. Knekkebrød til frokost, halvgrov baguett til lunsj, en del brødskiver innimellom og normal sunn middag.

Trente 3-4 dager i uka, gikk en times tur hver dag, aldri alkohol, absolutt aldri sukker (godteri) Eller junkfood. Husker resten av familien satt på lørdagskvelden med smågodt og jeg med en pose epler :P

Tror ikke brød er så farlig egentlig! Har prøvd meg på lavkarbo men vekta stod helt stille, har konkludert med at jeg er en av de som kan spise karbohydrater så lenge det er av den sunne typen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis eneste mål er å gå ned i vekt kan man spise hva man vil, men ikke hvor mye man vil. Selvsagt er det mulig å gå ned i vekt selv om man spiser brød, så lenge man får i seg mindre energi enn man forbruker.

At man kan gå ned i vekt selv om man spiser brød, eller hva som helst annet, betyr imidlertid ikke at dette er sunt. Det står absolutt ikke noe likhetstegn mellom vektnedgang og sunnhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 15 kilo med brødmat og var konstant sulten og sur og ventet på neste måltid. Nå har jeg gått ned 10 kg med et karbohydratredusert kosthold og er superfornøyd. Sjelden/aldri skrubbsulten og blid som en lerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...