Gå til innhold

Hvis jeg feks tar 20 knebøy hver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil dette utgjøre en forskjell på kroppen da?

Skjønner at det har noe å si hva man spiser osv, men sånn hvis man har et greit utgangspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i all verden får du det fra at så lite kan gjøre noen forskjell? Det gir kroppen litt mer mosjon, men jeg tror ikke du vil klare å måle effekten selv om du gikk til et ganske dyrt og avansert laboratorium.

Helsemyndighetene i de fleste vestlite land anbefaler en halvtime aktivitet om dagen som det absolutte minimum. Til denne halvtimen regnes alt som får opp pulsen. Skal du få god kondisjon og kanskje gå ned litt i vekt, så må du opp i en del mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden får du det fra at så lite kan gjøre noen forskjell? Det gir kroppen litt mer mosjon, men jeg tror ikke du vil klare å måle effekten selv om du gikk til et ganske dyrt og avansert laboratorium.

Helsemyndighetene i de fleste vestlite land anbefaler en halvtime aktivitet om dagen som det absolutte minimum. Til denne halvtimen regnes alt som får opp pulsen. Skal du få god kondisjon og kanskje gå ned litt i vekt, så må du opp i en del mer enn det.

Tenkte jo ikke på det som eneste bevegelse en hel dag da.

Bare ved siden av all kondisjonstreningen jeg gjør da vettu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener :)

Når det gjelder fysisk aktivitet, så teller _alt_. Ved å ta knebøy bruker du energi/forbrenner kalorier uansett hvor få knebøy du tar.

Jeg tenker også at det kan ha en positiv effekt for legger/kne/korsrygg på lang sikt, ved at det er forebyggende? Noe særlig til styrke får du jo ikke trent ved å gjøre det på denne måten, men alle monner drar. Om du får til å ta 20 knebøy mens du venter på bussen, så go for it ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 knebøy i løse luften tar jo knapt 10-15 sekunder å gjennomføre. Skal du ha noe effekt må du ihvertfall holde på med en 10 serier med dette. 20 knebøy 10s hvile ganger 10.

Men du blir ikke sterk i lårene med mindre du utfordrer de litt.

feks.

Ev støtt deg til noe i begynnelsen. 20 sånne på hver fot, hver dag tenker jeg blir litt mer spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy er en fantastisk fin øvelse, ikke minst for rumpa.

Men skal du ha effekt må du kjøre så mange repetisjoner at du blir sliten på slutten. Blir det mer enn 15 rep i en serie, må gjøre det tyngre, hvis du er ute etter maks effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som kan utgjøre en forskjell er at hvis du tar tyve knebøy hver dag i et par uker så merker du plutselig hvor utrolig lite og lett det er, og så plutselig tar du tretti og førti og så begynner du med litt flere øvelser og vips har du supersmekre lår! Første gangen jeg tok ordentlig knebøy syntes jeg ti stykk var helt grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man er stillesittende i utgangspunktet er egentlig enhver aktivitet positivt. Bedre med knebøy enn uten.

Ellers er sammenhengende aktiviteter i en times tid veldig gunstig. Mange mennesker som ellers er passive ville hatt det mye bedre med seg selv hvis de ruslet en tur på en time en gang eller to i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et godt spørsmål. De fleste bør jo absolutt kjøre med vekt.

Skal man ha sterke lår må man det. Eller kjøre en-fots.

Jeg trener dog air squats som en del av utholdenhetstrening i tabata-intervaller. Det går det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 knebøy i løse luften tar jo knapt 10-15 sekunder å gjennomføre. Skal du ha noe effekt må du ihvertfall holde på med en 10 serier med dette. 20 knebøy 10s hvile ganger 10.

Men du blir ikke sterk i lårene med mindre du utfordrer de litt.

feks.

Ev støtt deg til noe i begynnelsen. 20 sånne på hver fot, hver dag tenker jeg blir litt mer spennende.

Hjelpes, så jævlig en fots knebøy så ut. Det begjynte neste å svi i lårene da jeg så videoen :omg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man ha sterke lår må man det. Eller kjøre en-fots.

Det kommer vel ann på hvor mye man veier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha sterke lår må man det. Eller kjøre en-fots.

Jeg trener dog air squats som en del av utholdenhetstrening i tabata-intervaller. Det går det også!

Kva er det eigentleg? Eg prøvde å søkje, men fann ikkje noko eg blei klok på. Er air squats det same?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kva er det eigentleg? Eg prøvde å søkje, men fann ikkje noko eg blei klok på. Er air squats det same?

Dog som i:

dog adv (lty, sm o s norr þó)

1 likevel glad og d- vemodig / like all slags mat, d- ikke lutefisk

2 ikke desto mindre, like fullt det var kanskje tilfeldig, men d- ... / det får d- være grenser.

Ikke så lett når man blander sammen norsk og engelsk i samme setning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dog som i:

dog adv (lty, sm o s norr þó)

1 likevel glad og d- vemodig / like all slags mat, d- ikke lutefisk

2 ikke desto mindre, like fullt det var kanskje tilfeldig, men d- ... / det får d- være grenser.

Ikke så lett når man blander sammen norsk og engelsk i samme setning!

A-ha, hahahaha! Eg skjønte ikkje det, eg. Hahaha! Eller kvifor eg kjem til å halde fram med kampen om å halde seg til eitt språk av gangen. Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-ha, hahahaha! Eg skjønte ikkje det, eg. Hahaha! Eller kvifor eg kjem til å halde fram med kampen om å halde seg til eitt språk av gangen. Hihi!

Hundeluftknebøy er jo forsåvidt noe alle hunder burde gjøre daglig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener TS med eller uten vekter egentlig?

Regner med det er uten. Hvem tar seg bryet med å finne frem vekter kun for å ta 20 knebøy? Tror TS tenker at det er situasjoner i dagliglivet der man kjeder seg eller bare står og venter, og at det da er lett å få inn noen knebøy uten vekter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...