Gå til innhold

hvor mye blør du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

har hele livet skjønt at jeg har blødd mer enn gjennomsnittet, men har til nå bare innbilt meg at det bare har vært litt mer.

jeg har hatt mine mooncuper i 5 år, en liten en stor. har alltid brukt den store og den har jeg måtte tømt senest annen hver time, hvis ikke renner det over, derfor har jeg alltid bind i tilleg. når jeg brukte tamponger måtte jeg skifte de største ob'ene hver halvanne time.

men nå har jeg sittet å sett på youtube og alle som nevner hvor mye de blør i mooncupen sier det bare blir litt i bunnen på den selv om de bare tømmer den 2 ganger i døgnet....

blør virkelig folk flest lite?

blør virkelig jeg mye? :klo:

hvor mye blør du?

hvor lenge varer din blødende periode?

jeg blør i ca 12 dager, men dette har jeg hvertfall fått med meg at er endel over normalen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du blør SÅ MYE i 12 dager bør du gå til lege. Det høres ikke normalt ut i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

har hele livet skjønt at jeg har blødd mer enn gjennomsnittet, men har til nå bare innbilt meg at det bare har vært litt mer.

jeg har hatt mine mooncuper i 5 år, en liten en stor. har alltid brukt den store og den har jeg måtte tømt senest annen hver time, hvis ikke renner det over, derfor har jeg alltid bind i tilleg. når jeg brukte tamponger måtte jeg skifte de største ob'ene hver halvanne time.

men nå har jeg sittet å sett på youtube og alle som nevner hvor mye de blør i mooncupen sier det bare blir litt i bunnen på den selv om de bare tømmer den 2 ganger i døgnet....

blør virkelig folk flest lite?

blør virkelig jeg mye? :klo:

hvor mye blør du?

hvor lenge varer din blødende periode?

jeg blør i ca 12 dager, men dette har jeg hvertfall fått med meg at er endel over normalen.

Jeg blør alt for mye, det renner omtrent konstant de første 2-3 dagene. Deretter stopper det heldigvis relativt fort. Jeg har også stusset over at folk snakker om at de bare blør et par spiseskjeer. Er visst da som er normalen da. Men det er til liten trøst for oss andre. Jeg får ikke inn mooncupen, så jeg får ikke målt akkurat. Men ville nok fylt en del sånne i løpet av perioden. Misunner virkelig de som kan gå med bare bind.

Skrevet

Dette høres veldig mye ut ja! Jeg blør i 4-5 dager, bruker den røde tampongen og trenger ikke å skifte oftere enn hver 6.-8. time.

Skrevet

Før jeg begynte på p-piller blødde jeg ganske mye i nesten en hel uke, men aldri på langt nær så mye som deg. Jeg har aldri hørt om noen som blør i 12 dager før, og så mye som du blør så vil jeg tro du har jernmangel? :klo:

Går du på p-piller? Har du nevnt dette for legen din noen gang? Jeg tror egentlig ikke det er en legesak, jeg tviler på at det er noe farlig, men det var såpass mye at jeg ville nevnt det, tror jeg.

Skrevet

Hvis du blør SÅ MYE i 12 dager bør du gå til lege. Det høres ikke normalt ut i det hele tatt.

når jeg fikk mensen for 25 år siden, drog vi(jeg og mamma) til legen, selv om jeg blor et lite hakk mer enn mamma gjorde sa legen det ikke var noe som var galt, hadde bare litt kraftigere mensturasjon enn kvinner flest. har jo ikke tenkt på å ta det opp med legen etter dette, for han var rolig som at alt var normalt. venninnen min som blødde mer ennmeg derimot måtte begynne på p-piller i 3.klasse(vi var tidlige ute begge to). har heller aldri hatt noe som helst plager som besviming, pms, kvalme, bare litt kramper av og til på mine yngre dager.

men jeg vil gjerne vite hvor mye som er normalt...?(blandt kg-brukere)

Skrevet

Jeg blør alt for mye, det renner omtrent konstant de første 2-3 dagene. Deretter stopper det heldigvis relativt fort. Jeg har også stusset over at folk snakker om at de bare blør et par spiseskjeer. Er visst da som er normalen da. Men det er til liten trøst for oss andre. Jeg får ikke inn mooncupen, så jeg får ikke målt akkurat. Men ville nok fylt en del sånne i løpet av perioden. Misunner virkelig de som kan gå med bare bind.

godt å høre jeg ikke er helt alene! :klemmer: jeg klarer akkurat å presse mooncupen inn, men må streve litt for å poppe den klar, å få den ut er VONDT, litt trangere enn hva som er praktisk... :tristbla:

Før jeg begynte på p-piller blødde jeg ganske mye i nesten en hel uke, men aldri på langt nær så mye som deg. Jeg har aldri hørt om noen som blør i 12 dager før, og så mye som du blør så vil jeg tro du har jernmangel? :klo:

Går du på p-piller? Har du nevnt dette for legen din noen gang? Jeg tror egentlig ikke det er en legesak, jeg tviler på at det er noe farlig, men det var såpass mye at jeg ville nevnt det, tror jeg.

har ikke jernmangel, skjekker det fra tid til annen da det plutselig skjer at kvinnene i min familie får det, men jeg begynner jo å dra på åra, å det har ikke vært et problem enda hvertfall.

Skrevet

aldri gått på p-piller heller forresten. :)

Skrevet

blør bare så kraftig de første 5-6 dagene, etter det kan jeg tømme mooncupen ca hver 4. time og de 2 siste dagene holder det å bare skifte bind 3-4 ganger.

Skrevet

Hvordan har du bare levd med å ha mensen nesten halve måndeden i 25 år? Det ville jo ikke vært noe problem å regulere det med p-piller.

• Liker 1
Skrevet (endret)

slettet

Endret av Eatme
Skrevet

Hvordan har du bare levd med å ha mensen nesten halve måndeden i 25 år? Det ville jo ikke vært noe problem å regulere det med p-piller.

jeg har ikke regelmessig mens, så har bare 4 ganger i året til vanlig, men har ingen kontroll på når den kommer. har pcos.

Skrevet

å p-piller har jeg aldri vurdert siden det aldri har vært sjans for å bli gravid.

Skrevet

Jeg bruker ob + bind/truseinnlegg. De første 2 dagene må jeg skifte ob hver andre time. Dag 3 til 4 bytter jeg ob hver 4-5 time,og dag 5 er siste dagen der det kun kommer bittelitt rød/svart usj greier, så er det ferdig for denne gang. Når jeg er på pillen, blør jeg mer regelmessig over alle 5 dagene.

Skrevet

Litt ekkelt spørsmål, men hvordan er det å gå rundt med full kopp? Hører man det skvulper, eller er den lydtett? :sjenert:

Skrevet

Oi 12 dager? :overrasket:

Jeg blødde veldig mye, og det varte gjerne i 7-8 dager, ble satt på p piller av legen min i 1 klasse på VGS, da roet det seg, nå blør jeg kun 4 dager maks 5, men det er som regel litt rester. :)

12 dager var fryktelig mye synes jeg :sjenert:

Skrevet (endret)

Jeg prøvde den minste mooncupen, som ble anbefalt til meg, men den ble alt for liten de første dagene. Det var i alle fall bare å glemme å bruke den om natta. Jeg har bytta til den største nå, og den er vanligvis ikke nok gjennom de første nettene, men etter det går det bra. Jeg blør ganske mye de første dagene, og tømmer den i alle fall med 1 1/2 times mellomrom da. Etter det blør jeg bare koppen halvfull mellom hver gang jeg tømmer den, som er en til to ganger om dagen. Det var først etter at jeg begynte med menskopp at jeg skjønte jeg blør mer enn det som er vanlig.

Jeg blør forøvrig mye mindre når jeg går på hormonell prevensjon, da blir ikke koppen i nærheten av halvfull på tolv timer.

Endret av chikako
  • Liker 1
Skrevet

Litt ekkelt spørsmål, men hvordan er det å gå rundt med full kopp? Hører man det skvulper, eller er den lydtett? :sjenert:

hehehe :fnise: nei hører ikke det skvulper.

jeg tror skjeden lydisolerer ganske godt!

Skrevet

Det eneste problemet når koppen er veldig full kommer når man skal ta den ut. Da må man passe på så man ikke søler. Ellers kan den verken høres, ses eller kjennes hos meg, i alle fall.

Skrevet

Jeg blør veldig lite. Blør i 3-4 dager, og trenger ikke mer enn 2 bind per dag de første dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...