Gå til innhold

Får dere gaver av dyrene deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke så¨mye som en liten marsipangris engang! :snurt: Pusina mi er bare "skal ha, skal ha!" Hun hater å gå i butikker, og å bestille noe på nett er alt for mye jobb sier hun.. Hun mener hun i seg selv er verdens største :gave:, og at jeg bør være fornøyd med det. Selv får hun av meg (en liten leke og tørrfisksnacks), av nabokatten (litt forskjellig hvert år), en hest hun kjenner, og litt fra ymse familiemedlemmer. Så det er noen som har det... :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finurlig

Hunden til mamma er eksepsjonelt flink til å finne småting vi både ønsker oss og trenger, som vi ikke tenker på å kjøpe selv. :fnise: Kattene har egentlig alltid også vært sånn.

Hunden pleier å få gaver av oss også da :) Har ikke pønsket ut hva det blir i år, men i fjor fikk hun sånn stilig hundeseng i rotting :jepp:

Ja det er helt tydelig at dyr har en sjette sans. De forutser ekstremvær, varsler epilepsi, og vite hva vi egentlig trenger til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er helt EKSTREMT flink til å forutse hva mannen min IKKE kommer til å kjøpe til meg! Så da går hun og kjøper det selv, tar pennen i labben og skriver "til mamma fra vofsen din"....:fnise:

Hunden min har faktisk ønskeliste også! I fjor var vi veldig enige om at hun ønsket seg det fine kobbelet i brunt og rosa....:plystre:

:lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nuppdupp

ja, naboens spade, et saueskalle, frossent brød, en klem etter å ha vært ute i skogen, en dusj . mye spennende. hovedgaven er som regel naboens spade. det oser stolthet når hun gir meg spaden. litt av en fangst den der ;)

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ikke så¨mye som en liten marsipangris engang! :snurt: Pusina mi er bare "skal ha, skal ha!" Hun hater å gå i butikker, og å bestille noe på nett er alt for mye jobb sier hun.. Hun mener hun i seg selv er verdens største :gave:, og at jeg bør være fornøyd med det. Selv får hun av meg (en liten leke og tørrfisksnacks), av nabokatten (litt forskjellig hvert år), en hest hun kjenner, og litt fra ymse familiemedlemmer. Så det er noen som har det... :roll:

Det er forskjell på folk og katter ja....

Mine tre er alltid i det særdeles spandable hjørnet rundt juletider.

I fjor var det spinnkaldt på våre kanter (noe som egentlig var koselig for en "borteboende østlending"), og det var de tre ikke vant til, så det dukket opp en skikkelig vinterjakke og Topaz-støvler til "mor" under treet.

Det var "bare" oss 4 i julen, så det var veldig kos at de hadde tatt i litt godt :rodmer:

- nettet har de tre ingen problemer med å bruke, ikke 365Privat-kortet til "mor" heller...

Gutta har jo "tom pung" så der er det ikke så mye som en 5-øring å hente.... :fnise:

Din lille Pusine er (i følge de 3) hjertelig velkommen til å lære.

Det er såå lett og enkelt, men greit å være tre:

- lile "Frøkewn Fryd" kommer med all verdens forslag om hva "mor" skal få.

- min funksjonshemmede hjertevenn sensurerer forslagene en smule (men han er lett å "overtale" siden han ikke klarer å se alle detaljer på skjermen.... deriblandt alt som kommer i tillegg til den oppgitte pris.... små tall og bokstaver, mva, ekspedisjonsgebyr, frakt, toll osv. er ugreie å se...)

- min sorte gentleman står for bestillingen, med sin konsentrasjon, skarpe blikk og sine små tær er han det perfekte valg som "tastatur-operatør".

Strømper, kattenes favoritt-parfyme, angorasokker (som er deilige å leke med), små smykker (gjerne Thomas Sabo charms med..... katt ! :skratte: )

- og sammen legger vi en liten gavedonasjon til vår frivillige organisasjon (som gutta kan takke for sine liv). Vi gir den gaven med ydmyket og stor glede.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada :) får fra både julenissen og pus.

også fra søster, bror, mamma, pappa og pus :D (en pakke fra alle sammen)

(en gang fikk jeg fra meg selv også, da mamma sikkert var så godt igang med å hilse fra hele familien at hun følte mitt navn måtte være med og xD)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, katten vår (eller mamma og pappas) gir meg gave hvert eneste år. Og jeg gir selvsagt en liten gave tilbake. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får gaver av katten hvert år :) Han handler til hele familien faktisk!

jeg synes det er så søtt når pappa har handlet gave til oss fra katten, og holder labben hans rundt pennen for å skrive på kortet :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på folk og katter ja....

Mine tre er alltid i det særdeles spandable hjørnet rundt juletider.

I fjor var det spinnkaldt på våre kanter (noe som egentlig var koselig for en "borteboende østlending"), og det var de tre ikke vant til, så det dukket opp en skikkelig vinterjakke og Topaz-støvler til "mor" under treet.

Det var "bare" oss 4 i julen, så det var veldig kos at de hadde tatt i litt godt :rodmer:

- nettet har de tre ingen problemer med å bruke, ikke 365Privat-kortet til "mor" heller...

Gutta har jo "tom pung" så der er det ikke så mye som en 5-øring å hente.... :fnise:

Din lille Pusine er (i følge de 3) hjertelig velkommen til å lære.

Det er såå lett og enkelt, men greit å være tre:

- lile "Frøkewn Fryd" kommer med all verdens forslag om hva "mor" skal få.

- min funksjonshemmede hjertevenn sensurerer forslagene en smule (men han er lett å "overtale" siden han ikke klarer å se alle detaljer på skjermen.... deriblandt alt som kommer i tillegg til den oppgitte pris.... små tall og bokstaver, mva, ekspedisjonsgebyr, frakt, toll osv. er ugreie å se...)

- min sorte gentleman står for bestillingen, med sin konsentrasjon, skarpe blikk og sine små tær er han det perfekte valg som "tastatur-operatør".

Strømper, kattenes favoritt-parfyme, angorasokker (som er deilige å leke med), små smykker (gjerne Thomas Sabo charms med..... katt ! :skratte: )

- og sammen legger vi en liten gavedonasjon til vår frivillige organisasjon (som gutta kan takke for sine liv). Vi gir den gaven med ydmyket og stor glede.

Lille-pus.. :skratte:

Jeg har nå lest innlegget høyt for Pusina med ekstra kraft på avsnittet der prosessen til dine gavmilde 3 blir forklart, i håp om å få henne på andre tanker. :hallo:

Hun himlet overbærende med øynene over Frøken Fryd, men hun klarte ikke å skjule en svak rødme fra mitt skarpe blikk (skamrødme?). Når jeg kom til sensoren, nikket hun ivrig (meeget fornuftig herre!), men ble på nytt overbærende da det kom fram at det med liten skrift ble forbigått av han. -Ser det ut som jeg har noen synshemming kanskje!? :sjokkbla:

Interessen ble først vekket til fulle da den sorte gentleman ble omtalt. Konsentrasjon, skarpt blikk, små tær.. Hmm... -Ledig på markedet? -Tom pung, sier du? :forvirret: -Jaja, jeg er jo ikke særlig tess på det området lengre selv, om sant skal sies, så.. :sjenert:

Jeg ga henne så en lengre pause til å tygge litt på det hun hadde hørt, men nå hadde jeg fått blod på tann og ville ikke gi meg så lett.

Utpå kvelden lå hun og myste mot meg fra toppen av klorestativet, nyvåknet, døsig og medgjørlig..

-Pusina, liker du klorestativet ditt?

-M-m, tror du jeg hadde ligget her dag ut og dag inn ellers..?

-Det forstår jeg. Det er fint. Men.. det er den fargen (skjærende rød). Passer liksom ikke inn..

-Hva så? Du har vel ikke tenkt å frarøve meg noe av det kjæreste jeg har? Jeg har ligget det inn, jeg har..

-Neida! Jeg bare tenkte.. Om det fikk en annen farge..

-Hvilken? (hun hadde ikke tenkt å røpe at hun er bortimot fargeblind, i fall jeg ikke visste det)

-Kanskje noe gråbrunt..? Mykt altså! Kjempemykt og godt! Samme stativet, bare en litt annen farge.

Jeg kunne se resignasjonen smyge seg på.. Og i det hun reiste seg, ristet lett på kroppen, snudde seg og veltet seg ned i en annen stilling, forsto jeg at slaget var vunnet! :biggrin:

Så nå leter vi etter pelspledd, fleecepledd med høy mykhetsgrad i riktig farge, og så er det å trekke om (litt av en jobb, så det hender seg jeg lurer på hvem som egentlig vant :klo: ).

Men nå er vi iallefall i gang (føler jeg), og jeg kjenner allerede et par ideer til komme snikende, så hvem vet hva som kommer til å ligge under (det imaginære) juletreet vårt i år.. ;)

Sender en godklem til dine 3 (og deg) fra oss her med tusen takk for nyttig lærdom! :helen:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusekatten min var ute og handlet en bok til meg. (så posen og omrisset)

Hun har dessuten blitt flink med internett og har handlet et kjempefint smykke til meg også. Som jeg har ønsket meg :)

Godjenten min :rodmer:

Endret av UnderCover
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...