Gå til innhold

Spiser mer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt på 1000 kcal i et par mnd. Tok et oppgjør med meg selv for en mnd siden, om at jeg MÅTTE spise mer. Ligger nå på rundt 1500 kcal, skal opp 2-3 kg. Veide meg i dag, og jeg har gått ned enda en kg! Hvorfor det? Trener 2 ganger i uken, kondisjon og styrke. Jeg må legg på meg, da jeg har bmi på 18,7 og er rett og slett beinete, spesielt i overkroppen. Hva kan jeg gjøre? Spiser både brød, ost, vanlig husmannskost osv. Og hvor raskt kan jeg gå opp i vekt? Er julaften et realistisk mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok gått opp enda flere kalorier, hvertfall om målet er å legge på seg. Når jeg spiser 1500 kcal, så står vekta mi stille (med mindre jeg trener). Da spiser jeg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

er du seriøs ts? kan du virkelig ikke fatte hvorfor du går ned?

:klo: jeg trodde det var allmennkunnskap i voksen alder, at man visste at man går ned om man spiser for lite kalorier i forhold til det man forbruker/ forbrenner, og at man går opp om man spiser mer kalorier enn man forbruker.......

så- siden du spiser 1500 kcal om dagen, noe som er veldig lite- så tror jeg kanskje muligens mest sannsynlig at du kanskje bør spise litt mer?

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg går mer ned når jeg i gjennomsnitt har spist 500 kcal mer hver dag i godt over én mnd, når jeg tidligere kun har spist 1000 kcal. Derfor jeg spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg går mer ned når jeg i gjennomsnitt har spist 500 kcal mer hver dag i godt over én mnd, når jeg tidligere kun har spist 1000 kcal. Derfor jeg spør.

fordi når du lever på 1000 kcal så tror kroppen din det er sultkatastrofe i landet her, så den sparer på alt den får av mat!

og den bruker energien bare til det nødvendigste i kroppen din- som at hjerte slår og hjernen tenker og sånt. det som blir nedprioritert er at bla. a at hår og negler vokser.

når du øker matinntaket så setter forbrenningen igang igjen- den fungerte nemlig ikke særlig bra med mindre inntak.

du vil nok mest sannsynlig ramle litt mer ned i vekt en liten stund til- selvom du spiser bortimot 2000 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei skjønner. Når kan jeg forvente å gå opp i vekt igjen? Er 154 cm høy og veier 44 kg. Og hvor mange kcal bør jeg ligge på om dagen? 2000 kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Okei skjønner. Når kan jeg forvente å gå opp i vekt igjen? Er 154 cm høy og veier 44 kg. Og hvor mange kcal bør jeg ligge på om dagen? 2000 kcal?

det kommer jo veldig ann på hvor aktiv hverdag du har da, og alle har veldig forskjellig forbrenning! min er superdålig, og jeg legger på meg om jeg spiser mer enn 1200 om dagen!men det er unormalt da!

prøv deg frem med mellom 2000-2300!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du telle kalorier? Spis til du ikke klarer mer, hvil, spis igjen.

Enig.

Ev "Train, eat, sleep, repeat".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...