Gå til innhold

Ikea-vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen flere her som er eier av en ikea-vekt? Jeg kjøpte min i fjor, den er ganske liten og var heller ikke så dyr. Den vet jeg ikke om den viser rett vekt, jeg tviler egentlig på det. Er det andre som har erfaringer med den vekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiller det noen rolle om den viser feil vekt da? Du skal vel ikke selge ting du veier på den?

Det viktigste er uansett å se tendensen. Er vekten på vei opp eller ned. Nøyaktig vekt ned til grammet har jo ingen nytte uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en rund fra IKEA. Den viser riktig.

Den jeg har er firkanta da, så da har vi nok ikke samme vekt.

Kan du ikke sjekke om den er kalibrert riktig, med å veie noe du vet hva veier?

Skal prøve på det :) Har du tips på hva jeg kan veie?

Spiller det noen rolle om den viser feil vekt da? Du skal vel ikke selge ting du veier på den?

Det viktigste er uansett å se tendensen. Er vekten på vei opp eller ned. Nøyaktig vekt ned til grammet har jo ingen nytte uansett.

Nei, men jeg har veid meg på dyrere og mer avansete badevekter og de viser at jeg veier 3-4 kg mer enn den ikea-vekten viser. Det er jo veldig stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du burde ha spesifisert at det er en badevekt du snakket om. Jeg trodde det var en kjøkkenvekt, og fikk dette ansiktet når jeg leste setningen "Nei, men jeg har veid meg på dyrere og mer avanserte ....." :overrasket:

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du burde ha spesifisert at det er en badevekt du snakket om. Jeg trodde det var en kjøkkenvekt, og fikk dette ansiktet når jeg leste setningen "Nei, men jeg har veid meg på dyrere og mer avanserte ....." :overrasket:

:fnise:

Nei, men jeg har veid meg på dyrere og mer avansete badevekter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du burde ha spesifisert at det er en badevekt du snakket om. Jeg trodde det var en kjøkkenvekt, og fikk dette ansiktet når jeg leste setningen "Nei, men jeg har veid meg på dyrere og mer avanserte ....." :overrasket:

:fnise:

hehe, nå snakkes det primært om kroppsvekt og trening her inne, så var vel kanskje ingen stor bombe at hun siktet til badevekta :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nå snakkes det primært om kroppsvekt og trening her inne, så var vel kanskje ingen stor bombe at hun siktet til badevekta :) :)

sant nok, men hun nevte jo ikke hva vekta skulle brukes til. Det finnes da mange som bruker kjøkkenvekta til å veie hvor mye mat de skal ha til dietten sin? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant nok, men hun nevte jo ikke hva vekta skulle brukes til. Det finnes da mange som bruker kjøkkenvekta til å veie hvor mye mat de skal ha til dietten sin? :)

Holder med deg der, men da er det egentlig "mat og drikke" som er rette stedet for kjøkkenvekta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve på det :) Har du tips på hva jeg kan veie?

Nei, men jeg har veid meg på dyrere og mer avansete badevekter og de viser at jeg veier 3-4 kg mer enn den ikea-vekten viser. Det er jo veldig stor forskjell.

Hvis du har en vektskive på 20 eller 25kg så er jo det ganske lett å finne ut om det stemmer eller ikke.

Alternativt kan jo du bruke vann. 1 liter vann veier 1 kg. Fyll 10 liter i en bøtte og prøv.

Det er sånn med fjærvekter at den egentlig bare er helt riktig på en viss vekt. Ved for lav vekt kan den gi feil utslag, og ved for høy vekt vil den gi feil utslag.

Det er ikke sikkert de andre mer avanserte badevektene nødvendigvis er noe bedre eller mer nøyaktig.

Uansett spiller det ingen rolle om du veier 3-4kg mer et sted, så lenge du alltid veier deg på den samme vekten. Hva du veier spiller vel forsåvidt ingen rolle heller med mindre du skal veies inn til konkurranse?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 62 kg på vekten min hjemme. Den er sånn fjærvekt(?), ikke digital.

På mormors digitale vekt veier jeg kanskje 3 kg mer.

Jeg tror på min :fnise: Blir alltid deppa av å veie meg på mormor sin, selv om jeg ikke er overvektig. Vekten er viktig ja :sjenert:

P.S Husk å dobbeltsjekke at pilen faktisk står på null når du går på. Av og til forskyver den seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...