Gjest Joanna Skrevet 13. desember 2003 #1 Del Skrevet 13. desember 2003 Hva trenger lille sønn til han skal begynne i barnehagen? Har laget liste: -fóret parkdress/vinterdress -vintersko -varme/vanntette votter, luer og sokker -mer ullundertøy (+ strømpebukser) -2 ekstra klesskift som kan ligge i bhg -matboks Hva har jeg glemt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2003 #2 Del Skrevet 13. desember 2003 Gjerne cherroxsko er greit å ha, på dager da det regner, og i tilfelle skoene skulle bli våte. Ellers så har du vel alt klart. Bare husk at barna leker mye ute, i all slags vær så masse skift er nødvendig. Og utedressen bør være vannavstøtende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Joanna Skrevet 13. desember 2003 #3 Del Skrevet 13. desember 2003 Tenker på en Reima Tech (?) parkedress med uttagbart fór til 759 kr... Vanntett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 13. desember 2003 #4 Del Skrevet 13. desember 2003 Kjøp impregnering på sportsbutikken, og den bli skikkelig vanntett. Vil ikke anbefale Cherrox til barn under 2, kanskje 3, men nå vet ikke jeg hvor gammelt ditt er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 13. desember 2003 #5 Del Skrevet 13. desember 2003 Gode tøfler er kjempeviktig! Sandaler kan da være like godt som vanlige tøfler, de har skikkelige såler og sitter ofte bedre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Joanna Skrevet 13. desember 2003 #6 Del Skrevet 13. desember 2003 Sønnen min vil være ca. 11 mnd når han starter i bhg. Han går ikke alene enda, men går langs sofa og bord. :blunke: Impregnering var lurt. Notert. Og tøfler! Takk, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2003 #7 Del Skrevet 13. desember 2003 Hadde lagt til ull/fleesgenser og bukse. Greit å ha under dressen når det er kaldt. Jeg kler heller av en genser og bukse og tar ull/flees under dressen. Har du ikke en helt vanntett dress må du ha regntøy også. Da er det veldig greit med ull/flees. Er ikke så lett å bevege seg i dress med regntøy utenpå. Elise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2003 #8 Del Skrevet 13. desember 2003 En ting til. Veldig greit med en sydvest. Elise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 13. desember 2003 #9 Del Skrevet 13. desember 2003 Og husk å merke alle klær og sko med navn på barnet! Ellers forsvinner de fortere enn du kan si kake...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. desember 2003 #10 Del Skrevet 13. desember 2003 - og ikke bare selve matboksen, men navn på lokket også, og alle sokker, ikke bare den ene i paret, og alle votter og luer og ikke minst strømpebukser..... og tydelig navn i sko er viktig.... de fleste er flinke til å sette navn i dressen, men den klarer vi som regel å huske. Det er verre når alle har blå strømpebukser fra H&M.... Ha gjerne en ekstra dress i barnehagen også, vips har ungen plumpa eller lekt under takrenna eller fått en bøtte med vann i hodet, og da er dumt å måtte gå inn fordi man ikke har ekstra dress... Reimatec er de absolutt beste dressene.... Husk ullbukse......Sklisokker er minst like bra som tøfler eller sandaler til innebruk. Husk navn på vogn, vognsele, vognposer og vogntepper, smokker bleiepakker, salver osv.... Så flott at du lager en sånn huskeliste tråd! Klem Tex, (småbarnsped) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2003 #11 Del Skrevet 13. desember 2003 Vil ikke anbefale Cherrox til barn under 2, kanskje 3, men nå vet ikke jeg hvor gammelt ditt er. Hvorfor ikke? Jeg har hatt Cherrox siden de var små, og er fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 13. desember 2003 #12 Del Skrevet 13. desember 2003 Ho mener sikkert at Cherrox ikke er så bra til små barn fordi de ikke gir nok støtte til foten, men det gir ikke vanlige gummistøvler heller. Selv har jeg også brukt Cherrox til jenta siden ho var liten og jeg synes det er et must. Vinterskoene bør dessuten være vanntette/vannavvisende, f.eks. Gore-Tex, fordi det er lett å bli våt på beina om vinteren selv om det ikke regner. Er det snø på bakken fester dette seg på skoen, og når det smelter blir barnet våt på beina. Har vært rundt i mange barnehager, og jeg har opplevd både tidt og ofte at barna blir våte på beina selv om det ikke regner og er vått ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2003 #13 Del Skrevet 13. desember 2003 Se link til barnehageboken: http://www.barnehageboken.com/tips/klaerhuskeliste.htm Denne får en utdelt i de fleste barnehager (noe nyttig og mye reklame). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 13. desember 2003 #14 Del Skrevet 13. desember 2003 Fikk et tips om at sko med GoreTex ikke må tørkes i tørkeskap o.l. Altså ikke tørkes utenifra. Å lufttørke dem eller blåse luft nedi dem med sånn skotørkermaskindings (hva heter det da?) er greit. Dette fordi de kan kjennes tørre ut, men så sitter det masse fukt i selve skoen; bare foret er tørt. Og da fryser barnet på beina, da. Cherrox er et fint alternatv til støvler når det er sølete og litt kaldt ute, men cherrox blir visstnok et veldig kaldt alternativ når det er mange minus ute. Om de ikke går all verden, så skaff slike tykke vanntette fotsokker istedet for å tvinge på dem sko. Så får barnet mer glede av å være ute, når h*n ikke trenger å kjempe mot skoene hele tiden når h*n krabber rundt. Tøfler. Vil anbefale sandaler da disse ikke blir så tette som tøfler. Mer luft til foten. Er det småbarnsavdeling, så anbefaler jeg antisklisokker. To grunner. En: de tråkker på hverandre. Noen kryper mens andre går. De har stort sett ikke peil på hvor de andre er, og det blir mange såre fingre. To: å bare gå i sko hele dagen, hvor bra er det for fotens utvikling? Å gå rett på gulvet i bare antiskli er nok det beste alternativet til barføtt - om gulvet på bhg er varmt nok til det! Vi har nettopp fått varmekabler - veldig deilig :D Dessuten forsvinner det meste av slike barneføtter i løpet av dager likevel. På enkelte har vi gitt oppe tøfler/sandaler. Det er så spennende med slike reimer og glidelås og spenner nemlig! Morsomt å åpne, men på går de ikke igjen Som Tex sier: Merk alt! Er så lei av like klær og foreldre som gang på gang ignorerer våre oppfordringer til å merke tøyet. Også kommer de da: 'Denne er ikke vår'. Neivel, hvilken er din da? Værsågod og velg, vi har fjorten like strømpebukser liggende her.. Ullundertøy og ullovertøy (tykkere enn undertøy) er viktig. Altså at man kan ha to lag ull på ungene om kulden ute tilsier det. Votter. Skaff votter med langt skaft. Og de må være myke til en slik liten pjokk, så han greier å holde på ting. Og ikke for tykke. De små har ikke nok kraft i fingrene til å bekjempe vottens vilje til å være helt rett når de skal gripe rundt spaden el.l. Jeg har funnet mitt favorittpar foruten svindyre Reima, men ha glemt hva de heter. Kan sjekke på mandag. Og få personalet til å skjønne (om de ikke allerede gjør) at vottene sitter bedre om de kommer på før dressen. Litt pes om de må av iløpet av uteturen, men strengt tatt så trenger de ikke det. Hva barna selv gjør er noe ganske annet. Men sitter de innenfor dressen er de vanskeligere å få av selv og.. Anbefaler at du kjøper en lett dress. ReimaTec er jo det - ser du har sikta deg inn på den. Bevernylondresser med teddyfor er så tunge! Får vondt i magen hver gang jeg må kle på de små en slik en. De strever og strever. Og er dressen lett, kan du kjøpe den litt for stor - kanskje er den passe neste høst og? Kan brettes opp Kjøp inn et par ekstra meter med strikk! Sånn strikk med knappehull til å feste på foten av dressen og under skoa. Kjøp et par ekstra knapper og ha liggende og. Er ikke strikken der, så ender dress og regnbukse oppunder kneet, og da hjelper ikke ullundertøyet en døyt. Tror det var alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. desember 2003 #15 Del Skrevet 13. desember 2003 Cherrox finnes ned i str 18 og kan brukes av alle når det er mellom +10 og -3 grader. Er det kaldere enn -3 vil barnet fryse på beina dersom h*n er ute noe særlig lengre enn 20 minutter. I slaps og sølevær er votter med fleeceför og gummiovertrekk det beste. Gore Tex bør ikke tørkes i tørkeskap, det er riktig. Cherrox kan vaskes i maskin på 40 grader, men det tar veldig lang tid å få dem tørre igjen uten skotørker. Putt med fordel bevernylondressen i tørketrommelen, og bruk ikke skyllemiddel på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 13. desember 2003 #16 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg har hørt at de ikke anbefaler Cherrox til barn, fordi de er kalde, men den "viktigste" årsaken er vel kanskje er at de er så glatte, og det kan kan frata barn som ikke er helt "stødig" enda, gleden ved å være ute selv om det er glatt. Så det er veldig viktig med sko med ordentlig "tak". (Vi vet da selv hvor ekkelt det er med glatte sko, så hvorfor utsette barna våre for det?) Dette er bare hva jeg har hørt fra andre, så helt 100% sikker skal jeg ikke være (tar alt for god fisk jeg) *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå