Gå til innhold

Ulovlig salg av røyk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått bekreftet mange ganger at en kiosk i nærområdet selger røyk og snus til barn langt under 18 år. (Helt nede i 13 års-alderen). Hvem kan jeg kontakte? Og kan jeg foreslå at noen sender en "prøvelse" til kiosken, og blir tatt på fersken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Politiet?

Er ikke de opptatte med andre ting? Eller? Tenkte egentlig at de ikke hadde ansvaret for noe sånn?

Skrevet

Jeg hadde ringt politiet :)

I helga ringte jeg til politiet og klaga på en gutt på moped uten lys og skilt :fnise:

De setter stor pris på at vi tar oss tid til å si ifra :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ringt politiet :)

I helga ringte jeg til politiet og klaga på en gutt på moped uten lys og skilt :fnise:

De setter stor pris på at vi tar oss tid til å si ifra :)

Da gjør jeg det :) Takk! :)

Skrevet

Null problem! Si ifra når du har ringt dem da ;)

Skrevet

Ring politiet om du vil melde noen som bryter lovverket, men husk å ringe lokalt politikontor, og ikke nødnummer:P

• Liker 1
Skrevet

Ring politiet om du vil melde noen som bryter lovverket, men husk å ringe lokalt politikontor, og ikke nødnummer:P

Selvfølgelig :)

Skrevet

Måtte bare si det, for en venninne av meg snakket med meg på tlf når hun og mannen var ute og kjørte mot hytta. Etter å ha hørt henne skjelle i fem minutter om en trailer de lå bak uten reg. skilt, ba jeg henne ringe politiet istedet for å frese...

Et kvarter senere ringte hun meg tilbake og var ilter. De hadde vist ikke satt så enormt pris på at hun ringte 112 pga dette. :P

Skrevet

Det glemte jeg å si, ja! Selvfølgelig skal man ikke ringe 112 :fnise:

• 1 måned senere...
Skrevet

Det er næringsmiddeltilsynet som har stikkprøver på legitimasjons-sjekk i dagligvarebutikker, regner med det er det samme for kiosker. Du kan kontakte dem og si fra at du har sett det mange ganger, så kan det hende de tar en stikkprøve i samarbeid med Juvente og gir kiosken en reprimande av noe slag, samt en eller annen form for bot eller lignende.

Skrevet

Ring 02800! Felles nr for hele landet, men man kommer til nærmeste lensmannskontor som har vakt.

• Liker 1
Skrevet

Måtte bare si det, for en venninne av meg snakket med meg på tlf når hun og mannen var ute og kjørte mot hytta. Etter å ha hørt henne skjelle i fem minutter om en trailer de lå bak uten reg. skilt, ba jeg henne ringe politiet istedet for å frese...

Et kvarter senere ringte hun meg tilbake og var ilter. De hadde vist ikke satt så enormt pris på at hun ringte 112 pga dette. :P

Hvor dum kan man bli? :skratte:

Best å pugge 02800!

Skrevet

Jeg husker venner av meg handla på en sånn kiosk da vi var yngre. Tror de kjøpte røyken fra Polen eller noe, for det var uforståelig skrift på pakken. Kosta vel 40,- for en 20-pakning tror jeg. Nå er kiosken nedlagt, og det har nok sine grunner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...