Gå til innhold

Er Taffelost "trygt" ?


LindaM

Anbefalte innlegg

lurer på om noen av dere vet om Tine sin Taffelost ( den i skiver, med tomat) er å regne som en trygg ost for gravide?

Vet at dette med oster er litt omdiskutert, men jeg har valgt å holde meg unna upasteuriserte oster + pasteurisert fetaost bare for sikkerheltsskyld.

Finner ikke noe info om taffelosten. På pakken står det: halvfast smelteost.

Ble usikker siden det stod "halvfast"

Jeg har spist en del av den, siden jeg regnet med at den var trygg, men plutselig kom jeg på å lese på pakken. Og da ble jeg plutselig usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å ha lest et sted at smelteost er greit! Jeg har i alle fall spist en god del av den så langt, og har ingen intensjoner om å slutte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også spist av taffelost denne uka. Leste på pakka og slo meg til ro med at den måtte være trygg. Husker ikke om det sto pasturisert, eller om det sto det med hvitost, men nok til at jeg der og da bedømte det til å være trygt.

Har heller ikke kommet over noe på nettet som tilsier at jeg ikke kan spise den. Kjente jeg ble litt nervøs nå..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner også med at den er trygg. Det står ingenting om den er pasteurisert.. Men det er kanskje påbudt å merke osten dersom den ikke er det? Det var dette med "halvfast" som gjorde meg usikker.. Ville bare høre her inne tilfelle noen visste noe mer. Går alltids an å sende en mail til tine og spørre evt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk og pris! Holdt pusten en stund nå jeg. Har fått sikkelig dilla på taffelosten.

MEN lenger opp ble det nevnt at TS holdt seg unna Fetaosten. Kan man eller kan man ikke spise den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...