Gå til innhold

gaver fra europris - billig skvip?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

de har mye på europris som jeg ikke ville gitt bort i gave, for å si det sånn... Det skal selvsagt sies at de har noe fint der også, men jeg synes det meste kanskje ikke er fint nok til å gi bort i gave... Men folk har forskjellige formeninger om sånt. Noen synes det er greit å gi bort ting fordi de synes at det ser ok ut, og at det er billig, mens andre legger litt mer i hver gave der det viktigste ikke er å finne noe som er billigst mulig. Jeg tilhører nok sistnevnte. Men for all del, du får ta, i fine ting på europris også. Jeg og sambo kjøpte senest for tre dager siden en utrolig fin skål der, pluss en hel del annet, men jeg ville kanskje ikke gitt noe av det bort i julegave...

Så da er det meningen å imponere andre med gaver man gir dem?

Det er ikke et poeng at det er ting som er praktisk og pent og som de trenger, men det må være dyrt og skikkelig impressive, lizm..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil si det samme her som jeg sa i Ikea-tråden. Hvis folk ikke er fornøyd med de gavene folk faktisk bruker av pengene sine på å gi dem, så trenger de ikke få noen gaver.Siden da er de utakknemlige og ikke rent lite grådig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen synes det er greit å gi bort ting fordi de synes at det ser ok ut, og at det er billig, mens andre legger litt mer i hver gave der det viktigste ikke er å finne noe som er billigst mulig. Jeg tilhører nok sistnevnte.

det er nettopp dette jeg er redd for at hun skal tenke.. jeg hadde ikke lyst til å kjøpe denne til henne fordi den var billig og fra europris, men fordi jeg syntes den var fin, og hennes stil. jeg så jo ikke prisen før jeg kom bort å så på esken...

dessuten er jeg slik du nevner her selv. jeg gikk ikke på europris for å kjøpe billige gaver, jeg skulle ha noe der inne selv, da jeg så disse ved en tilfeldighet. jeg kjøper ting med omtanke og fordi jeg mener det kan passe/glede mottageren, uavhengig av prisen....

i fjor kjøpte jeg enkeltgaver til flere tusen kroner, ikke fordi det skulle være store og dyre gaver, men fordi de gavene jeg da kjøpte var det jeg mente passet mottageren best, så jeg kjøper ikke det jeg mener er Ok til en billig pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke å kritisere at du ikke hadde søkt opp Ikea-tråden ;) Jeg mente bare å tipse deg, for i den tråden er de fleste, meg selv inkludert, skjønt enige om at Ikeagaver er bra. Det samme mener jeg om EP, så lenge man kjøper noe som passer til mottakeren, og det høres det jo ut som telysestakene gjør. Du får heller se det som en bonus for deg selv at prisen var hyggelig :fnise:

ikke tatt som kritikk heller. :) ja, tror nesten at det blir til at jeg kjøper de altså, de var så fine, og jeg tror nok til og med jeg tar med et sett til meg selv også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de har mye fint på Eurorpis, men mye som jeg ikke liker også. Nisser og poselensdukker f.eks.. Men hadde noen gitt meg et av de deilige langhårede saueskinnene de har innimellom, hadde jeg blitt kjempeglad! Og te-lysholdere har de også mange fine av.

Mine fineste te-lysestaker er forresten fra Nille. :)

Har du funnet den perfekte gaven så synes jeg du skal kjøpe den. Da spiller det ingen rolle hvor du har kjøpt den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de har mye fint på Eurorpis, men mye som jeg ikke liker også. Nisser og poselensdukker f.eks.. Men hadde noen gitt meg et av de deilige langhårede saueskinnene de har innimellom, hadde jeg blitt kjempeglad! Og te-lysholdere har de også mange fine av.

Mine fineste te-lysestaker er forresten fra Nille. :)

Har du funnet den perfekte gaven så synes jeg du skal kjøpe den. Da spiller det ingen rolle hvor du har kjøpt den.

tusen takk for svar! :)

ja, de har mye som jeg liker også, og selvfølgelig en del jeg ikke er så fan av. :fnise:

men jeg tror nok at det blir til at jeg kjøper de. de var jo veldig fine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge man har sånn cirka styring på mottakers smak og ikke kjøper ting som faller fra hverandre eller helt åpenbart er ræl, ser jeg ikke problemet med å kjøpe noe på Europris.

Men jeg har feks fått ett veggur derifra, som riktignok SÅ pent ut, men som aldri har fungert. Derfor ville nok neppe jeg kjøpt noe på Europris selv, med mindre det var snakk om noe telysestaker eller bokser til å gi bort kaker i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man har sånn cirka styring på mottakers smak og ikke kjøper ting som faller fra hverandre eller helt åpenbart er ræl, ser jeg ikke problemet med å kjøpe noe på Europris.

Men jeg har feks fått ett veggur derifra, som riktignok SÅ pent ut, men som aldri har fungert. Derfor ville nok neppe jeg kjøpt noe på Europris selv, med mindre det var snakk om noe telysestaker eller bokser til å gi bort kaker i.

hehe, jeg har ei klokke fra europris selv som lever sitt eget liv. :fnise:

men jeg har en del andre ting derfra som fungere bra, og er pene. så jeg har ingen problemer med europris selv. :) tror jeg bare kjøper de jeg. :) kanskje jeg skulle pakket de inn anderledes/i en finere eske, så det blir litt mer fancy?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke det gjør noe om gaven kommer fra Europris, så lenge du synes den er fin og passer til den som skal få den.

Jeg tilhører de som ikke kan bruke flere hundrelapper på hver enkelt gave.

Jeg har kjøpt julegaver både på -nille og europris, men jeg har alltid tenkt at det må passe til mottaker.

Ofte prøver jeg å lage hjemmelagde gaver, men det er ikke alltid jeg får tid til det.

Hvis mottaker ikke liker at gaven kommer fra disse butikkene, er det vel deres tap synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europris er vel greit nok. Jeg lager en del presanger selv hvis materialer er kjøpt på Europris. Garn, lerret, maling, pensler, strikkepinner, nåler osv.; fordi det er rimelig. Pallevarer trenger ikke være ræl eller skvip bare fordi det ikke er kostbart. Det har vel Rema 1000 bevist. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europris er vel greit nok. Jeg lager en del presanger selv hvis materialer er kjøpt på Europris. Garn, lerret, maling, pensler, strikkepinner, nåler osv.; fordi det er rimelig. Pallevarer trenger ikke være ræl eller skvip bare fordi det ikke er kostbart. Det har vel Rema 1000 bevist. :skratte:

takk for svar!

ja, materialer som garn, maling og strikkepinner ville jeg jo ikke tvilt på å kjøpe derfra om det er av like god kvalitet, ingen ser jo hvor garnet feks er fra. :gjeiper: men på disse eskene er det jo merket med et merke som sikkert er europris merke, dermed ganske lett gjenkjennlig. (på samme måte som jula sitt billigmerke menuett feks).

men jeg tenkte jeg kunne pakke det i en annen type eske, kanskje med noe silkepapir eller noe oppi, for å gjøre litt mer ut av det..

noen som kanskje kunne hatt noen tips til hvordan jeg kunne pakket det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være litt snobbete med gaver, men aldri med tanke på pris eller butikk det er kjøpt i. Heller med tanke på tanken bak..

Feks er hjemmelagde gaver veldig kult, men når jeg år etter år gir dyre gaver til en venninnes barn og hun gir meg et lys med en påsmelta serviett til pynt, og farger og motiv ikke engang er min smak (vi kjenner hverandre godt) da dukker gavesnobben i meg opp.

Eller om jeg ser noen har kjøpt adventspynt på tilbud på Nille, får litt sånn ”Du rasket med deg det billigste du så, ja”-følelse. Men ikke knyttet til Nille eller Europris generelt.

En av de tøffeste julegavene jeg fikk noengang var en stor pakke fra søstra mi, stappfull i bakeustyr og bakeformer – alt fra Europris. Satte enormt stor pris på det!

Så om du finner noe du tror passer til noen og du har lyst... så kjør på, samme hva butikk og prislapp. :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du da heller velge å kjøe den dyre varianten, bare fordi den er kjøpt på et "finere" sted? Vi snakker om en ting som koster halve prisen på europris og dobbelt pris på et annet sted. Selvfølgelig velger man da å kjøpe den på europris, noe annet ville vært helt vanvittig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke på det som "dumt" å få en gave fra europris. (Bare det er kvalitet over gaven, og ikke noe, som du sier, billig skvip.

Ironisk nok, i går var i geburdag hos en tante og hun fikk i gave bla. to par kvalitetssokker som jeg fant på europris. (Trysil sokken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på det som "dumt" å få en gave fra europris. (Bare det er kvalitet over gaven, og ikke noe, som du sier, billig skvip.

Ironisk nok, i går var i geburdag hos en tante og hun fikk i gave bla. to par kvalitetssokker som jeg fant på europris. (Trysil sokken)

takker for svar.

den er nok ikke noe kjent merkevare, men den virket like solid som den andre jeg så i dag. og det er jo en telysholder, så det er jo ikke noe som kan slutte å fungere i den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har veldig mange fine te-lys/kubbelys holdere. Mest glad i kubbelys jeg da. De store stakene er flotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Røyskatt*

Jeg har fortsatt telys-holderen min som er kjøpt på Nille, og som var julegave til meg for 12 år siden. Ting en syns er fine, er fine. Det betyr ingenting hvor de kommer fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe imot å verken gi gaver eller få gaver fra europris, nille osv :) hvis noen blir sure fordi du var 'gjerrig' og ikke kjøpte en dyr julegave til dem, så får du bare rett og slett ikke gi dem julegave neste år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan rynke på nesa over rådyre ting! Det beviste jeg i bryllupet mitt. Er hyggelig å få gaver, men kjære deg tante Olge, en råstygg og dyr krystallvase med en seilbåt på? *grøss* Holdt på å få sjokk når jeg byttet den og så at den kostet over 700kr.

Uansett! Europrisgaver = HURRA dersom det er noe jeg trenger, ønsker meg, vil like eller passer min smak. For tre år siden når vi kjøpte hus og skulle begynne julefeiring, så kjøpte vi nesten all juletrepynten der, de har råfine julekuler <3

Så, prislappen betyr ikke noe, da betyr tanken mye mer. Heller er par ullsokker enn en dyr vase vi ikke liker eller har plass til, for å si det sånn. Kjøp lysestaken, du! :)

Endret av Ildra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg overhode ikke om hvor gaven er kjøpt eller hva den koster. Jeg har fått billig "rask" som jeg har elsket, og dyre ting hvor jeg i mitt stille sinn har sukket over at de har svidd av så mye på noe jeg ikke likte... Det er da mye viktigere å finne noe som passer til den enkelte person. En telysholder hadde havnet bakerst i skapet hos meg, men ikke fordi den evt var kjøpt på Europris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...