mia77 Skrevet 21. november 2011 Forfatter #21 Skrevet 21. november 2011 Ta en prat med politiet ihvertfall? Forklar problemet, ta med ALT!!! Alt fra kjempebråk midt på natta, sønn som knuste inngangspartiet deres og truet med å drepe dere, datter som sparker i døra deres til stadighet, og gjentatte beskyldninger fra utleier over. Ta også med at utleier truer med å komme og se om dere har lyset på, og forklar hvor ufattelig ødeleggende det er å leve slik. Spør dem om råd, om det er noe dere kan gjøre, både for å få slutt på bråket hennes, men også for å sikre dere at de ikke trekker det enda hakket videre. Gi klar beskjed til politiet om at du bekymrer deg for hva hun kan finne på nå. Siden dere allerede er blitt drapstruet!! (roper han gjentatte ganger "jeg skal drepe dere", samtidig som han bryter seg inn i deres hjem, er så definitivt en drapstrussel) Du sier dere ikke har økonomi til å flytte, samtidig vet du at dere ikke kan fortsette å leve slik. Du vet også at dersom dere fortsetter og dette ikke endrer seg, så ødelegger det forholdet mellom deg og din samboer. Dere må gjøre NOE, hvis dere ønsker å ta vare på vett, forstand og forhold. Ja du har rett! Skal stikke innom på politihuset og spørre om å få snakke med noen, så får man se hva dem sier, tanken har streifet meg tidligere, men samtidig så føler jeg at det hele høres så utrolig ut at jeg er litt redd jeg skal bli sett på som "hysterisk" og ikke bli tatt på alvor... Men skal gjøre det og se hva dem sier..
Bachata Skrevet 21. november 2011 #22 Skrevet 21. november 2011 Ja du har rett! Skal stikke innom på politihuset og spørre om å få snakke med noen, så får man se hva dem sier, tanken har streifet meg tidligere, men samtidig så føler jeg at det hele høres så utrolig ut at jeg er litt redd jeg skal bli sett på som "hysterisk" og ikke bli tatt på alvor... Men skal gjøre det og se hva dem sier.. Du har eks antall mailer til å bekrefte hennes bråk, og du har en politianmeldelse skrevet av din huseier og politiet fra sønnens innbrudd, ha du ikke? Du har også din utleiers støtte på hva som foregår, så jeg ville dratt til politiet og lagt det frem som en ren bekymringsmelding for hva som kan komme, med tanke på hva som har vært til nå. Om ikke annet, så vil de være forberedt og vite at dette er en reell problemstilling dersom hun på et senere tidspunkt faktisk eskalerer og gjør noe enda mer radikalt. Også kanskje det er greit å ta en alvorsprat deg og sambon? Si ifra at dere må stå SAMMEN om dette, at du sliter med at han lister seg rundt og lar deg "ta kampen" alene. Er han enig med nabodama? Siden han føyer seg?
mia77 Skrevet 21. november 2011 Forfatter #23 Skrevet 21. november 2011 (endret) Du har eks antall mailer til å bekrefte hennes bråk, og du har en politianmeldelse skrevet av din huseier og politiet fra sønnens innbrudd, ha du ikke? Du har også din utleiers støtte på hva som foregår, så jeg ville dratt til politiet og lagt det frem som en ren bekymringsmelding for hva som kan komme, med tanke på hva som har vært til nå. Om ikke annet, så vil de være forberedt og vite at dette er en reell problemstilling dersom hun på et senere tidspunkt faktisk eskalerer og gjør noe enda mer radikalt. Også kanskje det er greit å ta en alvorsprat deg og sambon? Si ifra at dere må stå SAMMEN om dette, at du sliter med at han lister seg rundt og lar deg "ta kampen" alene. Er han enig med nabodama? Siden han føyer seg? Ja jeg har en haug med eposter fra min huseier om hennes klager, for hun klager til sin huseier, som sender det videre til min huseier, som igjen tar kontakt med meg... Ja den saken ang dørknusingen til sønnen er vel ikke ferdig behandlet enda heller, så den ligger nok på politihuset hos dem, ja min huseier sier at han støtter oss, så da får jeg ta det for god fisk, han har også skrevet det i epost, så det vil bare se merkelig ut om han ikke støttet oss plutselig.. Joda jeg er enig med deg, om ikke annet så er dem forberedt på hva som evt kan skje i fremtiden, eller at noe kan skje, for å si det slik.. Når det gjelder meg og samboeren vil jeg ikke virke klagete, men du kan tro at jeg har tatt dette opp med han, han ble slik da døren ble knust inn her også, gikk på tå hele tiden, sa til meg at "vi trenger ikke gjøre det verre" osv.. Men så slapp det taket etter en stund, og ting ble rolig, helt til denne runden også er det på igjen, og jeg har som sagt tatt praten med han 200 ganger eller noe slikt, jeg har prøvd på en god måte, på en streng måte, forståelsesfull, sinna, jeg har prøvd det meste, og han sier at jeg ikke er alene, han støtter meg og oss, og han vil gjerne støtte meg og oss, men han vet ikke hvorfor han gjør slik, og uansett hvordan jeg stiller spørsmålet eller hva jeg sier får jeg svaret "jeg vet ikke" -så akkurat det er litt umulig, men nå siste gangen "sprakk jeg litt" og da skulle han prøve så godt han kunne å endre på dette, så vil det da vise seg fremover.. Han støtter henne ikke, han kan ikke fordra denne damen over oss, men han er redd eller noe, jeg er ikke sikker, men jeg tror han er redd for at hvis vi ikke går på nåler, så kommer NOE til å skje... Og som jeg har sagt til, det er ikke i min natur å leve slik, det har aldri skjedd, og kommer aldri til å skje, så da har vi et problem her, og som han sier, det er han som har et problem, ikke vi, og han skal prøve fikse det med seg sjøl.. Han er en fantastisk snill mann og alt slikt, ingenting med det, jeg tror bare han er overnervøs av seg... Endret 21. november 2011 av mia77
Bachata Skrevet 21. november 2011 #24 Skrevet 21. november 2011 skjønner jo at man blir skremt, det ville vel hvem som helst blitt egentlig. Desto større grunn til å ta det med politiet, kanskje han skal være med deg dit? Ta del i det? Og neste gang dattern sparker i døra deres, send inn klage! Din utleier bør være interessert i det han og, det er jo hans eiendom de driver å sparker og kanskje ødelegger på sikt.
Ildra Skrevet 21. november 2011 #25 Skrevet 21. november 2011 Jeg ville politianmeldt damen for trakasering, tror jeg. Og jeg er fandenivoldsk nok til å ha provsert henne heller enn å ha gått på silkesokker. Jeg ville kjørt kjøkkenmaskinen med mandler i fra klokken 22:45 til 22:59, jeg ville glist når jeg gikk forbi henne og hvisket "De vet ikke hvor vi gjemmer oss!" i gledesstrålende toner. Men. Det er nok ikke verdens beste løsning. MEN! Dere trenger IKKE leve på silkesokker. Gale damen har kanskje sin husvert i lomma, men det virker som dere har en ålreit husvert også. Som tror på deres side. Så da kan dere leve et normalt liv, og alle klagene og plagene, ville jeg tatt videre til politiet rett og slett. Der er jo allerede politirapporter på dette naboforholdet i deres favør... At gale damens husvert ser at det er lys på hos dere på kvelden, det er hans problem og beviser ingenting. Dere kan jo bråke når det er mørkt også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå