Gå til innhold

Deprimert og nedbrutt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må bare lufte noen tanker her som jeg ikke kan gjøre til folk. Føler meg så nedbrutt og deprimert for tiden. Kom hjem etter en super tur i utlandet i sommer, med noen ekstra kg på slep. Gutten jeg holdt på med, merket ikke dette engang og jeg ble kjempeglad. Så skjedde det masse på en gang; problemer på jobb, han ble deprimert og kuttet alle ut. Jeg ble også lei meg, og begynte å slanke meg for å føle meg bedre. Og nå sitter jeg her, er undervektig (ikke sykelig), foreldrene mine maser konstant på meg at jeg må spise mer (søsteren min har hatt anorexi på det verste), jeg blir sint på dem pga det og de blir oppgitt. Sluttet å kutte meg for noen mnd siden, men lysten er der fremdeles. Ikke har jeg blitt noe lykkeligere av slankingen heller, føler meg fremdeles stygg, som jeg alltid har gjort. Skal opp i vekt, men klarer liksom ikke å presse i meg mat, selv om jeg spiser normalt nå. Råd til hva jeg kan gjøre? Har vært veldig nedbrutt de siste mnd, og det tar på både når det gjelder sosialt og hverdagslige ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt første råd er at du lufter tankene dine til noen. En venn, et familiemedlem, en psykolog, sammen hvem, bare du snakker med noen. Det er dritvanskelig å gjøre det, men det hjelper. Delt sorg er halv sorg, som de sier.

Akkurat nå ikveld bør du finne på noe som kan lette humøret. Å gå en tur er bra. Bevegelse øker seratonin-produksjonen i kroppen og det påvirker humøret positivt. Mens du er ute og går hør på en sang du liker (eller enda bedre: hør på Tazte Priv eller Kommisjonen, så får du ledd litt!) Å sette seg ned og skrive alt du tenker og føler akkurat nå kan også hjelpe. På den måten får du organisert tankene litt og tristheten blir ikke så overveldende. Ikke sett deg som mål at du skal skrive lange lister med alt som er flott her i verden og alt som er flott med deg, når man er skikkelig deppa kan det fort gjøre ting verre. Bare skriv ned det du tenker og føler akkurat nå, la tankene flyte.

Og hvis alt annet mislykkes så se på videoer av folk som faller på YouTube. Det er mye morsommere enn man tror.

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...