AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #1 Del Skrevet 20. november 2011 Hei, Broren til samboeren min tåler ikke trynet på meg. Han bor heldigvis i en annen by, men det er så ille at han helt oppriktig har prøvd å forlange at jeg skal bo en annen plass om han skal komme på besøk, ellers nekter han å komme. Nå er det slik at vi venter en baby i juni, og jeg aner ikke hvordan jeg skal takle denne situasjonen. Synes synd på samboeren min om broren nekter å ha noe med onkelungen sin å gjøre siden jeg er moren. Samtidig synes jeg det blir svært belastende om jeg må melde meg ut av familielivet å bo andre steder for at broren i det hele tatt skal synes det er greit å ha noe med barnet mitt å gjøre. Utrolig slitsom situasjon, og man skulle jo tro jeg hadde gjort han noe virkelig alvorlig. Mens dette bunner i ulik interesse på en båttur vi har hatt sammen med han og hannes kone. Som jeg har forstått det på samboeren min er broren veldig dominerende, og skal bestemme alt. Dette skjedde ikke på denne turen, noe som endte med høylytt kjefting fra hans side, og at han ba oss ordrett reise til helvette. Noen som har lignende erfaringer, eller råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 20. november 2011 #2 Del Skrevet 20. november 2011 dette høres veldig vanskelig ut. ingen bra følelse å ikke føle seg velkommen av en del av svigerfamilien. Men jeg lurte på om du ellers har et bra forhold med svigerforeldrene dine og kona til svogeren din. Eller har de kanskje valgt hans side? Og hva syns samboeren din om broren sin og situasjonen? Men selvfølgelig lar du deg ikke jage vekk ut av ditt eget hus bare fordi han har lyst å besøke broren sin. Vil han komme på besøk, får han tåle at du er der. Jeg hadde bare prøvd å være den voksne og prøvd å oppføre meg vanlig og vennlig når han er tilstedet selvom han oppfører seg som et lite barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 20. november 2011 #3 Del Skrevet 20. november 2011 Flott at du og partneren din ikke trenger å ha kontakt med en som ikke godtar familieforholdet deres, da! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 20. november 2011 #4 Del Skrevet 20. november 2011 Flott at du og partneren din ikke trenger å ha kontakt med en som ikke godtar familieforholdet deres, da! Helt enig. Hvorfor skal denne mannen inkluderes i deres familie? Det kommer på ingen måte til å skade barnet at at han ikke har ett forhold til dere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lialalokita Skrevet 20. november 2011 #5 Del Skrevet 20. november 2011 Det er vanskelig og smertefull situasjon.Hele familien til min mann hater meg, de ville gi ham penger hvis han dumpet meg.Det gjorde veldig vondt når han fortalte meg det. Men han valgte meg istedet for dem.Når man er forelsket bryr meg seg ikke om andre.Du burde ikke bry deg hva andre mener eller sier.Med tiden kanskje kan broren hans skifte mening.Men nå burde du bare bry deg om din samboer og om deres barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 20. november 2011 #6 Del Skrevet 20. november 2011 ja, men det er ikke så lett som dere skriver det. Jeg vet ingenting om situasjonen til TS men kanskje mannen hennes har et godt forhold til broren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 20. november 2011 #7 Del Skrevet 20. november 2011 dette høres veldig vanskelig ut. ingen bra følelse å ikke føle seg velkommen av en del av svigerfamilien. Men jeg lurte på om du ellers har et bra forhold med svigerforeldrene dine og kona til svogeren din. Eller har de kanskje valgt hans side? Og hva syns samboeren din om broren sin og situasjonen? Men selvfølgelig lar du deg ikke jage vekk ut av ditt eget hus bare fordi han har lyst å besøke broren sin. Vil han komme på besøk, får han tåle at du er der. Jeg hadde bare prøvd å være den voksne og prøvd å oppføre meg vanlig og vennlig når han er tilstedet selvom han oppfører seg som et lite barn. Ja, svigerforeldrene mine og hans andre bror har jeg et godt forhold til. Kona til svogeren min er på sin manns side. Samboeren min har et godt forhold til broren sin, ringes nærmest hver dag. Han synes situasjonen er trasig og sier jeg ikke skal bry meg om broren. Jeg har vært hos svigerforeldrene mine mens broren og hans kone var der, og jeg ble behandlet som jeg rett og slett var usynlig av de to. Jeg fortsår ikke hvordan det går ant å mislike noen så sterkt pga at jeg og samboeren min fant på ting vi også ville på denne båtturen. Den som må betale prisen for dette er meg, og ikke samboeren min, mellom dem ble alt fort som før, dette er 1,5 år siden. Så jeg må si, jeg aner ikke hvordan broren blir å reagere når han får vite at jeg er gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #8 Del Skrevet 20. november 2011 Flott at du og partneren din ikke trenger å ha kontakt med en som ikke godtar familieforholdet deres, da! Samboeren min har god kontakt med broren sin. Så er usikker hvordan det blir med broren og barnet, siden han ikke vil se meg. Fikk jeg bestemme, vil jeg ikke at barnet mitt skal ha noe med han å gjøre slik han oppfører seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #9 Del Skrevet 20. november 2011 ja, men det er ikke så lett som dere skriver det. Jeg vet ingenting om situasjonen til TS men kanskje mannen hennes har et godt forhold til broren. Ja de har et godt forhold. Men bor heldigvis ikke i samme by. Må nok ta meg en ny prat med samboeren min for å vite hva han tenker om denne situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #10 Del Skrevet 20. november 2011 Det er vanskelig og smertefull situasjon.Hele familien til min mann hater meg, de ville gi ham penger hvis han dumpet meg.Det gjorde veldig vondt når han fortalte meg det. Men han valgte meg istedet for dem.Når man er forelsket bryr meg seg ikke om andre.Du burde ikke bry deg hva andre mener eller sier.Med tiden kanskje kan broren hans skifte mening.Men nå burde du bare bry deg om din samboer og om deres barn. Huff, følere virkelig med deg. Er sur på meg selv som har brukt så mye energi på dette. Men har mannen din kontakt med familien sin likevel? Samboeren min har god kontakt med broren sin. Men synes det blir feil om jeg må bo hos naboen for at broren skal ville ha noe med barnet å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 20. november 2011 #11 Del Skrevet 20. november 2011 Hvorfor i allverden hater han deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosette Skrevet 20. november 2011 #12 Del Skrevet 20. november 2011 Huff, følere virkelig med deg. Er sur på meg selv som har brukt så mye energi på dette. Men har mannen din kontakt med familien sin likevel? Samboeren min har god kontakt med broren sin. Men synes det blir feil om jeg må bo hos naboen for at broren skal ville ha noe med barnet å gjøre. Du skal ihvertfall ikke forlate hjemmet ditt for at denne svogeren skal komme på besøk. Kommer han på besøk, så er han gjest i deres hjem, og har å oppføre seg deretter. Jeg blir litt nysgjerrig på hva det er konkret som har skjedd her. Hva har blitt sagt og gjort for å generere dette hatet? Han høres ikke helt god ut, men kanskje det er flere sider ved saken som vi ikke vet om? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apophis Skrevet 20. november 2011 #13 Del Skrevet 20. november 2011 Så jeg må si, jeg aner ikke hvordan broren blir å reagere når han får vite at jeg er gravid. Om han blir furten og faktisk hater deg kun fordi dere ikkje gjorde hva han ville på båtturen (han kan umulig være riktig skrudd sammen om han hater deg pga det, herlighet for ein fyr) og forlanger at du skal forlate din egen heim for at han skal besøke broren sin, så ville det ikkje forundre meg om han vil forlange at du skal forlate huset og la han + kjerringa komme på besøk for å dilledulle med barnet deres. Ikkje faen om du skal forlate ditt eget hus for hans skyld, om samboeren din vil møte bror sin så får de gjøre det utenfor huset. Her er det nok på tide med ein samtale med samboer om hva som skal gjøres, for det går ikkje an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Sinnataggen* Skrevet 21. november 2011 #14 Del Skrevet 21. november 2011 Dette er nok ingen god ting å føle på. Hva skjedde på turen? Høres ut som det ligger noe mer bak enn den bagatellisere forklaringen i første innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #15 Del Skrevet 21. november 2011 Du skal ihvertfall ikke forlate hjemmet ditt for at denne svogeren skal komme på besøk. Kommer han på besøk, så er han gjest i deres hjem, og har å oppføre seg deretter. Jeg blir litt nysgjerrig på hva det er konkret som har skjedd her. Hva har blitt sagt og gjort for å generere dette hatet? Han høres ikke helt god ut, men kanskje det er flere sider ved saken som vi ikke vet om? Det er nok vanskelig av meg å gi deg en objektiv forklaring av saken siden jeg står midt oppi den. Etter å bli utkjeftet og bedd om å reise til helvette etter båtturen hjemme hos broren, reagerte jeg med at her ville ikke jeg være, så vi tok inn på hotell. Jeg var rystet over sinneutbruddet hannes. Har forstådd i ettertid at det er vel pga sinne sitt at resten av familien bare dilter etter han enn å stå han imot, for å nettopp sleppe slike situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #16 Del Skrevet 21. november 2011 Dette er nok ingen god ting å føle på. Hva skjedde på turen? Høres ut som det ligger noe mer bak enn den bagatellisere forklaringen i første innlegg. Er akkurat derfor jeg ikke forstår hva han holder på med. På turen ville de gjøre en ting og de noe annet, slik at vi var ikke sammen hele turen men slittet lag for å gjøre dette. Jeg ante noe ikke var helt som det skal være når broren sa da vi kom på båten at nå har dere en halvtime til å gjøre som dere selv vil... Uansett er det ikke hvorfor han hater meg som er problemet nå, men hvordan håndtere dette nå som jeg snart blir moren til hans onkelunge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #17 Del Skrevet 21. november 2011 Er akkurat derfor jeg ikke forstår hva han holder på med. På turen ville de gjøre en ting og de noe annet, slik at vi var ikke sammen hele turen men slittet lag for å gjøre dette. Jeg ante noe ikke var helt som det skal være når broren sa da vi kom på båten at nå har dere en halvtime til å gjøre som dere selv vil... Uansett er det ikke hvorfor han hater meg som er problemet nå, men hvordan håndtere dette nå som jeg snart blir moren til hans onkelunge. Ble noen skrivefeil ser jeg på forrige innlegg... *på turen ville de gjøre en ting og vi noe annet slik at vi var ikke sammen hele turen men splittet lag for å gjøre dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 21. november 2011 #18 Del Skrevet 21. november 2011 Er akkurat derfor jeg ikke forstår hva han holder på med. På turen ville de gjøre en ting og de noe annet, slik at vi var ikke sammen hele turen men slittet lag for å gjøre dette. Jeg ante noe ikke var helt som det skal være når broren sa da vi kom på båten at nå har dere en halvtime til å gjøre som dere selv vil... Uansett er det ikke hvorfor han hater meg som er problemet nå, men hvordan håndtere dette nå som jeg snart blir moren til hans onkelunge. Si at broren er velkommen når han blir blid igjen. Og at han skylder deg en blomsterbukett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #19 Del Skrevet 21. november 2011 Si at broren er velkommen hjem til samboeren din OG deg, la det skinne gjennom at du ikke lar deg jage vekk fra ditt eget hjem. Denne oppførselen virker helt merkelig, så jeg synes du og samboeren din skal stå sammen her. Dvs at han ikke skal treffe broren sin alene bare for å tekkes ham ved anledninger der det er naturlig at også du er med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 21. november 2011 #20 Del Skrevet 21. november 2011 Hvorfor kan ikke samboeren din heller besøke broren med barnet? Jeg ville ikke latt fyren komme inn i mitt hus, før en veldig oppriktig unnskyldning var på plass. Og hva sier egentlig samboeren din? Dette er jo egentlig ikke ditt problem. Det er han som må ta tak her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå