Gå til innhold

"Kan ikke vi kose litt?"

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Hei!

Til dere menn, og til dere som har samboer/ ektemann: Hvis mannen er opptatt med et eller annet (data, tv, lesing, jobbing osv), og dere kommer og klenger litt og spør om han vil kose litt. Hva gjør han da? Slipper det han har i hendene, eller sier at det må vente? Og hvordan opplever dere disse svarene? Her er det slik at han aldri slipper det han har i hendene, og jeg kjenner at det sårer meg litt. Hva synes dere om det? Overreagerer jeg? Poenget er ikke at jeg nødvendigvis vil at han skal "ofre seg", men jeg har av og til så lyst på kos. Så må jeg innrømme at jeg føler meg av litt liten betydning av og til.

Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typen min slipper alltid det han har i hendene med mindre det er fotballkamp med ManU :fnise: Da sier han "Hallo!? Det er kamp!?" som om jeg skulle vært dum. Men så fort den er ferdig minner han meg på at jeg spurte han om det tidligere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er midt i noe(for eksempel et spill) så gjør han seg ferdig først. Dette fordi han spiller mot andre over nettet, og da blir det litt dumt å bare forlate spillet. Er det ting som KAN avbrytes, som om han leser en bok så legger han som regel fra seg boka, noen ganger så leser han ferdig kapitelet han driver på. Men han kommer alltid og koser når han er ferdig :) Og da er jeg fornøyd. Hender jeg blir litt lei av å vente, men blir ikke såra. Jeg er jo sånn selv, kan synes det er litt plagsomt å bli avbrutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om å jobbe med forholdet, noe begge må ta like stort ansvar for, og det innebærer selvfølgelig også det å gi respons på kjærtegn og hint. Om ikke hver gang, så i hvertfall i en grad at det ikke føles som en direkte avviselse. Han du bor sammen med jobber IKKE med sitt forhold, og du bør snarest ta dette opp med ham, før det går for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om å jobbe med forholdet, noe begge må ta like stort ansvar for, og det innebærer selvfølgelig også det å gi respons på kjærtegn og hint. Om ikke hver gang, så i hvertfall i en grad at det ikke føles som en direkte avviselse. Han du bor sammen med jobber IKKE med sitt forhold, og du bør snarest ta dette opp med ham, før det går for langt.

Jeg er nok dessverre litt enig i det, men jeg aner ikke hvordan jeg skal ta dette opp atter en gang. For han mener det begrenser hans frihet som menneske hvis han må slippe det har har i hendene for at jeg plutselig får et behov for et eller annet. Jeg har til nå ikke funnet en god måte å få han til å forstå på, så jeg tar veldig gjerne mot tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok dessverre litt enig i det, men jeg aner ikke hvordan jeg skal ta dette opp atter en gang. For han mener det begrenser hans frihet som menneske hvis han må slippe det har har i hendene for at jeg plutselig får et behov for et eller annet. Jeg har til nå ikke funnet en god måte å få han til å forstå på, så jeg tar veldig gjerne mot tips.

At det begrenser hans frihet som menneske at du hinter om litt kos...? Hmm, da mener jeg i så fall det må vurderes og veies opp HVA han faktisk har i hendene, hvor viktig det er, og i hvor stor forstyrrende grad han må forskyve på eller droppe dette.

Er det snakk om dataspill, playstation osv er det i så fall bare tragisk, for slike ting kan jo tas opp igjen senere. Er det jobb blir det jo snakk om hvor dramatisk det er å evt ta en pause eller bare flytte litt på tida...

Noen nevner fotballkamp, og det er selvsagt en sak som foregår der og da, så om man da ikke har en PVR-dekoder eller annen opptaks/forskyvningsmulighet kan jeg til en viss grad skjønne den (hadde jeg vært interessert i fotball da, noe jeg slett ikke er, hehe...).

Det er bare å si det akkurat slik du mener. At du føler han vier deg for lite oppmerksomhet, at du blir såret av dette i en grad at det er på vei til å gå ut over forholdet. Og at du mener det er på tide han tar seg tid til å pleie forholdet deres, OM han fremdeles er interessert i at dette skal fortsette, stabilt, kjærlig, trygt og godt.

For dèt er nemlig hele poenget her, at den ene begynner å føle at den andre har mistet interessen, gløden. Og skjønner han ikke alvoret må du nesten bare sette hardt mot hardt og la ham fatte at du KAN finne på å gå om han ikke er villig til å diskutere og samarbeide med deg om en løsning på disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herre***... du er jo ikke en liten unge?? Vent til han er ferdig og be om 'kos' etterpå. Jesus.

Såså, det ER faktisk ikke så rart hun reagerer, hvis fyren sitter klistra til skjermen og spiller et patetisk dataspill konstant og hver gang hun ønsker å finne på noe som likner på ekteskaps/samboer-aktiviteter en gang i blant.

Spill og data er jo pokker meg i ferd med å ta helt over i de tusen hjem, og hvor barnslig går det egentlig an å bli spør nå jeg? Slikt er etter mitt syn noe som hører gutterommet til, og er man ikke kommet lenger i topplokket enn at man drar med seg guttelekene sine inn i seriøse forhold og tror man skal kunne fortsette der man slapp heime hos hu mor, bør man jammen vente til man har blitt voksen nok med å leve med et annet menneske.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre***... du er jo ikke en liten unge?? Vent til han er ferdig og be om 'kos' etterpå. Jesus.

Neida, jeg er ikke en liten unge, og det er helt greit at noen ser slik på det som du. Betyr det at "rådet" ditt er at dette egentlig bare er en bagatell, og at jeg ikke trenger å ta det så personlig? I så fll takker jeg for det! Flere som ser slik på det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg lar han gjøre ferdig det han holder på med først. Om han sitter og surfer etter bil eller ser på hus på nettet, så kan jeg komme å sitte ved siden av han å legge hodet på skuldra hans. Men hvis han holder på med å skrive jobbmail, spiller eller ser fotballkampen, så kan kosen selvfølgelig vente til vi legger oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel lett etter om hvor problemet sitter. Det er ikke sikkert det er kosen det stikker i. Hvordan kommuniserer dere ellers? Synes han du maser for mye? Hva gjør han som gjør at du ikke får snakket med han om andre ting? Har forholdet gått i stå og dere må enten gjøre noe eller gå hver til deres om et år?

Eller så skjønner han ikke hva det betyr for deg. Det er ikke alltid så lett å forklare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...