Gå til innhold

Mette-Marit-doku i kveld!


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun virker ikke direkte smart.

Her bør du nesten forklare hva du bygger din konklusjon på?

Kan ikke være enkelt for en helt vanlig kvinne å komme i en sånn posisjon.

Jeg skjønner hva du mener, men de er faktisk helt vanlige mennesker alle sammen, når det kommer til stykket. Dronning Sonja er ikke av "kongelig blod" hun heller, hva nå det måtte være for noe mystisk...

Jeg synes det virker alt annet enn påtatt

Jeg syns faktisk også at de virker ekte, både MM og hennes gemal. Jeg tror nok at å inneha den jobben der, betyr at de må sette seg skikkelig inn i mye som de kanskje ikke ville ha gjort ellers + det å måtte svare på de samme spørsmålene for tusende gang den dagen; det skal litt til å kunne svare som om det var for første gang, alle gangene.

Replikkene blir avgitt, og som kongelige skuespillere må de levere varene hver gang. Alltid smilende og høflige når de er "på jobb". Det kan helt sikkert holde hardt mange ganger. Jeg hadde ikke egnet meg i den jobben uansett hvor vakker og ven min Prins hadde vært.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Det lurer jeg også på. Var det så kjedelig det jeg skrev? :fnise:

nei, mente at hun aldri kommer til å være et helt normalt menneske med tanke på fortiden. er ikke helt normalt det :gjeiper:

Endret av Nuppdupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bør du nesten forklare hva du bygger din konklusjon på?

Jeg skjønner hva du mener, men de er faktisk helt vanlige mennesker alle sammen, når det kommer til stykket. Dronning Sonja er ikke av "kongelig blod" hun heller, hva nå det måtte være for noe mystisk...

Jeg syns faktisk også at de virker ekte, både MM og hennes gemal. Jeg tror nok at å inneha den jobben der, betyr at de må sette seg skikkelig inn i mye som de kanskje ikke ville ha gjort ellers + det å måtte svare på de samme spørsmålene for tusende gang den dagen; det skal litt til å kunne svare som om det var for første gang, alle gangene.

Replikkene blir avgitt, og som kongelige skuespillere må de levere varene hver gang. Alltid smilende og høflige når de er "på jobb". Det kan helt sikkert holde hardt mange ganger. Jeg hadde ikke egnet meg i den jobben uansett hvor vakker og ven min Prins hadde vært.

Jobb og jobb fru Blom. I 2008 hadde Mette Marit 59 arbeidsdager .. virkelig hard jobb, ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner man ut hvor mange arbeidsdager de enkelte kongelige har? Er enig i at 59 dager er lite.

Ellers ligger det vel til jobben at man "må" velge ett eller flere gode formål å vie ekstra oppmerksomhet. Litt sånn... Ja - Hva ønsker du å være ambasadør for Mette-Marit? Du kan velge mellom HIV/aids, landminer, kreft eller integrering av invandrerkvinner. Om det ikke er så ektefølt til å begynne med blir det jo sikkert det etterhvert som man får mer kunnskap. Uansett syns jeg det er riktig at den type engasjement hører med til jobben som kongelig - de kan gjennom sin posisjon alene gi oppmerksomhet til viktige saker som media ellers ikke ville vært så interessert i.

Dokumentaren, eller portrettet syns jeg for øvrig var litt tannløs. Morsomt å se litt mer av hvordan de lever, men sitter ikke igjen med et inntrykk av Mette-Marit som rokker ved de oppfatningene jeg hadde fra før.

Are-Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb og jobb fru Blom. I 2008 hadde Mette Marit 59 arbeidsdager .. virkelig hard jobb, ja

...og da tror du øyensynlig at hun tøfler rundt på Skaugum med bustehår og benken full av oppvask fordi hun ikke har noe bedre å ta seg til resten av året?

Jeg tror at de fleste dagene er ganske fulle av både mennesker og gjøremål som har med "jobb" å gjøre, selv om hun ikke er ute i offentlighetens lys og representerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og da tror du øyensynlig at hun tøfler rundt på Skaugum med bustehår og benken full av oppvask fordi hun ikke har noe bedre å ta seg til resten av året?

Jeg tror at de fleste dagene er ganske fulle av både mennesker og gjøremål som har med "jobb" å gjøre, selv om hun ikke er ute i offentlighetens lys og representerer.

Ja, forstår at du så gjerne vil ha det sånn, så da kan vi vel si det sånn, da?

Det er da veldig merkelig at kongelige vi gjerne sammenligner oss med har langt flere arbeidsdager. Kronprinsesse Mary hadde feks 96 arbeidsdager det samme året og vår egen Kong Harald hadde 195 dager.

Men de jobbet kanskje ikke mens de hadde fridager slik som du mener at Mette Marit gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumentaren, eller portrettet syns jeg for øvrig var litt tannløs. Morsomt å se litt mer av hvordan de lever, men sitter ikke igjen med et inntrykk av Mette-Marit som rokker ved de oppfatningene jeg hadde fra før.

Enig med deg. Jeg har sett begge programmene, og er verken mer eller mindre imponert over henne enn jeg var tidligere. Det som kanskje imponerer mest er hvor utrolig mye intetsigende svada kronprinsen klarer å lire ut av seg, samtidig som han virker ekstremt dårlig forberedt og uengasjert i enmannsintervjuene der han skal beskrive sin kone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...