Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. november 2011 #61 Del Skrevet 20. november 2011 Tror ikke at noen i denne tråden har bagatellisert voldtekt. vel jeg syns det er bagatellisering å si at ufrivillig farskap faktisk er verre enn voldtekt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #62 Del Skrevet 20. november 2011 vel jeg er blitt 100% arbeidsufør. jeg går konstant i angst hvis jeg er i nærheten av mennesker. stoler ikke litt på noen mennesker overhodet. jeg sikker på at alle mennsesker skal vodta meg til en ver tid, både familie venner og ukjente, har ikke sovet mer en 20 min sammenhengende på 21 år. bryter ut i gråt hvis noen snakker til meg på butikken på en dårlig dag. and the list goes on.... å jeg er en av de som ikke har tatt selvmord(til tross for3-4forsøk). jeg skal ikke komme å påstå at det ikke er like ikke å bli påtvunget farskap, for det kommer jeg aldri til å få vite. men du vet heller ikke hvor vondt det kan være å bli voldtatt, selv om du hadde vert voldtatt selv, på samme måte som at jeg aldri kan forstå de som takler det enda verre enn meg. ingen av delene burde skje. å begge delene vil jeg tro ha potensiale til å være totalødleggende! Ja, de psykiske skadene kan sitte dypt. Men det kan de sannelig gjøre hos begge kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holar Skrevet 20. november 2011 #63 Del Skrevet 20. november 2011 Slett ikke Betty. Jeg tolker at ordet ble brukt for at dere skulle våkne. Tror egentlig vi er ganske enige. Noen som har forslag til et ord vi kan enes om? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 20. november 2011 #64 Del Skrevet 20. november 2011 Du har et poeng. For oss menn føles det som et overgrep når man er (også underforstått) at man ikke skal ha barn. Vi gutta kjenner til mange historier om kvinner som lurer oss, bare bruker oss for å bli gravide. Vi damer kjenner til mange historier hvor gutta har visst damen ikke brukte prevensjon og heller ikke selv tredde kondom på kuken sin og etterpå skrek opp om "å bli lurt" da han fikk nyheten om at han skulle bli pappa. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. november 2011 #65 Del Skrevet 20. november 2011 Slett ikke Betty. Jeg tolker at ordet ble brukt for at dere skulle våkne. Tror egentlig vi er ganske enige. Noen som har forslag til et ord vi kan enes om? Overgrep er vel et dekkende ord? eller svik eller overstyring?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #66 Del Skrevet 20. november 2011 Ja, de psykiske skadene kan sitte dypt. Men det kan de sannelig gjøre hos begge kjønn. det er jeg helt enig i. uten tvil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holar Skrevet 20. november 2011 #67 Del Skrevet 20. november 2011 Lar meg arristere av Betty. Noen har bagatellisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. november 2011 #68 Del Skrevet 20. november 2011 Vi damer kjenner til mange historier hvor gutta har visst damen ikke brukte prevensjon og heller ikke selv tredde kondom på kuken sin og etterpå skrek opp om "å bli lurt" da han fikk nyheten om at han skulle bli pappa. Da blir det noe annet. DA kan de ikke komme å si at de har blitt lurt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2011 #69 Del Skrevet 20. november 2011 Det er det ikke. Det er kanskje like ille men du kan ikke vite om det er verre med mindre du har opplevd begge deler. Du vet ikke noe om hvordan et voldtektsoffer har det, like lite som jeg eller et voldtektsoffer kan vite hvordan du som (tydeligvis?) har blitt lurt har det. Så hvorfor er det da så tydelig at du mener voldtekt er verre enn ufrivillig farskap? Men i voldtekt benyttes ofte fysisk vold. Du kan ikke si at frivillig sex er like ille som vold. Voldtekt er jo VOLD. Voldtekt er like ille som å bli banka opp det. Hvilket jo faktisk er et argument for at voldtekt i realiteten er en oppskrytt forbrytelse. Menn blir betydelig oftere banket opp enn kvinner uten at det blir feministisk rabalder av det. Jeg er enig med deg jeg bare ønsker at du bruker riktig begrep. Nå er det jo veldig tydelig at du i realiteten ønsker å gjøre voldtekt verre enn vold. Men jeg har enda ikke skjønt at det kan være så himla traumatisk å sørge for at man ikke blir ufrivillig sæddonor. Kondom er ikke akkurat et torurinstument. På den annen side er ikke akkurat voldtekt et livslangt torturinstrument. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solch Skrevet 20. november 2011 #70 Del Skrevet 20. november 2011 Har dere ikke tenkt på at et barn kan gi dere masse glede også? Selv om det kanskje ikke er noe dere ikke ønsket dere i utgangspunktet, er det faktisk barnet deres det er snakk om. Hva er så utrolig forferdelig gale med et uskyldig barn? Ikke at jeg forsvarer disse kvinnene som faktisk driver med den slags.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 20. november 2011 #71 Del Skrevet 20. november 2011 Tror ikke det er så mange kvinner som holder på sånn, det er nok for det meste uhell. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #72 Del Skrevet 20. november 2011 ... På den annen side er ikke akkurat voldtekt et livslangt torturinstrument. Leste du ikke siste innlegg på side 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. november 2011 #73 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Så hvorfor er det da så tydelig at du mener voldtekt er verre enn ufrivillig farskap? Hvilket jo faktisk er et argument for at voldtekt i realiteten er en oppskrytt forbrytelse. Menn blir betydelig oftere banket opp enn kvinner uten at det blir feministisk rabalder av det. Nå er det jo veldig tydelig at du i realiteten ønsker å gjøre voldtekt verre enn vold. På den annen side er ikke akkurat voldtekt et livslangt torturinstrument. Gud som du vrir og vender på alt jeg sier. Voldtekt som handling er verre på den måten at noen blir tvunget til sex. En gutt som har blitt lurt ble ikke tvunget til sex. Men det er likevel ille så klart, men på en helt annen måte for det kan ikke sammenlignes. eg har aldri bagatellisert menn som blir banka opp så hvordan du kan tolke at jeg har sagt at voldtekt er verre enn vold skjønner jeg ikke. Er et barn et torturinstrument eller? Skjønner ikke helt hva du mener med torturinstrument. Endret 20. november 2011 av BettyBoop28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 20. november 2011 #74 Del Skrevet 20. november 2011 Slett ikke Betty. Jeg tolker at ordet ble brukt for at dere skulle våkne. Tror egentlig vi er ganske enige. Noen som har forslag til et ord vi kan enes om? Overgrep. Det kan LIKESTILLES med et overgrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 20. november 2011 #75 Del Skrevet 20. november 2011 Vi damer kjenner til mange historier hvor gutta har visst damen ikke brukte prevensjon og heller ikke selv tredde kondom på kuken sin og etterpå skrek opp om "å bli lurt" da han fikk nyheten om at han skulle bli pappa. ... truet med at dersom ikke det ble foretatt abort så skulle far besørge et helvete på jord. Etc. Samtidig fortsetter den "uheldige far" å mase om at han ikke liker å spise karameller med papiret på. Ansvarsfull much. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2011 #76 Del Skrevet 20. november 2011 Tror ikke det er så mange kvinner som holder på sånn, det er nok for det meste uhell. Det finnes nok ingen statistikk på dette da våre styrermakter ikke er intersert i å vite at det finnes i det hele tatt. De burde skammes, et pålurt farskap er et for mye likeledes en voldtekt. Det finnes derimot statstikk på voldtekter i forskjellige former. (Haugevis av statistikk). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2011 #77 Del Skrevet 20. november 2011 Har dere ikke tenkt på at et barn kan gi dere masse glede også? Selv om det kanskje ikke er noe dere ikke ønsket dere i utgangspunktet, er det faktisk barnet deres det er snakk om. Hva er så utrolig forferdelig gale med et uskyldig barn? Ikke at jeg forsvarer disse kvinnene som faktisk driver med den slags.. Det handler ikke om barnet men om menns følelser etter påført ufrivillig farskap,likeledes kvinners følelser etter en voldtekt i nære realsjoner. Begge deler er overgrep og spørsmålet er hvordan det oppleves i ettertid med psykiske plager og økonomiske konsekvenser for den som blir utsatt for overgrepet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 20. november 2011 #78 Del Skrevet 20. november 2011 Det finnes nok ingen statistikk på dette da våre styrermakter ikke er intersert i å vite at det finnes i det hele tatt. De burde skammes, et pålurt farskap er et for mye likeledes en voldtekt. Det finnes derimot statstikk på voldtekter i forskjellige former. (Haugevis av statistikk). Vel, ord mot ord uansett. Fyrer synes jeg ikke synd på, de har fått mange rettigheter som fedre, men færre plikter i de siste ti årene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NN Skrevet 20. november 2011 #79 Del Skrevet 20. november 2011 Det er usmakelig å sammenligne det å ikke ville ta konsekvensene av en frivillig handling med det å bli tvunget til noe så grotesk og krenkende som en voldtekt er. Er ikke rart det går galt her i verden når det finnes mennesket med et slikt forvridd virkelighetssyn. Maks selvsentrert og null empati er det å tro at voldtekt og tvunget farskap er i nærheten av å kunne sammenlignes. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 20. november 2011 #80 Del Skrevet 20. november 2011 Det er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Man vet (forhåpentligvis) at en mulig konsekvens av samleie er graviditet, også selv om man beskytter seg og ingen prøver å lure den andre. Det beste man kan gjøre er å ta mest mulig forholdsregler, dersom en graviditet er det siste man kan tenke seg. Man kan virkelig ikke si det samme om voldtekt - det er ikke noe man i ytterste konsekvens skal måtte regne med at kan skje. Man er to om en graviditet, og vil man være helt sikker, må man faktisk bruke kondom, dersom man ikke syns man kan stole på at en ONS eller en fast partner sier de bruker p-piller. En ytterste konsekvens av å velge å leve sammen med en annen person er at de en dag finner på å banke deg opp og voldta deg. Det er uhyre sjeldent noe slikt skjer, men de det skjer med har følt at de hadde god grunn til å stole på sin partner. Akkurat som de som blir lurt til å bli far har valgt å stole på sin partner. Ja det er nok lettere å beskytte seg mot uønsket graviditet, men her snakket vi om det å bli lurt av noen man har stolt på, og det sviket som følger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå