Ildra Skrevet 21. november 2011 #21 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) oooh, idétråden jo! Lage liste med nærmeste familie og venner. Kanskje noen får en ide.. kanskje jeg får en ide til svigersøskna mine og min bror! Alt dette er enten fiksa eller fast bestemt. Mamma og pappa: - Nytt frokostservice, kopper og asjetter. - Fotokalender med bilder av barn og barnebarn i fri dressur - [mangler en ide til en gave til her] Mannen: - PC-skjerm - Joggesko - Herresmykkesett i stål - En flaske single malt - Brannslukningsapparat (skum) Bestekompisen: -Borte-skjorta til United Bestevenninna: -3 seler (kosedyr, intern spøk) -2 vinglass i serien Tangen, som hun samler på. -En fin topp jeg tror hun vil like. Niese 1: - 500kr på konto og puslespill med 500 biter Niese 2: - 500kr på konto og øredobber i gull. Nevø: - 500kr på konto og en lommekikkert + en tollekniv. (Oj så dølle vi høres ut på tante og onkel-fronten.. men de ungene FÅR SÅ mye til jul, at de har ikke tid til å leke med alt.. penger på konto har derfor blitt en trygg traver fra oss.) Svigermor og svigerfar: - DVD-spiller Min søster: - Kaffemaskin (poletter) Min bror: - [her mangler en knakendes god idé, noen som har en plan til en Lars Monsen-aktig friluftsmann? ..som "har alt" ] Svigersøster 1: [Tumbleweeeeed.....] Svigersøster 2: [Tenke litt mer!] (Til spørsmål om hvordan man finansierer julegavene, så er vi barnløse, sitter OK i det lønns og gjeldsmessig, så har etter alle faste utgifter + dagligvare mellom 5 og 10 lapper hver til sparing/lommepenger/hva man måtte ønske. Som regel går mye til feriesparing eller huslån, men i november/desember går mye til julefeiring. Aldri brukt kredittkort). Endret 21. november 2011 av Ildra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 21. november 2011 #22 Del Skrevet 21. november 2011 Kjæreste: Ipod-anlegg og en boks Reese's cups Pappa: T-skjorte med Arne Scheie fra Probat Stemor: Natasha Kampusch-bok og øredobber Pappa og Stemor: Matkurv Svigermor: Lommebok og bok Svigerstefar: Lommelerke og cognac Svigerfar: Vet ikke Svigerstemor: Strikkebok Svigerbestemor: Vekkerklokke Svigerbestefar: Vet ikke Svigerfarmor: Tøfler Svoger med kjæreste: Filmkurv Venninne 1: Bok og øredobber Venninne 2: Almanakk og t-skjorte Kompis: Radioresepsjonen t-skjorte fra Probat Dama til kompis: Ingrid Espelid forkle fra Probat Datter til kompis: Bok Vennepar: Pondus brettspill Venners barn 6 stk: Bok eller Probatklær Koster totalt ca 6000,- hvor jeg betaler 4000,- og kjæresten resten. Kjøper alltid i god tid, og masse på Internett så blir ofte billigere enn i butikk. Og det har vi råd til uten å bruke kredittkort/lån. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrænOrka Skrevet 21. november 2011 #23 Del Skrevet 21. november 2011 *Mine innlegg* Masse flotte idéer!! Skal skrive inn min liste i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ZeroDollarBaby Skrevet 21. november 2011 #24 Del Skrevet 21. november 2011 Ferdig ordnet: Pappa-fotobok Mamma-hjemmelaget smykkesett Lillesøs-sjongleringsballer Veninne1- sånne forstørrede kjønnssykdom-bamser Venninne2- Body til babyen hennes og fiksing av negler Hunden- Nye potesko Skal ordnes Venninne3- Kinodate med meg Flørten- Six Pack med øl og gavekort på middag med meg Besteforeldre- forstørrede bilder jeg og søsteren min har tatt (vi spleiser) Og så kjøper jeg alltid gave fra hunden min til meg selv. I år får jeg en kokebok jeg ønsker meg (har så snill hund altså ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 22. november 2011 #25 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg er nesten ferdig med alle gaver! Woho! Rødt= ikke klart Lilla= nesten klart/bestemt Blått= klart Mamma: Lyslykt med to kubbelys Pappa: BluRay-spiller Søster: MASSE lys! Svoger: Boxere. Det var det eneste han ønsket, så helt greit Nevøer: Hver sin bok og godteglass Bror 1: Snus Bror 2: Håndklær. En hel masse Kjæreste til bror 2: Håndkle der og Så hun kan ha eget når hun er på besøk hos han Venninne 1: En flaske av favorittwhiskeyen hennes Venninne 2: Twilight-bøkene. De er lest om og om igjen, men hun har lånt mine Venninne 3 + samboer: Håndkler. Igjen De flytter sammen 1.des. Gøy å gi de noe til deres felles hjem. Stedøtre: Spleisegave fra oss og bestemor. Minilaptop til bruk på skole etc Datter til v.1: Badehåndkle med Fantorangen. Mors ønske Mannen: Han vil finne ut av det om jeg skriver det her, så gjør derfor ikke det Svigermor: Ingen anelse Tror det er "alt og alle" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #26 Del Skrevet 22. november 2011 Mannen: Gavekort på fotpleie, steikepanne, bok og 15 par sokker Mamma: DAB-radio og bok Fellesgave søster og svoger: sengetøy + 2 pledd Søster personlig: Fleecegenser og lue Svoger personlig: Fleecegenser og ullgenser Niese: Sylvanians lekehus Venninne: Sylvanians til barna og en flaske vin Venn: Bøker og steikepanne Thats it, og alt er ferdig innkjøpt:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottiplott Skrevet 22. november 2011 #27 Del Skrevet 22. november 2011 Mamma: bilder fra fotografering i studio (vant fotografering, så betaler kun for bildet) Samboer: Mobiltelefon som han virkelig trenger. Pappa og kjæreste: Trefat Søster: Melkeskummer Tante&onkel1: Smidd lysestake Tante&onkel2: samme som tante og onkel1 Mormor: Garn så hun kan hekle noe til seg selv for en gangs skyld Svigerinne med kjæreste: hjemmestrikket pute Niese: Eventyrbok og gyngestol Svigers: Aaaaner ikke ennå.. Sikkert en god krem og gavekort på båtutstyr. Besteforeldrene til sambo1: Baileys Besteforeldre til sambo 2: Aner ikke ennå.. Sikkert noe julepynt eller konfekt. De har aaalt. Kanskje et bilde av oss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #28 Del Skrevet 22. november 2011 [ ]Mamma - Mummikopp + ? [ ]Pappa - ? [X]Kjæreste - Tiger of Sweden-bag 1500 [ ]Bror 26 år - ? [ ]Bror 30 år - ? [X]Venninne 23 år - Neglelakk fra Deborah Lippmann + charm fra Thomas Sabo + brettspill [X]Venninne 25 år - Mummikopp + chopsticks [X]Venninne 23 år - Joggebukse [X]Venninne 24 år - Neglelakk fra Deborah Lippmann [X]Niese 1 år- Den store mummiboka [X]Baby til venninne - Brødrene Løvehjerte [X]Kusine 16 år- True Blood Omnibus I&II&III [ ]Svigermor - ? sikkert vin [ ]Svigerfar - ? sikkert Cognac [ ]Resten av kjærestens slekt (slipper å kjøpe noe, han ordner) Finansierer det med penger fra sommerjobben og stipend. Har ingen problemer med å betale verken strøm, mat eller husleie. Er student, men liker å gi gaver og å glede andre. Gaver til brødrene mine, foreldrene mine og to av venninnene mine er spleisegaver. Gavene til kjærestens slekt (bortsett fra foreldrene hans) er det han som ordne og skriver mitt navn på, pengene trekkes fra "fellesøkonomien". Gaver til tanter, onkler, besteforeldre og søskenbarn er det mamma som ordner. Jeg kjøper til én kusine selv fordi vi er de eneste jentesøskenbarna og har et godt forhold. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #29 Del Skrevet 22. november 2011 Får anonymisere så godt jeg kan, men: Mannen: Fallskjermhopp, skikkelig pakkekalender Mor1: Kopper, krem Mor2: Masse hudpleie/neglepleie (spleiser med søsken) Svigermor: Gavekort på reise Far1: Digital kjøkkenvekt Far2: Solbriller, gps (spleiser med søsken) Svigerfar: Tøfler, morgenkåpe Søsken1: Morgenkåpe, tøfler, diverse småting, bilde, hårprodukt Søsken2: Genser Søsken3: Moroccan oil, bilde, hårprodukt, aromalampe, wax tarts, øredobber, film, diverse småting Søsken4: Masse accessories, hårprodukter, aromalampe, wax tarts, diverse småting Søsken5: Vin, duftlys Søsken6: Sjokolade, ting som veier lite (bor i utlandet) Søsken7: Gavekort på reise Venn av familien: Elizabeth Arden-krem Besteforeldre1: Bilde Besteforeldre2: Øl Venninne1: Diverse sminke og hårprodukter Venninne2: Bok, diverse skjønnhetsprodukter Baby til venninne: Tøfler I tillegg lager jeg en haug med ting som jeg skal gi bort som tilleggsgaver. (Sjokolade, drops, stearinlys, smykkeskrin++) Jeg begynner jula når sommerferien er over, handler inn jevnlig på ebay og salg og bruker ting jeg stadig kjøper inn gjennom hele året. Dermed blir ikke utgiftene veldig store på en gang. Men vi regner med å bruke 6-7000 på gaver, ekskludert gaver til hverandre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrænOrka Skrevet 22. november 2011 #30 Del Skrevet 22. november 2011 Foreløpig liste: Mamma: Softwalk tøfler eller noe lignende. Pappa: Mamma og pappa: Sushi-sett fra Tupperware. Bror 27 år: Exentri kortholder i skinn. Søster 25 år: Søster 32 år: Magisso kakespade. Niese 7 år: Top-Model brevpapir i arkivmappe, dagbok og morsom penn. Andre nieser og nevøer: Klær. Venninne 1: Design-"tre" for å henge smykker på og wok-kokebok. Venninne 2: Håndlaget sminkepung med gavekort på napping og farging av øyenbryn. Venninne 3: Håndlaget pose med ordet "Telys" brodert og negleakk fra Deborah Lippmann. Venninne 4: Pelspledd. Samboer: Vi har bestemt å spleise på en større felles-gave. Hva det blir, har vi ikke bestemt ennå. Svigermor: Svigerfar og kjerringa: Design-lysestaker. Samboers besteforeldre: Design-lysestaker. Samboers søster 3 år: Dora-dokke og hårbørste med navnet hennes på. Samboers bror 3 år: Gigantisk Lego(?)-drage. Samboers søster 16 år: Jeg har veldig mange søskenbarn. Jeg gir barna deres klær og leker. Ikke så viktig å ramse opp. :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cha Skrevet 28. november 2011 #31 Del Skrevet 28. november 2011 OPPDATERING: Mamma: Kjede + armebånd i charms, gåstaver, smykketre og kurv med div velvære (badesalt, ansiktsmaske på tube, dyftlys, forkrem, fil, osv.) Pappa: Gåstaver, dimmer til ledlys, mobiltaske, holder til mobilen til å ha i bilen og t-skjorte med Fleksnes fra NRK butikken. Mamma og pappa: Kalender med bilder jeg har laget selv. Bror: Monster genser, t-skjorte og belte. Søskenbarn søsken 4+5 år: Dyre lotto Besteforeldre: Kurv med spekepølse, øl og kirsebærkonfekt. Morfar: Fotobok med bilder fra ferie sammen Mormor: Usikker Kjæreste: Tenker noe "jakt-accessorier", men har ikke bestemt meg enda. Stolsekk, mørningsgradtimer. Men har kjøpt Vampyrer suger og shotteglass av haglepatroner. Søskenbarn 30 år: Flaske med vin jeg har stående. Søskenbarns unge 1 år: Sokker Søskenbarns unge 4 år: Biler krus med godteri (Europris) Søskenbarns unge 7 år: Øredobler Samboer har kjøpt til sine foreldre Svigermor: Salt og pepper kvern, pærle kjede + armebånd, bonanza 2 sesonger og Ally McBeal ses 1. Svigerfar: Fiskestang, hodelykt, kikkert til rifle, filmer. Søster til samboer: Kjede og cupcakes accessories. Jeg elsker jul! :D God advent til alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå