Jotunjenta Skrevet 12. desember 2003 #1 Del Skrevet 12. desember 2003 Hei! Hvor får man kjøpt sånne brune grove sukkerbit-kuber? Ser at de har de på kafeer. De er jo kjempegode til kaffen, men også veldig dekorative. Skjønner dere hvilken type jeg mener? De er ganske store og terningformede. Lette på Maxi, for der har de som regel alt, men de hadde ikke denne typen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 12. desember 2003 #2 Del Skrevet 12. desember 2003 De store kubene kan du få kjøpt på en kaffebar :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 12. desember 2003 #3 Del Skrevet 12. desember 2003 eller der de selger te og kaffe i løsvekt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 12. desember 2003 #4 Del Skrevet 12. desember 2003 eller der de selger te og kaffe i løsvekt... ja nettopp, på en kaffebar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 13. desember 2003 #5 Del Skrevet 13. desember 2003 vi selger dem på Life:) (helsekosten) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 13. desember 2003 #6 Del Skrevet 13. desember 2003 vi selger dem på Life:) (helsekosten) Er det noe spesielt med dem siden dere har dem. Er det noe fedeon? Er de sunnere? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2003 #7 Del Skrevet 13. desember 2003 ja de er jo sunnere enn vanlig sukker:) Iset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 13. desember 2003 #8 Del Skrevet 13. desember 2003 ja de er jo sunnere enn vanlig sukker:) Iset På hvilken måte? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jotunjenta Skrevet 13. desember 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 13. desember 2003 Tusen takk for tips! Jeg skal oppsøke en kaffebar og høre. Det er jo kjempedekorativt med ei skål med sånne sukkerbiter på bordet! Og så godt, da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2003 #10 Del Skrevet 13. desember 2003 ja de er jo sunnere enn vanlig sukker:) Iset Brunt sukker er vanlig sukker som ikke er blekebehandlet. Og er dermed ikke sunnere enn vanlig sukker. "Man skelner mellem tre grader af raffinering: * brunt sukker indeholder stadig en del melasse, og har derfor en brun eller gylden farve og en sirupsagtig smag * blånet sukker er renset til det kun er svagt gulligt, og derefter tilsat en lille smule ultramarin farve (blånelse, optisk hvidt) for at skjule det gullige skær * klart sukker er renset til det er helt farveløst. Det er betydeligt dyrere end det almindelige blånede sukker. " hentet fra http://da.wikipedia.org/wiki/Sukker,_fremstilling_af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 16. desember 2003 #11 Del Skrevet 16. desember 2003 Hvor får man kjøpt sånne brune grove sukkerbit-kuber? Ser at de har de på kafeer. De er jo kjempegode til kaffen, men også veldig dekorative. Skjønner dere hvilken type jeg mener? De er ganske store og terningformede. Der minnet du meg på noe! Har en pakke stående i skapet. Fabrikkmerke: "Dan Sukker". På norsk og dansk heter de "HUGGET RØRSUKKER" (Svensk: råsocker bit). Ingrediens: Råsukker fra sukkerrør. Er 500gr i en eske (står: www.dansukker.com på esken). Men hvor har jeg kjøpt de? Aner ikke, men tror ikke det er på noen kaffe-bar! Gode er de fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 16. desember 2003 #12 Del Skrevet 16. desember 2003 De har de på Alt om Bar i Oslo også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 16. desember 2003 #13 Del Skrevet 16. desember 2003 Men hvor har jeg kjøpt de? Aner ikke, men tror ikke det er på noen kaffe-bar! Gode er de fortsatt. Denne typen sukker får man kjøpt i dagligvaren. Sukkeret som personen bak hovedinnlegget er på jakt etter er en annen type sukker som nok ikke selges på samme sted. Kaffebarer, steder som selges te & kaffe i løsvekt, delikatesseforr. På slike steder kan du få kjøpt slike store brune sukkerbiter. Prisen for en liten pose med slike pleier å ligge på mellom 20-30 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 16. desember 2003 #14 Del Skrevet 16. desember 2003 De selger dem i matvarebutikker med bra utvalg. Jeg kjøper mine på Kiwi.De er billigere i butikk enn på cafe´/helsekost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. desember 2003 #15 Del Skrevet 16. desember 2003 http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/11...ackcat/main.htm En gammel side, men navnet på disse sukkerbitene er Ala Perruche. De selges egentlig i ganske store eksper med bilde av en papegøye, men det er mulig at det finnes mindre forpakninger også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. desember 2003 #16 Del Skrevet 16. desember 2003 http://www.bri-al.com/alaperruche.htm Her er bilde av eskene! Og info om sukkeret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 16. desember 2003 #17 Del Skrevet 16. desember 2003 Denne typen sukker får man kjøpt i dagligvaren. Sukkeret som personen bak hovedinnlegget er på jakt etter er en annen type sukker som nok ikke selges på samme sted. :oops: Unnskyld da.... :oops: :oops: Men de er gode disse og... Skjønner hva det menes, og jeg kjøpte disse fordi jeg TRODDE det var de samme som jeg hadde sett/smakt. Har "lurt" meg selv jeg da... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 16. desember 2003 #18 Del Skrevet 16. desember 2003 De boksene er superfine, for en kaffeelsker er det en flott gave også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2003 #19 Del Skrevet 16. desember 2003 Har kjøpt brune sukkerbiter på Rimi, men de har det i stort sett alle dagligvareforretninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå