Gjest Raindrops Skrevet 22. november 2011 #41 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg har mye jeg brenner for, og sterke meninger om det aller meste, men KG føles ikke som den rette arenaen å utfolde seg på synes jeg. Det er del kverulanter og surpomper her inne som gjør at jeg for det meste holder meg unna de mer seriøse diskusjonene. I de fleste tilfeller ender det bare opp med ufine innlegg og gjentagelser, og det orker jeg ikke å være en del av. Da er det mye greiere å syte over eksamen, snakke nedsettende om den nye Twilightfilmen (det minner meg på at jeg må finne en tråd om Breaking Dawn) og se på seksualitetsforumet hvor mange som liker analsex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #42 Del Skrevet 27. november 2011 Spørsmålet er ikke om vi har det for godt, det har vi jo forsåvidt, men jeg tror ikke det er mekanismen bak denne 'lettvintheten' i livene våre. Jeg tror det bunner i mangel på konsekvens. Nesten uansett hvordan vi velger å leve, går det stort sett bra, vi trenger ikke kjempe i egentlig forstand for noenting som helst. Alt er selvsagt relativt, men hvorfor gjør for eksempel innvandrerkvinner det så skarpt på universitetene? Jo, de kommer fra en kultur der de er vant til at de må kjempe for å komme noe sted! Vi kommer fra en kultur der vi stoler 100% på at staten skal ta vare på oss, så hva er egentlig riset bak speilet for oss? I verste fall litt dårligere inntekt. Let the flaming begin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D_flatmajor Skrevet 27. november 2011 #43 Del Skrevet 27. november 2011 Spørsmålet er ikke om vi har det for godt, det har vi jo forsåvidt, men jeg tror ikke det er mekanismen bak denne 'lettvintheten' i livene våre. Jeg tror det bunner i mangel på konsekvens. Nesten uansett hvordan vi velger å leve, går det stort sett bra, vi trenger ikke kjempe i egentlig forstand for noenting som helst. Alt er selvsagt relativt, men hvorfor gjør for eksempel innvandrerkvinner det så skarpt på universitetene? Jo, de kommer fra en kultur der de er vant til at de må kjempe for å komme noe sted! Vi kommer fra en kultur der vi stoler 100% på at staten skal ta vare på oss, så hva er egentlig riset bak speilet for oss? I verste fall litt dårligere inntekt. Let the flaming begin.. Jeg tror du har et godt poeng. Jeg tror ikke at det er utelukkende dette som er "mekanismen", men det er med på å illustrere hvor viktig rammefaktorer er for alt vi gjør. Siden du drar frem utdanningspolitikk som eksempel, så har jo norsk utdanningspolitikk (spesielt i etterkrigstida) vært basert på idealet om likhet. En konsekvens at dette er blant annet at det har blitt lettere for "hvem som helst" å studere. En innvandrerstudent i Norge har ikke samme plattform av/sosialisering inn i en tilrettelagt samfunnsstruktur bak seg som en student oppvokst i Norge, så derfor tror jeg helt sikkert at det du kaller "konsekvens" kan spille en større rolle for mennesker som kommer fra andre land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #44 Del Skrevet 27. november 2011 Jeg synes det er litt morsomt å lese om hvor mange som "er kjempeinteressert i samfunn og politikk ellers altså- bare ikke på kg!"... Jeg har ikke helt tro på at man er så veldig annerledes på kg i forhold til irl. Jeg tror nok man oppholder seg på underfora som representerer hva man tenker mye på og synes er morsomt å prate om/lese om generelt. Men man vil jo ikke virke som en overfladisk kunnskapsløs person og derfor må man liksom presisere at man "diskuterer masse politikk og krig og fred og sånn ellers altså!!". Og at det er så mange kverulanter og surpomper på de mer seriøse underforaene.. vel jeg tror ikke det stemmer helt, det er nok heller en lettvindt unnskylding for å rettferdiggjøre at man ikke er der så ofte ;) Det er faktisk mange gode og saklige debattanter på fks aktuelt-forumet. Og hvis det blir litt hett der inni mellom så er det helt naturlig og slik det er overalt det diskuteres politikk og religion og slikt som folk har et veldig sterkt forhold til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 27. november 2011 #45 Del Skrevet 27. november 2011 Jeg tror ikke det er flere idioter på aktuelt enn andre steder, men når det kommer til ting jeg virkelig engasjerer meg for så foretrekker jeg å diskutere det på arenaer som er fritt for anonyme meningsytere som bare er ute etter å lage kvalme. Om noen går inn for å ødelegge en diskusjon om bruskorker så driter jeg i det, men hvis jeg har lagt ned mye energi i et tema som jeg virkelig brenner for, og kunn blir møtt med "du er dum" så mister jeg lysten. Jeg har enda til gode å diskutere med noen irl som oppfører seg så til de grader nedlatende som en del gjør her inne. Det er ikke rart at folk mister lysten til å diskutere alvorlige temaer. Folk bruker KG på forskjellige måter, og jeg tror ikke det nødvendigvis gjenspeiler hva man synes er viktigst i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå