Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2003 #1 Del Skrevet 12. desember 2003 Kjøpte en slik melkeskummer i går.. Men får den ikke til å skumme melken! På denne måten har jeg gjort det: Varmet melk, skrudd på apparatet og puttet vispen oppi melken. Deretter har jeg rørt rundt en god stund. Ikke noe har skjedd. Er det noe galt med meg eller melkeskummeren?? Vet at jeg ikke kan forvente super kvalitet for 10 kr, men IKEA kan jo ikke selge ting som ikke virker i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
huzky Skrevet 12. desember 2003 #2 Del Skrevet 12. desember 2003 En melkeskummer til 10kr hadde jeg ikke forventet fungerte.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 12. desember 2003 #3 Del Skrevet 12. desember 2003 Man burde ikke kunne kalle noe melkeskummer hvis det ikke kan skumme melk, uavhengig av hva det koster! Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. desember 2003 #4 Del Skrevet 12. desember 2003 Enig med Jennifer! At den ikke skummer like bra som en dyrere kan jeg forstå, men jeg hadde ikke gått med på at den ikke skal skumme melken i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinicola Skrevet 12. desember 2003 #5 Del Skrevet 12. desember 2003 Hva slags melk brukte du da?Best å bruke en med lavt fettinnhold! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 12. desember 2003 #6 Del Skrevet 12. desember 2003 Hva slags melk brukte du da?Best å bruke en med lavt fettinnhold! Jeg har erfaring med det motsatte men... H-er aller best synes jeg. Men nå har jeg maskin og vet ikke om det har noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 13. desember 2003 #7 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg ville også brukt h-melk. Er melken varm nok? Jeg har en sånn manuell melkevarmer fra Bodum som jeg må pumpe i etterpå. Og det er vanskelig hvis jeg ikke har hatt tålmodighet til å vente til melken nesten koker. Vi fikk også en sånn melkevisp med batteri en gang - litt sånn coctailvisp, akkurat om, bare for melk. Helt sjanseløs. Men funker den ikke, lever den tilbake med takk for lånet. Pris eller ikke, funke skal den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 13. desember 2003 #8 Del Skrevet 13. desember 2003 H-melk smaker best, men lettmelk og skumma melk er lettere å steame for en nybegynner fra jeg hørt fra en barista. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 13. desember 2003 #9 Del Skrevet 13. desember 2003 Melka skal ikke koke!!!!! Den skal bli rundt 70 grader og jeg tror, etter min lille erfaring at det er lett å ta den for varm. Da blir det ikke så bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2003 #10 Del Skrevet 15. desember 2003 jeg skummer melk rett som det er på jobben min, og der gjør jeg følgende: h-melk skummer best, og den skal varmes opp til 70 grader. skal man lage skum, så jobber man (plasserer steameren) ved "melkekanten", og ikke langt nede i koppen. Hvis det made sense..? Vet ikke om det samme gjelder det du hadde, for jeg jobber jo tross alt med en gigantisk, dyr ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå