AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #1 Del Skrevet 19. november 2011 Dersom noen i din nærhet, omgangskrets, kollega, nabo etc. opplever at barnet deres blir alvorlig syk (f.eks kreft, bilulykke), hvordan reagerer du da? Er det vanlig å gi noen oppmerksomhet eller bør man la dem være i fred? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterspeil Skrevet 19. november 2011 #2 Del Skrevet 19. november 2011 Dersom noen i din nærhet, omgangskrets, kollega, nabo etc. opplever at barnet deres blir alvorlig syk (f.eks kreft, bilulykke), hvordan reagerer du da? Er det vanlig å gi noen oppmerksomhet eller bør man la dem være i fred? Jeg vet ikke hva som er vanlig, men etter å ha opplevd noe lignende selv er jeg ikke i tvil om at jeg ville sendt en hilsen, blomst, sms ... alt ettersom hvor "nær" de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #3 Del Skrevet 19. november 2011 Jeg var i en alvorlig trafikkulykke i tenårene, og foreldrene mine har i ettertid sagt at de satte pris på folk som snakket med dem om det og kommenterte hva som hadde skjedd, eller spurte om det. De syntes det verste var de som snakket som om ingenting hadde skjedd. Jeg fikk masse blomster på sykehuset og satte stor pris på oppmerksomheten. At du viser at du bryr deg er det viktigste, hvor mye oppmerksomhet du velger å gi er vel litt avhengig av situasjonen og hvor godt du kjenner dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest licara Skrevet 21. november 2011 #4 Del Skrevet 21. november 2011 Det verste er definitivt de som ikke sier noe om det/later som om ingenting har hendt, og de som rett og slett holder seg unna.. Det er vanskelig å vite hva man skal gjøre og si, men det er vell ikke det man er ute etter som pårørende. Det som betyr noe er at de som vanligvis er rundt deg, er der for deg. Gi blomster, stikk innom på en kopp kaffe, ring, send en sms, inviter.. Bare vær der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2011 #5 Del Skrevet 22. november 2011 Det verste er definitivt de som ikke sier noe om det/later som om ingenting har hendt, og de som rett og slett holder seg unna.. Det er vanskelig å vite hva man skal gjøre og si, men det er vell ikke det man er ute etter som pårørende. Det som betyr noe er at de som vanligvis er rundt deg, er der for deg. Gi blomster, stikk innom på en kopp kaffe, ring, send en sms, inviter.. Bare vær der Signerer den Verste er å bare late som ingenting.Bare en liten hilsen eller et kort varmer når en er i en sårbar situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #6 Del Skrevet 22. november 2011 I en slik vanskelig situasjon opplever jeg at folk holder seg unna. Jeg er ingen supersosial person til vanlig, men nå har jeg særdeles lite kontakt med folk. Selv svigersene har jeg ikke sett siden barnet mitt ble sykt (ikke deres barnebarn) - og de er vanligvis hos oss 3 ganger i uka :/ Har ALDRI følt ensomheten så sterkt før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2011 #7 Del Skrevet 22. november 2011 Niesen min var alvorlig syk og døde da hun var ni år gammel. Om du ikke helt vet hva du skal si- send et kort eller en blomst eller noe. Ikke unngå dem. Det er det vondeste du kan gjøre. Ikke lat som om du ikke vet og snakk og været. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå