Gå til innhold

Forslått


Honeydew

Anbefalte innlegg

Jeg klarte å gå på en skikkelig smell i går, og låret mitt ser for øyeblikket slik ut:

img0667v.th.jpg

Det var litt vanskelig å få et ordentlig bilde, det ser verre ut i virkeligheten egentlig. Dette er da tatt ca 15 timer etter at jeg falt. Området er varmt og hovent. Det er litt vondt å stramme lårmuskelen og litt vondt å gå (veldig vondt hvis jeg "tramper").

Jeg hadde egentlig tenkt meg på spinning i morgen. Kan jeg gjøre det? Gjør jeg det i så fall verre, eller er det bare til å bite tennene sammen om det gjør vondt?

Edit: Og er det noen som har noen tips til å få det til å gå fortere over?

Endret av Honeydew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bomullsdott

Jeg ville ikke gått på spinning med det første om låret mitt så slik ut.

Det er nok ikke noe farlig, men det ser ut som en indre blødning, og da ville jeg ventet noen dager med å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ærlig talt at jeg ville ha droppet spinningen i morgen.

(Hvordan klarte du å få et sånt sabla blåmerke?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hevelsen?

Normalt ville jeg si at det bare er å justere intensiteten litt hvis noen har slått seg og lurer. Med såpass mye og grundig blåmerke gjør jeg et unntak og foreslår å droppe spinning i morgen. Du mister bare en økt, det er ikke krise. Hvis du roter til helingsprosessen er det mye verre.

Kjenn på det i morgen, men vær skeptisk. Det er bare én økt, ikke ta sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støt og strekk-skader akuttbehandling:

REST

ICE

COMPRESSION

ELEVATION

Jeg ville stått over spinning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svarene :) Holdt meg hjemme i dag! Låret er nå blåere enn i går men ikke særlig hovent eller varmt lenger, så regner med at dette fikser seg selv ganske raskt. Berøring er fortsatt veldig vondt, + "støt" (som i hopping, jogging, tramping) så tror jeg holder meg unna å "plage" muskelen til det ikke er et issue mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikkje spinning er noko problem, faktisk. Sykling gjer ikkje støt i musklane, og litt god blodgjennomstrømming kan vere godt for tilhelinga. Men du bør ta det med ro, ikkje slite så mykje, ikkje ta i meir enn at du kan prate greitt, og ikkje bruk tung motstand. Tråkk så du blir god og varm, men heller ikkje meir, la det vere ein time med oppvarming om du skjøner. Men det trur eg også kan vere riktig bra for muskelen.

Jau, og slutt dersom det er vondt utover det å vere mørt.

Endret av Tigress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...