Gå til innhold

Dere som ikke trener på treningsstudio


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å forstå rasjonalen bak utsagn som "treningssenter er dyrt". Sett opp mot overvekt, overspising og store lege- og medisinutgifter i fremtiden er det ganske rimelig spør du meg. Uvaner som bilkjøring (NEI, JEG KRITISERER IKKE DEG SOM MÅ PENDLE TI MIL TIL JOBB - BACK OFF), godteri og lignende er, derimot, overpriset og for de fleste unødvendig.

En liten rant, men ikke kom og si at det å trene er dyrt, hvis man tar i betraktning alle fordelene.

Det blir dyrt hvis du kan ha det samme hjemme. Eller kan trene utendørs.

Skulle jeg og mannen gått på treningssenter (noe vi faktisk har gjort i 10 år), koster det oss ca 700 kr pr mnd. Nå innreder vi kjellerstua med de apparetene vi trenger mest, og det koster ca 20 000. Etter ca 2.5 år trener vi gratis hjemme i forhold til treningssenter.

Ser poenget ditt med at det å trene på senter er billigere enn helseplager som følge av å ikke trene i det hele tatt. Men du ser bort fra de som trener utenom senter. Det trenger ikke koste penger å holde seg i såpass god form at en unngår helseplager. Vi har flott natur ute, som det er bare å bruke. Så en må ikke betale for å trene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har elipsemaskin hjemme :)

Jeg sliter med å forstå rasjonalen bak utsagn som "treningssenter er dyrt". Sett opp mot overvekt, overspising og store lege- og medisinutgifter i fremtiden er det ganske rimelig spør du meg. Uvaner som bilkjøring (NEI, JEG KRITISERER IKKE DEG SOM MÅ PENDLE TI MIL TIL JOBB - BACK OFF), godteri og lignende er, derimot, overpriset og for de fleste unødvendig.

En liten rant, men ikke kom og si at det å trene er dyrt, hvis man tar i betraktning alle fordelene.

Hun sa jo ikke at hun dropper å trene fordi treningssenter er for dyrt. Hun har jo "treningssenter" hjemme, og hun sa at det er rimeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere motivasjon til å trene på maskiner hjemme? Synes det er så enkelt å gå inn på treningsstudioet og fly avgårde på de dyre og perfekte maskinene i det store og åpne studioet, mens elipsemaskinen hjemme står og ser på meg bak i hjørnet. Kostet 3000 men knirker og knaker som et 200 år gammelt loft etter et par minutter. Er jo ikke hver dag man har lyst til å gå ut heller så. Ugh.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere motivasjon til å trene på maskiner hjemme? Synes det er så enkelt å gå inn på treningsstudioet og fly avgårde på de dyre og perfekte maskinene i det store og åpne studioet, mens elipsemaskinen hjemme står og ser på meg bak i hjørnet. Kostet 3000 men knirker og knaker som et 200 år gammelt loft etter et par minutter. Er jo ikke hver dag man har lyst til å gå ut heller så. Ugh.

Jeg er omvendt. Jeg klarer ikke å komme meg ut og på studio, men når den står der rett foran meg er det ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem, er stram som en felestreng. Jobber 9-15 på en stor gård med over 300 vinterforede sauer og hester. Det blir en del trening hver dag, kan en si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd treningsstudio. Og jeg er typen som føler jeg må sminke meg litt, børste håret, kle meg noelunde skikkelig... For det er på "lokale senteret" og selv om det er et større sted, så er bydgetrollet veldig til stede. Synes det er mye bedre å stroppe i en hårstrikk, trekke i en utvasket tskjorte og treningsbukser og sette på en film og jogge i vei på tredemølla eller sette meg på sykkelen og tråkke.

Det kostet litt i investering, men det er ikke noe som knirker og knaker hjemme hos meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan får dere motivasjon til å trene på maskiner hjemme? Synes det er så enkelt å gå inn på treningsstudioet og fly avgårde på de dyre og perfekte maskinene i det store og åpne studioet, mens elipsemaskinen hjemme står og ser på meg bak i hjørnet. Kostet 3000 men knirker og knaker som et 200 år gammelt loft etter et par minutter. Er jo ikke hver dag man har lyst til å gå ut heller så. Ugh.

Det er da mye enklere å bare gå ned en trapp (i mitt tilfelle) enn å først måtte ise eller børste av bilen for snø, og deretter kjøre til treningssenter. Ganske stor forskjell for min motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da mye enklere å bare gå ned en trapp (i mitt tilfelle) enn å først måtte ise eller børste av bilen for snø, og deretter kjøre til treningssenter. Ganske stor forskjell for min motivasjon!

Ok, jeg har 2min gange til treningsstudioet. Så det har vel litt å si. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...