Gjest Sanne__ Skrevet 20. november 2011 #41 Skrevet 20. november 2011 (endret) Ts kaller søsterens sønn lille-ole mot søsterens ønske og vil også at resten av familien skal gjøre dette. Samtidig vil hun bestemme at andre IKKE får kalle hennes sønn ved begge navn om de faktisk ønsker å gjøre dette. Skjønner? Tåler ikke gutten din å bli kalt begge sine navn får han heller vurdere å endre navn. Kanskje like greit, for da er jo problemet ditt løst? Forøvrig er min erfaring at de som velger samme navn til sitt barn som et annet nært familiemedlem som gjerne har en veldig god grunn. Det er da snakk om oppkalling eller at navnet er veldig spesielt for en/begge foreldrene. Man gjør ikke sånt bare for gøy heller. Jeg vil tro at søstra har vært veldig klar over problemene knyttet til dette og har likevel valgt navnet Ole. Men hvorfor benyttet hun da ikke begge navn på min sønn, FØR hun for to år siden, fikk sin? Hadde hun helt tydelig fra starten, da min sønn ble døpt for tolv år siden benyttet begge,ville jeg ikke godtatt, men med min beste velvilje,i det minste, prøvd å forstå,om hun hadde en helt spesiell grunn til å døpe sin fremtidige sønn for Ole.. Endret 20. november 2011 av Sanne__
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå