Gjest alven Skrevet 18. november 2011 #1 Del Skrevet 18. november 2011 Noen tips til når man kan starte bakingen og hva man skal eller bør bake? Har dere også gode og enkle oppskrifter,. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinn Skrevet 19. november 2011 #2 Del Skrevet 19. november 2011 Har aldri bakt i hele mitt liv o.O Men.. det blir ikke jul uten kakemenn og pepperkaker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alven Skrevet 19. november 2011 #3 Del Skrevet 19. november 2011 Hehe, bra det ikke er bare meg, Eller jeg har jo bakt, men det er noe som 27-30 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 19. november 2011 #4 Del Skrevet 19. november 2011 Jeg baker siste uke før jul - og baker bare de 2-3 sortene vi spiser. Avkommet liker kjøpepepperkaker best, så det blir nok serinakaker, plaskner og et eller annet i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 19. november 2011 #5 Del Skrevet 19. november 2011 Jeg begynner etter Lysfesten 27 november (Bergen) med mine glutenfrie pepperkaker, mens mamma begynner litt senere. I år skal vi slå oss sammen tror jeg, så da blir det vel en felles bakedag når jeg er ferdig med eksamen Foreløpig blir det kakemenn og pepperkaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 19. november 2011 #6 Del Skrevet 19. november 2011 Hva er plaskner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 19. november 2011 #7 Del Skrevet 19. november 2011 Vi baker pepperkaker tidlig, som blir spist opp i løpet av desember. Ellers venter jeg helst til siste uka før, da jeg ikke helt ser sjarmen i kjeks som har ligget i en kakeboks i over en måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #8 Del Skrevet 19. november 2011 Har en venninne som alltid baker helt i begynnelsen av desember. Når jeg er der på besøk så får jeg alltid julekaker. Synes det er så koselig å spise julekaker i ukene før jul. I selve jula så er det jo så mye annet å spise. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoë Castillo Skrevet 20. november 2011 #9 Del Skrevet 20. november 2011 Vi kommer til å bake en type hver søndag før jul, ser jeg for meg. Jeg baker sammen med mamma og 3-åringen min. Vi skal bake pepperkaker, smultringer og colakaker. Så lager jeg kanelpinner og havreballer lille julaften, og mannen lager baileyskuler. Tør ikke lage disse tre før, for da er de borte før jula kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. november 2011 #10 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Jeg og mamma har en bakedag før jul, som oftest i begynnelsen på desember. Da baker vi pleskner, kakemenn, bondekaker, pepperkaker (av ferdig deig), serinakaker, delfiakake, krumkaker og noe mandelgreier mamma alltid har laget. Mmmm, nå gleder jeg meg til julekakeknasking. Endret 20. november 2011 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanta Exotic Skrevet 20. november 2011 #11 Del Skrevet 20. november 2011 Jeg har siste dag på skolen 12. des, så jeg tenkte å starte da Kanskje også litt før den tid. I år skal jeg bake pepperkaker, fudgekarameller, "jule"-coockies, brente mandler, berlinerkranser, nøttetopper og lefser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 20. november 2011 #12 Del Skrevet 20. november 2011 I dag. Marsipan til kransekake og "kransestenger". Kakene må fryses ned så passer greit å gjøre det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luppa Skrevet 20. november 2011 #13 Del Skrevet 20. november 2011 Baker når jeg kommer hjem til mamma til jul, som regel siste uka før julaften. Kokosmakroner, pepperkaker, karamellkaker og kringle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 22. november 2011 #14 Del Skrevet 22. november 2011 baker ikke, hadde startet 1. desember, og begynnt å planlegge nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 23. november 2011 #15 Del Skrevet 23. november 2011 Skal bake pepperkaker i begynnelsen/midten av desember, og kanskje hvite kakemenn. Og julebrød. Og lime sammen og pynte pepperkakehus. Ellers er det ikke så mye. Vi er bare to her i jula, så unødvendig å bake mange av hvert slag, så vi har løst det med å kjøpe det andre vi skal ha av julekaker i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kongsdatteren Skrevet 23. november 2011 #16 Del Skrevet 23. november 2011 Vi begynner nå til helgen slik at vi har julekaker hele desember Da baker vi pepperkaker, hvite julemenn og krummkaker. Vi kjøper sirupsnipper, peppernøtter og til tider har vi også hatt smulteringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elensire Skrevet 23. november 2011 #17 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg begynner å bake 1 uken i advent syns det er så koselig med julebakst lukt i huset. Jeg skal bake pepperkaker, kakemenn, biscotti, kokosmakroner, lage cognac-marsipan, romkuler, og hjortetakk. Jeg begynner tidlig siden noe av bakingen taes med andre i familie. Og så lager vi hjemmelaget rull hvert år, og tomatsild, så må spre det litt ut over så det blir koselig, og ikke stressende. Men når det er sagt så elsker jeg juleforeberedelser! Gleder meg til å begynne å bake! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 23. november 2011 #18 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg starter vel til helgen regner jeg med. Og det blir det samme som tidligere år; julebrød, kokostopper og kokospletter. I tillegg har jeg tenkt å lage serinakaker. Mulig jeg lager de helgen etter. Gleder meg Er koselig å lage noe man VET smaker godt (og med et perfekt resultat ) ...og ja, i tillegg har jeg lyst å lage hjemmelaga eggesalat og/eller italensk salat men det blir nok nærmere julen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 23. november 2011 #19 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg baker bare pepperkaker, og det er bare for å lage pepperkakehus. Kjøpte deig på IKEA i forrige uke, og skal lage hus sammen med kjæresten på lørdag eller søndag. Hjemme hos foreldrene mine starter bakingen rundt denne tiden, mamma lager og vasker alt tidlig så mesteparten av desember kan brukes til annen type kos (les: spising av kaker). Hun baker bringebær i øyet, pepperkaker, sjokoladekjeks, serinakaker, porsjonsbiter av delfiakake, suksessterte, fransk sjokoladekake og en haug med andre godbiter :D I år tror jeg hun sparer litt av bakingen til meg siden jeg kommer hjem helt i starten av desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 23. november 2011 #20 Del Skrevet 23. november 2011 Pleier ikke å bake, men jeg ELSKER risboller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå