Gå til innhold

julemiddag på restaurant i oslo...


Leanne

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger nå en del aktiviteter for desember.. Og jeg ønsker å ta med familien til Oslo og spise en god middag en søndag i desember. Blir vel mest sannsynlig den 18. desember.

Barna er snart 5 og 7 år gamle, og de klarer å sitte ved bordet en times tid.. men om det finnes lekerom et sted er jo det også hyggelig.

Peppes og lignende er helt uaktuelt.

Målet er å ha en hyggelig middag, bare oss 4. Vi reiser "hjem" i julen og vil omgås tanter, onkler, besteforeldre døgnet rundt.. Så jeg vil ha litt kvalitetstid med barna alene også :)

Om noen vet om det skjer noen spennende aktiviteter i Oslo den helgen, så kom gjerne med tips :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bodd i Oslo nesten hele mitt liv og jeg har aldri vært på eller hørt om en finere restaurant med lekerom... :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som ikke kan sitte stille på en pen restaurant, har ikke noe der å gjøre. Hvis ikke peppez er bra nok for deg, får du holde barna hjemme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel nå skrev jeg jo at de kan sitte stille... men om det var noe lekerom så er ikke det også hyggelig.. :)

Og jeg tenker ikke å gå på en dyr og fin 7 retters restaurant, men det finnes da en mellomting mellom det og peppes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridays er familievennelig, evt Egon. Tenker du litt "bedre" så synes jeg Villa Paradiso på Grünerløkka er koselig, også har det kommet et par nye i Folketeaterpassasjen som er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridays er familievennelig, evt Egon. Tenker du litt "bedre" så synes jeg Villa Paradiso på Grünerløkka er koselig, også har det kommet et par nye i Folketeaterpassasjen som er bra.

Passer vel ikke så godt i og med at TS ønsker en julemiddag. Jeg greide fint å sitte stille og oppføre meg på Grand Café i den alderen, Husker jeg syntes det var fint å se på alle reklameskiltene, menneskene som gikk forbi på Karl Johan og alle de kjente menneskene på veggmaleriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ikke med meg at det skulle være julemat, oppfattet det som en middag i juletiden. Da begynner vi på nytt :0)

Larsen rett ved Colosseum er koselig og uformelt, Stortorget Gjestegiveri er jo tradisjonsrikt og fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Egon er i kategori med Peppes, spør du meg...

At Peppes og Egon kan falle under samme katergori er jeg helt enig med deg i, men nå sa TS at hun ønsket barnvennlige restauranter med julemat, ergo nevnes Egon som et alternativ som kan passe hennes "krav". Jeg tror dessverre ikke det er så mange andre som har barnerom og julemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villa Paradiso som nevnt over her har i alle fall lekerom og god mat. Men det kan være vanskelig å få bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Oslo, og ingen lekerom på steder ts liker nei. La ungene være hjemme, eller gi de gode manerer. Er de småe, ikke utsett noen for mer enn nødvendig.

Villa Paradiso er bare et vanlig sted...

Plah eller noe lever nok opp til standaren til ts. Og Kongefamilien , og meg. http://www.plah.no/articles.asp?category_id=210

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem er typiske "familiesteder", men både Lorry og Grand Cafe er klassiske steder som skal ha julemat. På Lorry er det jo mye rart å se, og får man vindusbord på Grand kan man alltids oppholde ungene med noe av det samme som man kan gjøre på lengre bilturer (nå ser vi hvor lang tid det går før vi har sett ti røde biler/ti damer med hatt osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kikket litt på grand cafe og lurer på om vi kanskje ender opp der. Det ligger jo veldig sentralt til, og menyen og lokalene så bra ut...

Jeg regner med at barna klarer å sitte ved bordet så lenge måltidet varer, men vi kommer nok ikke til å kjøre på med mange retter. Blir nok hovedrett og se an stemningen om vi evt. Bestiller dessert..

Vi sitter fort en time til bords i helgene hjemme, så jeg regner med at dette også skal gå bra.

De er jo i en veldig skravle alder og har MYE å fortelle :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Delicatessen nederst på Grünerløkka. Fint, hyggelig sted med ordentlig god mat og mine unger liker å spise tapas - vet ikke med dine (tror det er noe med måten det spises på, med fellesskåler til alle, ikke bundet til å spise akkurat den ene tingen de har tenkt seg at er godt, men som kanskje ikke ser like god ut/smaker like godt når den kommer på bordet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...